vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie

Keď som sa dozvedel, že mám vyskúšať trojvalcový 308, radosťou som dva metre vysoko naozaj neskákal. Lenže realita ďaleko predčila moje chabé očakávania. Toto auto totiž nie je ani pomalé, ani nekomfortné, ani nezábavné. Vlastne je pomerne dosť podarené. Predsudky sú hrozná vec...
Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie
Zoznam kapitol
  1. Trojvalcový Peugeot 308 v kocke
  2. Úvod, Od atmosféry, cez diesel až po RCZ R
  3. Prekvapivá prax, Tichý spoločník
  4. Bonus na záver: osobný pohľad, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Peugeot začal pred časom predávať preplňovanú trojvalcovú jedna-dvojku s parametrami 130 koní a 230 Nm. Táto jednotka nahradí po nástupe normy Euro 6 staršiu preplňovanú jedna-šestku a okrem hatchbacku 308 ju Peugeot nasadí tiež napríklad do modelu 508 alebo 5008.

K novému trojvalcu som pristupoval trochu skepticky, ale po týždni testovania mu nemôžem po praktickej stránke vytknúť v podstate nič. Motor funguje výborne. Sú tu síce menšie problémy v podobe veľmi laxnej odozvy na plynový pedál a nepoteší tiež zásah systému štart / stop, pretože trojvalec pri štartovaní dokáže vyprodukovať pomerne silné vibrácie, ale to je asi tak všetko.

Motor 1.2 e-THP jednoznačne prekvapí ponúkanou dynamikou. Pružné zrýchlenie zvláda ešte lepšie ako výkonnejšia jedna-šestka, stovku dokáže pokoriť pod desať sekúnd. Škoda, že testované auto malo pneumatiky s nízkym valivým odporom, ktoré na schopnosti tejto jednotky zúfalo nestačia. Jazda by to mohlo byť ešte zaujímavejšia.

Celkovo je Peugeot 308 1.2 e-THP podarené auto a pre mňa jedno z najväčších prekvapení za poslednú dobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY