vytisknout velikost písma Test Porsche Macan Turbo: Najlepšia jazda spomedzi SUV

Iba upravené Audi Q5? Ani náhodou. A najlepšie jazdiace SUV? Možno, tromfov má vo svojom rukáve Porsche Macan viac než dosť.
Test Porsche Macan Turbo: Najlepšia jazda spomedzi SUV
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Kde sa vzal?
  2. Cayenne, Panamera alebo snáď 918?, Interiér poznáme
  3. 400 koní na dve tony, M135i xDrive
  4. V pokoji, Na úrovni Cayenne, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Rozprávanie o tom, ako Porsche predstavilo model Cayenne a ako ho fanúšikovia začali nenávidieť, je rovnako obohranou pesničkou, ako niektoré hity od Karla Gotta. Fakty hovoria jasne, veľké SUV prinieslo do pokladnice automobilky Porsche dosť peňazí a podstatne navýšilo predaje. Čo teda urobiť, keď vám čísla stále nestačia a chcete ich ešte ďalej zvyšovať? Nie je nič jednoduchšie, než staviť na osvedčenú kartu.

Inak povedané, v ponuke Porsche sa objavuje druhé SUV a očakávania sú doslova obrie. Macan, ako sa táto novinka volá, je menší, pre niekoho atraktívnejší a mohol by byť tiež cenovo dostupnejší ako Cayenne, čo ale zatiaľ tak celkom neplatí. Napriek tomu má tento model ambície stať sa najpredávanejším Porsche vôbec.

macan_09.JPGmacan_10.JPG
Druhé SUV v ponuke Porsche má veľké predajné ambície a vysokú cenu. Slovenskí a českí zákazníci ho však vzali útokom hneď od začiatku predaja. Záujem je (podľa očakávania) hlavne o verziu S Diesel.

To, že automobilka svojej novinke verí, to dokazuje napríklad už výroba, ktorá prebieha v Lipsku. Investície do zavedenia produkcie Macana sa vyšplhali na pol miliardy eur, pričom Porsche plánuje vyrobiť 50 000 kusov ročne. Pre začiatok. Keď bude záujem, môže sa vyrábať pokojne dvojnásobok.

Kde sa vzal?

Macan si odbil svetovú premiéru minulý rok na autosalóne v Los Angeles. Ako základný stavebný kameň poslúžilo Audi Q5, avšak bolo by obrovskou chybou, keby sme považovali toto Porsche iba za upravené stredné SUV Audi. Porsche si dôsledne postrážilo, aby sa Macan od relatívne obyčajnej Q5 výrazne líšil, a to ako na pohľad, tak aj jazdným prejavom. A hlavne sa inžinierom podarilo do novinky implantovať gény slávnych súrodencov na čele s 911.

Sčítané a podčiarknuté, Macan je zhodný s Q5 iba z jednej tretiny, všetko ostatné je buď úplne nové, alebo aspoň dôkladne prepracované. Keby som mal ale menovať iba jeden zásadný rozdiel, potom to je riešenie pohonu všetkých kolies. Na rozdiel od Q5 dostal Macan systém prevzatý z Porsche 911 4.

macan_32.JPGmacan_36.JPG 
Macan je v každom prípade štvorkolka. Na rozdiel od Q5 je stále poháňaná zadnou nápravou a k tej sa pripája náprava predná. Systém ju ale využíva výrazne menej, takže sa Macan chová takmer ako zadokolka.

Stále poháňaná je zadná náprava a pomocou viaclamelovej spojky (pôvodom od spoločnosti Magna) sa pripája náprava predná. V praxi systém s prednou nápravou v celku dosť šetrí. Základný pomer je 20/80 v prospech zadných kolies, takže toto malé SUV svojím charakterom veľmi pripomína zadokolku, čo je dobre.

Ďalším zásadným rozdielom je prítomnosť vidlicového šesťvalca s objemom 3,6 litra, ktorý používa testované Turbo. Q5 má v tomto smere smolu, čo sa dá pochopiť. Na druhú stranu u dieselových motorov sa musí zatiaľ Macan zaobísť bez trojlitrového bi-turba s maximom 313 koní. To je vyhradené pre SQ5, Porsche si musí vystačiť s klasickým trojlitrom naladeným na 258 koní.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY