vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 1.6 THP: Správnym smerom

Hatchback nižšej strednej triedy od Peugeotu sa medzigeneračne trochu zmenšil a tiež poriadne schudol. Sekne mu to - najmä, keď má pod kapotou preplňovanú tisícšesťstovku. Úplne bez chýb ale nie je...
Test Peugeot 308 1.6 THP: Správnym smerom

306, 307, 308, 308 ... Počkať, 308? Peugeot u svojho prvotného modelu nižšej strednej triedy používa rovnaké modelové označenie ako v predchádzajúcej generácii. Model 309 sa totiž vyrábal už v 80. rokoch a ďalej nebolo s číslami kam ísť. Francúzska automobilka sa preto rozhodla používať podobnú mennú konvenciu ako iní výrobcovia a označenie modelu pri medzigeneračnej obmene ponechať.

Staré meno, nová technika

Je to trochu paradox, pretože prvý moderný Peugeot, ktorý sa volá rovnako ako jeho predchodca, je skutočne radikálne nový. Kde predchádzajúci Peugeot 308 skrýval prevažne techniku ​​predchádzajúceho modelu 307, má nová tristoosmička úplne novú platformu EMP2, ktorá je sama o sebe o 70 kg ľahšia.

IMG_1385.jpgIMG_1389.jpg_DSC1383.jpg
Nový Peugeot 308 je o päť centimetrov kratší ako doterajší model

Ďalšie desiatky kilogramov usporili konštruktéri PSA na karosérii. Recept je v podstate totožný, ako sme videli pri Volkswagene Golf i väčšine ďalších nových modeloch, ktorých výrobcovia sa musia vysporiadať so sprísňujúcimi sa limitmi CO2 (a teda spotreby): Vyšší podiel vysokopevnostných ocelí a zmenšenie rozmerov.

Nová generácia je o výrazných 47 mm nižšia, o 23 mm kratšia a o 10 mm užšia než doterajší model rovnakého mena. Peugeot ale tiež skrátil predný previs o nezanedbateľných šesť centimetrov.

To všetko by malo novému Peugeotu 308 pomôcť uspieť v disciplíne, v ktorej jeho predchodcovia príliš nevynikali: v radosti z jazdy. Okolo nej bola napokon postavená aj celá komunikačná kampaň pri uvádzaní novinky na trh, čo bolo vzhľadom k nedávnej histórii značky na tomto poli... povedzme smelé.

Exponovaný segment nižšej strednej triedy je totiž doslova nabitý prepracovanými, atraktívnymi autami, ktorá navyše výborne jazdí. Vyzdvihnúť si zaslúži kompetentný Volkswagen Golf, energický Ford Focus aj podmanivá nová Mazda3, ale tiež napríklad Seat Leon.

Aby sme spoznali jazdné vlastnosti novej tristoosmičky v optimálnom kontexte, vzali sme do testu najviac "vodičský" motor z ponuky: preplňovaný zážihový štvorvalec 1,6 l THP so sľubným výkonom 156 koní.

Každá jazda ale začína príchodom k autu a sadnutím za volant. V ďalšej kapitole sa preto podrobnejšie pozrieme na exteriér i interiér :

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY