vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie

Keď som sa dozvedel, že mám vyskúšať trojvalcový 308, radosťou som dva metre vysoko naozaj neskákal. Lenže realita ďaleko predčila moje chabé očakávania. Toto auto totiž nie je ani pomalé, ani nekomfortné, ani nezábavné. Vlastne je pomerne dosť podarené. Predsudky sú hrozná vec...
Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie
Zoznam kapitol
  1. Trojvalcový Peugeot 308 v kocke
  2. Úvod, Od atmosféry, cez diesel až po RCZ R
  3. Prekvapivá prax, Tichý spoločník
  4. Bonus na záver: osobný pohľad, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Peugeot začal pred časom predávať preplňovanú trojvalcovú jedna-dvojku s parametrami 130 koní a 230 Nm. Táto jednotka nahradí po nástupe normy Euro 6 staršiu preplňovanú jedna-šestku a okrem hatchbacku 308 ju Peugeot nasadí tiež napríklad do modelu 508 alebo 5008.

K novému trojvalcu som pristupoval trochu skepticky, ale po týždni testovania mu nemôžem po praktickej stránke vytknúť v podstate nič. Motor funguje výborne. Sú tu síce menšie problémy v podobe veľmi laxnej odozvy na plynový pedál a nepoteší tiež zásah systému štart / stop, pretože trojvalec pri štartovaní dokáže vyprodukovať pomerne silné vibrácie, ale to je asi tak všetko.

Motor 1.2 e-THP jednoznačne prekvapí ponúkanou dynamikou. Pružné zrýchlenie zvláda ešte lepšie ako výkonnejšia jedna-šestka, stovku dokáže pokoriť pod desať sekúnd. Škoda, že testované auto malo pneumatiky s nízkym valivým odporom, ktoré na schopnosti tejto jednotky zúfalo nestačia. Jazda by to mohlo byť ešte zaujímavejšia.

Celkovo je Peugeot 308 1.2 e-THP podarené auto a pre mňa jedno z najväčších prekvapení za poslednú dobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY