vytisknout velikost písma Test Peugeot 5008 1.6 THP: Stále vo forme?

Francouzské MPV dávno není nejmodernější, přesto stále stojí za pozornost. Důvodem je facelift z minulého roku a také zajímavá pořizovací cena.
Test Peugeot 5008 1.6 THP: Stále vo forme?
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 5008 v kocke
  2. Úvod, Nemecky triezvy
  3. S benzínom za osem litrov, Jazdné vlastnosti slabinou
  4. Pouze v akci, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Peugeot 5008 už je na trhu pekne dlhú dobu a navyše do testu dorazila verzia osadená benzínovým štvorvalcom. Väčšinové mienky jasne hovoria, že do podobných automobilov patrí diesel. Takže tu máme test nezaujímavého starého auta s nevhodným motorom? V prvých chvíľach sme si mysleli niečo podobné, lenže francúzske MPV prekvapilo. Stále je vo forme a stále má čo ponúknuť.

Vďaka minuloročnému facelifteu vyzerá dobre. Interiér už bude svoj ​​vek predsa len zapierať horšie, ale funkčnosť, priestor a variabilitu mu uprieť nemožno. Benzínový štvorvalec 1.6 THP má výkon viac než dosť a dá sa s ním jazdiť aj za menej než osem litrov. Zo všetkého najviac nakoniec stráca Peugeot 5008 po stránke jazdných vlastností. Auto je veľmi citlivé na bočný vietor, zadná náprava rada odskočí, karoséria sa nakláňa a podvozok nedokáže odfiltrovať ostré nerovnosti.

Je tu ale jeden tromf. Peugeot 5008 v testovanej výbave Style, ktorá zahŕňa snáď okrem navigácie úplne všetko, štartuje s motorom s výkonom 115 kW (156 k) na sume 17 928 eur. A to nie je vôbec zlé.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY