vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 1.6 THP: Správnym smerom

Hatchback nižšej strednej triedy od Peugeotu sa medzigeneračne trochu zmenšil a tiež poriadne schudol. Sekne mu to - najmä, keď má pod kapotou preplňovanú tisícšesťstovku. Úplne bez chýb ale nie je...
Test Peugeot 308 1.6 THP: Správnym smerom

306, 307, 308, 308 ... Počkať, 308? Peugeot u svojho prvotného modelu nižšej strednej triedy používa rovnaké modelové označenie ako v predchádzajúcej generácii. Model 309 sa totiž vyrábal už v 80. rokoch a ďalej nebolo s číslami kam ísť. Francúzska automobilka sa preto rozhodla používať podobnú mennú konvenciu ako iní výrobcovia a označenie modelu pri medzigeneračnej obmene ponechať.

Staré meno, nová technika

Je to trochu paradox, pretože prvý moderný Peugeot, ktorý sa volá rovnako ako jeho predchodca, je skutočne radikálne nový. Kde predchádzajúci Peugeot 308 skrýval prevažne techniku ​​predchádzajúceho modelu 307, má nová tristoosmička úplne novú platformu EMP2, ktorá je sama o sebe o 70 kg ľahšia.

IMG_1385.jpgIMG_1389.jpg_DSC1383.jpg
Nový Peugeot 308 je o päť centimetrov kratší ako doterajší model

Ďalšie desiatky kilogramov usporili konštruktéri PSA na karosérii. Recept je v podstate totožný, ako sme videli pri Volkswagene Golf i väčšine ďalších nových modeloch, ktorých výrobcovia sa musia vysporiadať so sprísňujúcimi sa limitmi CO2 (a teda spotreby): Vyšší podiel vysokopevnostných ocelí a zmenšenie rozmerov.

Nová generácia je o výrazných 47 mm nižšia, o 23 mm kratšia a o 10 mm užšia než doterajší model rovnakého mena. Peugeot ale tiež skrátil predný previs o nezanedbateľných šesť centimetrov.

To všetko by malo novému Peugeotu 308 pomôcť uspieť v disciplíne, v ktorej jeho predchodcovia príliš nevynikali: v radosti z jazdy. Okolo nej bola napokon postavená aj celá komunikačná kampaň pri uvádzaní novinky na trh, čo bolo vzhľadom k nedávnej histórii značky na tomto poli... povedzme smelé.

Exponovaný segment nižšej strednej triedy je totiž doslova nabitý prepracovanými, atraktívnymi autami, ktorá navyše výborne jazdí. Vyzdvihnúť si zaslúži kompetentný Volkswagen Golf, energický Ford Focus aj podmanivá nová Mazda3, ale tiež napríklad Seat Leon.

Aby sme spoznali jazdné vlastnosti novej tristoosmičky v optimálnom kontexte, vzali sme do testu najviac "vodičský" motor z ponuky: preplňovaný zážihový štvorvalec 1,6 l THP so sľubným výkonom 156 koní.

Každá jazda ale začína príchodom k autu a sadnutím za volant. V ďalšej kapitole sa preto podrobnejšie pozrieme na exteriér i interiér :

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY