vytisknout velikost písma Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie

Keď som sa dozvedel, že mám vyskúšať trojvalcový 308, radosťou som dva metre vysoko naozaj neskákal. Lenže realita ďaleko predčila moje chabé očakávania. Toto auto totiž nie je ani pomalé, ani nekomfortné, ani nezábavné. Vlastne je pomerne dosť podarené. Predsudky sú hrozná vec...
Test Peugeot 308 1.2 e-THP: Trojvalcové prekvapenie
Zoznam kapitol
  1. Trojvalcový Peugeot 308 v kocke
  2. Úvod, Od atmosféry, cez diesel až po RCZ R
  3. Prekvapivá prax, Tichý spoločník
  4. Bonus na záver: osobný pohľad, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Peugeot začal pred časom predávať preplňovanú trojvalcovú jedna-dvojku s parametrami 130 koní a 230 Nm. Táto jednotka nahradí po nástupe normy Euro 6 staršiu preplňovanú jedna-šestku a okrem hatchbacku 308 ju Peugeot nasadí tiež napríklad do modelu 508 alebo 5008.

K novému trojvalcu som pristupoval trochu skepticky, ale po týždni testovania mu nemôžem po praktickej stránke vytknúť v podstate nič. Motor funguje výborne. Sú tu síce menšie problémy v podobe veľmi laxnej odozvy na plynový pedál a nepoteší tiež zásah systému štart / stop, pretože trojvalec pri štartovaní dokáže vyprodukovať pomerne silné vibrácie, ale to je asi tak všetko.

Motor 1.2 e-THP jednoznačne prekvapí ponúkanou dynamikou. Pružné zrýchlenie zvláda ešte lepšie ako výkonnejšia jedna-šestka, stovku dokáže pokoriť pod desať sekúnd. Škoda, že testované auto malo pneumatiky s nízkym valivým odporom, ktoré na schopnosti tejto jednotky zúfalo nestačia. Jazda by to mohlo byť ešte zaujímavejšia.

Celkovo je Peugeot 308 1.2 e-THP podarené auto a pre mňa jedno z najväčších prekvapení za poslednú dobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY