vytisknout velikost písma Test Peugeot 5008 1.6 THP: Stále vo forme?

Francouzské MPV dávno není nejmodernější, přesto stále stojí za pozornost. Důvodem je facelift z minulého roku a také zajímavá pořizovací cena.
Test Peugeot 5008 1.6 THP: Stále vo forme?
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 5008 v kocke
  2. Úvod, Nemecky triezvy
  3. S benzínom za osem litrov, Jazdné vlastnosti slabinou
  4. Pouze v akci, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Peugeot 5008 už je na trhu pekne dlhú dobu a navyše do testu dorazila verzia osadená benzínovým štvorvalcom. Väčšinové mienky jasne hovoria, že do podobných automobilov patrí diesel. Takže tu máme test nezaujímavého starého auta s nevhodným motorom? V prvých chvíľach sme si mysleli niečo podobné, lenže francúzske MPV prekvapilo. Stále je vo forme a stále má čo ponúknuť.

Vďaka minuloročnému facelifteu vyzerá dobre. Interiér už bude svoj ​​vek predsa len zapierať horšie, ale funkčnosť, priestor a variabilitu mu uprieť nemožno. Benzínový štvorvalec 1.6 THP má výkon viac než dosť a dá sa s ním jazdiť aj za menej než osem litrov. Zo všetkého najviac nakoniec stráca Peugeot 5008 po stránke jazdných vlastností. Auto je veľmi citlivé na bočný vietor, zadná náprava rada odskočí, karoséria sa nakláňa a podvozok nedokáže odfiltrovať ostré nerovnosti.

Je tu ale jeden tromf. Peugeot 5008 v testovanej výbave Style, ktorá zahŕňa snáď okrem navigácie úplne všetko, štartuje s motorom s výkonom 115 kW (156 k) na sume 17 928 eur. A to nie je vôbec zlé.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY