vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie

Keď som sa dozvedel, že mám vyskúšať trojvalcový 308, radosťou som dva metre vysoko naozaj neskákal. Lenže realita ďaleko predčila moje chabé očakávania. Toto auto totiž nie je ani pomalé, ani nekomfortné, ani nezábavné. Vlastne je pomerne dosť podarené. Predsudky sú hrozná vec...
Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie
Zoznam kapitol
  1. Trojvalcový Peugeot 308 v kocke
  2. Úvod, Od atmosféry, cez diesel až po RCZ R
  3. Prekvapivá prax, Tichý spoločník
  4. Bonus na záver: osobný pohľad, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Peugeot začal pred časom predávať preplňovanú trojvalcovú jedna-dvojku s parametrami 130 koní a 230 Nm. Táto jednotka nahradí po nástupe normy Euro 6 staršiu preplňovanú jedna-šestku a okrem hatchbacku 308 ju Peugeot nasadí tiež napríklad do modelu 508 alebo 5008.

K novému trojvalcu som pristupoval trochu skepticky, ale po týždni testovania mu nemôžem po praktickej stránke vytknúť v podstate nič. Motor funguje výborne. Sú tu síce menšie problémy v podobe veľmi laxnej odozvy na plynový pedál a nepoteší tiež zásah systému štart / stop, pretože trojvalec pri štartovaní dokáže vyprodukovať pomerne silné vibrácie, ale to je asi tak všetko.

Motor 1.2 e-THP jednoznačne prekvapí ponúkanou dynamikou. Pružné zrýchlenie zvláda ešte lepšie ako výkonnejšia jedna-šestka, stovku dokáže pokoriť pod desať sekúnd. Škoda, že testované auto malo pneumatiky s nízkym valivým odporom, ktoré na schopnosti tejto jednotky zúfalo nestačia. Jazda by to mohlo byť ešte zaujímavejšia.

Celkovo je Peugeot 308 1.2 e-THP podarené auto a pre mňa jedno z najväčších prekvapení za poslednú dobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY