vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI: Octavia znovu hlavným terčom

Škoda Octavia to aj cez svoju dominantnú pozíciu na trhu nemá ľahké. Po predstavení existujúcej generácie nasledoval rad zaujímavých noviniek, u ktorých sa výrobcovia netajili tým, že je ich cieľom práve kombi z Mladej Boleslavi. Poslednú takú novinku predstavil Peugeot spolu s modelom 308 SW. Má sa Octavia aj iní zástupcovia tohto segmentu čoho obávať?
Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI: Octavia znovu hlavným terčom
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW v kocke
  2. Úvod, Dizajn zvláštny, interiér takmer rovnaký
  3. Batožinový priestor: 610 litrov na papieri, BlueHDI: Svojim spôsobom výnimočný
  4. Francúzsky expres, Chyby?
  5. Kauza pneumatiky, A cena?, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Francúzske kombi je zaujímavé hneď z niekoľkých rôznych pohľadov. Zaujme dizajnom karosérie, za pozornosť stojí aj prevedenie interiéru, v tabuľkách potom rozhodne neprehliadnete údaj týkajúci sa batožinového priestoru.

V praxi toto kombi vyniká predovšetkým nízkou spotrebou, kultivovaným motorom a celkovo veľmi tichým interiérom. Jednoducho povedané, kladných stránok tu nájdete pomerne dosť. Ale najlepšie kombi nižšej strednej triedy to napriek tomu nie je, pretože má niekoľko chýb.

Aj cez predĺžený rázvor náprav nie je vzadu toľko miesta, koľko by ste očakávali. Vlastne tam je, čo sa pozdĺžneho priestoru týka, miesta relatívne málo. Osobne by ma od prípadnej kúpy odradilo tiež netradičné usporiadanie palubnej dosky a nutnosť ovládať väčšinu funkcií cez "tablet".

Octavia Combi sa zaručene nemusí obávať o svoju pozíciu. No napriek rôznym prehreškom rozhodne nový Peugeot 308 SW je dôstojným súperom, ktorý má svoje nesporné kvality.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY