vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI: Octavia znovu hlavným terčom

Škoda Octavia to aj cez svoju dominantnú pozíciu na trhu nemá ľahké. Po predstavení existujúcej generácie nasledoval rad zaujímavých noviniek, u ktorých sa výrobcovia netajili tým, že je ich cieľom práve kombi z Mladej Boleslavi. Poslednú takú novinku predstavil Peugeot spolu s modelom 308 SW. Má sa Octavia aj iní zástupcovia tohto segmentu čoho obávať?
Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI: Octavia znovu hlavným terčom
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW v kocke
  2. Úvod, Dizajn zvláštny, interiér takmer rovnaký
  3. Batožinový priestor: 610 litrov na papieri, BlueHDI: Svojim spôsobom výnimočný
  4. Francúzsky expres, Chyby?
  5. Kauza pneumatiky, A cena?, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Francúzske kombi je zaujímavé hneď z niekoľkých rôznych pohľadov. Zaujme dizajnom karosérie, za pozornosť stojí aj prevedenie interiéru, v tabuľkách potom rozhodne neprehliadnete údaj týkajúci sa batožinového priestoru.

V praxi toto kombi vyniká predovšetkým nízkou spotrebou, kultivovaným motorom a celkovo veľmi tichým interiérom. Jednoducho povedané, kladných stránok tu nájdete pomerne dosť. Ale najlepšie kombi nižšej strednej triedy to napriek tomu nie je, pretože má niekoľko chýb.

Aj cez predĺžený rázvor náprav nie je vzadu toľko miesta, koľko by ste očakávali. Vlastne tam je, čo sa pozdĺžneho priestoru týka, miesta relatívne málo. Osobne by ma od prípadnej kúpy odradilo tiež netradičné usporiadanie palubnej dosky a nutnosť ovládať väčšinu funkcií cez "tablet".

Octavia Combi sa zaručene nemusí obávať o svoju pozíciu. No napriek rôznym prehreškom rozhodne nový Peugeot 308 SW je dôstojným súperom, ktorý má svoje nesporné kvality.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY