vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie

Keď som sa dozvedel, že mám vyskúšať trojvalcový 308, radosťou som dva metre vysoko naozaj neskákal. Lenže realita ďaleko predčila moje chabé očakávania. Toto auto totiž nie je ani pomalé, ani nekomfortné, ani nezábavné. Vlastne je pomerne dosť podarené. Predsudky sú hrozná vec...
Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie
Zoznam kapitol
  1. Trojvalcový Peugeot 308 v kocke
  2. Úvod, Od atmosféry, cez diesel až po RCZ R
  3. Prekvapivá prax, Tichý spoločník
  4. Bonus na záver: osobný pohľad, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Peugeot začal pred časom predávať preplňovanú trojvalcovú jedna-dvojku s parametrami 130 koní a 230 Nm. Táto jednotka nahradí po nástupe normy Euro 6 staršiu preplňovanú jedna-šestku a okrem hatchbacku 308 ju Peugeot nasadí tiež napríklad do modelu 508 alebo 5008.

K novému trojvalcu som pristupoval trochu skepticky, ale po týždni testovania mu nemôžem po praktickej stránke vytknúť v podstate nič. Motor funguje výborne. Sú tu síce menšie problémy v podobe veľmi laxnej odozvy na plynový pedál a nepoteší tiež zásah systému štart / stop, pretože trojvalec pri štartovaní dokáže vyprodukovať pomerne silné vibrácie, ale to je asi tak všetko.

Motor 1.2 e-THP jednoznačne prekvapí ponúkanou dynamikou. Pružné zrýchlenie zvláda ešte lepšie ako výkonnejšia jedna-šestka, stovku dokáže pokoriť pod desať sekúnd. Škoda, že testované auto malo pneumatiky s nízkym valivým odporom, ktoré na schopnosti tejto jednotky zúfalo nestačia. Jazda by to mohlo byť ešte zaujímavejšia.

Celkovo je Peugeot 308 1.2 e-THP podarené auto a pre mňa jedno z najväčších prekvapení za poslednú dobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY