vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 1.6 THP: Správnym smerom

Hatchback nižšej strednej triedy od Peugeotu sa medzigeneračne trochu zmenšil a tiež poriadne schudol. Sekne mu to - najmä, keď má pod kapotou preplňovanú tisícšesťstovku. Úplne bez chýb ale nie je...
Test Peugeot 308 1.6 THP: Správnym smerom

306, 307, 308, 308 ... Počkať, 308? Peugeot u svojho prvotného modelu nižšej strednej triedy používa rovnaké modelové označenie ako v predchádzajúcej generácii. Model 309 sa totiž vyrábal už v 80. rokoch a ďalej nebolo s číslami kam ísť. Francúzska automobilka sa preto rozhodla používať podobnú mennú konvenciu ako iní výrobcovia a označenie modelu pri medzigeneračnej obmene ponechať.

Staré meno, nová technika

Je to trochu paradox, pretože prvý moderný Peugeot, ktorý sa volá rovnako ako jeho predchodca, je skutočne radikálne nový. Kde predchádzajúci Peugeot 308 skrýval prevažne techniku ​​predchádzajúceho modelu 307, má nová tristoosmička úplne novú platformu EMP2, ktorá je sama o sebe o 70 kg ľahšia.

IMG_1385.jpgIMG_1389.jpg_DSC1383.jpg
Nový Peugeot 308 je o päť centimetrov kratší ako doterajší model

Ďalšie desiatky kilogramov usporili konštruktéri PSA na karosérii. Recept je v podstate totožný, ako sme videli pri Volkswagene Golf i väčšine ďalších nových modeloch, ktorých výrobcovia sa musia vysporiadať so sprísňujúcimi sa limitmi CO2 (a teda spotreby): Vyšší podiel vysokopevnostných ocelí a zmenšenie rozmerov.

Nová generácia je o výrazných 47 mm nižšia, o 23 mm kratšia a o 10 mm užšia než doterajší model rovnakého mena. Peugeot ale tiež skrátil predný previs o nezanedbateľných šesť centimetrov.

To všetko by malo novému Peugeotu 308 pomôcť uspieť v disciplíne, v ktorej jeho predchodcovia príliš nevynikali: v radosti z jazdy. Okolo nej bola napokon postavená aj celá komunikačná kampaň pri uvádzaní novinky na trh, čo bolo vzhľadom k nedávnej histórii značky na tomto poli... povedzme smelé.

Exponovaný segment nižšej strednej triedy je totiž doslova nabitý prepracovanými, atraktívnymi autami, ktorá navyše výborne jazdí. Vyzdvihnúť si zaslúži kompetentný Volkswagen Golf, energický Ford Focus aj podmanivá nová Mazda3, ale tiež napríklad Seat Leon.

Aby sme spoznali jazdné vlastnosti novej tristoosmičky v optimálnom kontexte, vzali sme do testu najviac "vodičský" motor z ponuky: preplňovaný zážihový štvorvalec 1,6 l THP so sľubným výkonom 156 koní.

Každá jazda ale začína príchodom k autu a sadnutím za volant. V ďalšej kapitole sa preto podrobnejšie pozrieme na exteriér i interiér :

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY