vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 1.6 THP: Správnym smerom

Hatchback nižšej strednej triedy od Peugeotu sa medzigeneračne trochu zmenšil a tiež poriadne schudol. Sekne mu to - najmä, keď má pod kapotou preplňovanú tisícšesťstovku. Úplne bez chýb ale nie je...
Test Peugeot 308 1.6 THP: Správnym smerom

306, 307, 308, 308 ... Počkať, 308? Peugeot u svojho prvotného modelu nižšej strednej triedy používa rovnaké modelové označenie ako v predchádzajúcej generácii. Model 309 sa totiž vyrábal už v 80. rokoch a ďalej nebolo s číslami kam ísť. Francúzska automobilka sa preto rozhodla používať podobnú mennú konvenciu ako iní výrobcovia a označenie modelu pri medzigeneračnej obmene ponechať.

Staré meno, nová technika

Je to trochu paradox, pretože prvý moderný Peugeot, ktorý sa volá rovnako ako jeho predchodca, je skutočne radikálne nový. Kde predchádzajúci Peugeot 308 skrýval prevažne techniku ​​predchádzajúceho modelu 307, má nová tristoosmička úplne novú platformu EMP2, ktorá je sama o sebe o 70 kg ľahšia.

IMG_1385.jpgIMG_1389.jpg_DSC1383.jpg
Nový Peugeot 308 je o päť centimetrov kratší ako doterajší model

Ďalšie desiatky kilogramov usporili konštruktéri PSA na karosérii. Recept je v podstate totožný, ako sme videli pri Volkswagene Golf i väčšine ďalších nových modeloch, ktorých výrobcovia sa musia vysporiadať so sprísňujúcimi sa limitmi CO2 (a teda spotreby): Vyšší podiel vysokopevnostných ocelí a zmenšenie rozmerov.

Nová generácia je o výrazných 47 mm nižšia, o 23 mm kratšia a o 10 mm užšia než doterajší model rovnakého mena. Peugeot ale tiež skrátil predný previs o nezanedbateľných šesť centimetrov.

To všetko by malo novému Peugeotu 308 pomôcť uspieť v disciplíne, v ktorej jeho predchodcovia príliš nevynikali: v radosti z jazdy. Okolo nej bola napokon postavená aj celá komunikačná kampaň pri uvádzaní novinky na trh, čo bolo vzhľadom k nedávnej histórii značky na tomto poli... povedzme smelé.

Exponovaný segment nižšej strednej triedy je totiž doslova nabitý prepracovanými, atraktívnymi autami, ktorá navyše výborne jazdí. Vyzdvihnúť si zaslúži kompetentný Volkswagen Golf, energický Ford Focus aj podmanivá nová Mazda3, ale tiež napríklad Seat Leon.

Aby sme spoznali jazdné vlastnosti novej tristoosmičky v optimálnom kontexte, vzali sme do testu najviac "vodičský" motor z ponuky: preplňovaný zážihový štvorvalec 1,6 l THP so sľubným výkonom 156 koní.

Každá jazda ale začína príchodom k autu a sadnutím za volant. V ďalšej kapitole sa preto podrobnejšie pozrieme na exteriér i interiér :

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY