vytisknout velikost písma Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – keď aj kompaktný je moc veľký

Kategória SUV sa za relatívne krátku dobu svojej existencie neuveriteľne rozrástla. Okrem veľkých SUV máme tiež kompaktné SUV, a ak aj to je stále moc, je tu nie príliš obsadený segment malých SUV. A práve tam zamieril nový Opel Mokka.
Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – keď aj kompaktný je moc veľký
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Skutočne malé
  2. Malý luxus, Zatiaľ vrchol
  3. Na ceste omnoho lepší, Kamera a iné, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Finančná kríza sa nás drží (aspoň to rôzne médiá tvrdia) rovnako urputne, ako sa čosi drží košele. Ďalšie zdroje potom predpovedajú rok 2013 ako ten vôbec najkrízovejší, k čomu nemeckí experti pridali ešte trochu toho pomyselného oleja do ohňa tvrdením, že niektoré automobilky tento rok vôbec neprežijú. Značka Opel rozhodne na ružiach ustlané nemá, ale všetci veria, že sa situácia zlepší. Vylepšiť ju má novinka s názvom Mokka.

Nádej nie je celkom neoprávnená, pretože Mokka dostala dve nie celkom nevýznamné výhody. Po prvé zamierila do segmentu tých vôbec najmenších SUV, kde konkurencia nie je zďaleka tak tvrdá, ako medzi kompaktnými SUV a oproti tým niekoľkým málo konkurentom ponúkne minimálne podstatne lepšiu výbavu. Druhým plusom môže byť pre Opel Mokka práve finančná kríza. Stačí sa trochu obzrieť do minulosti.

opel_mokka_05.JPGopel_mokka_01.JPG 
Mokka vyzerá na prvý pohľad oveľa väčšia, než v skutočnosti je. Na dĺžku meria len 4,28 m

Než prvýkrát finančná kríza nastúpila, v móde bolo veľké SUV, ktoré sa tešilo neskutočnému záujmu. Stačilo pár rokov, veľké SUV sa stali pre veľa zákazníkov nedostupné, a tak zamierili o úroveň nižšie. Automobilky na tento trend zareagovali a hojne začali ponúkať kompaktné SUV s rovnakou výbavou, akú ponúkajú väčšie a drahšie SUV. Ak sa naplnia všetky dohady o kríze, mohla by sa tá istá situácia zopakovať iba s tým rozdielom, že zákazníci pôjdu z kompaktných SUV k tým ešte menším. Môžeme dlho debatovať o tom, k čomu vlastne taký automobil je, ale dá sa s kľudným svedomím predpokladať, že si svojich zákazníkov zaručene nájdu a že ich rozhodne nebude málo.

Na otázku, pre koho toto auto je, zodpovedá Opel v oficiálnej tlačovej správe. Typickým zákazníkom majú byť ľudia stredného veku s aktívnym životným štýlom. Osobne by som odpovedal na rovnaký dotaz tak, že Mokka mieri na milovníkov SUV, ktorí sa nechcú za žiadnu cenu vzdať pocitu určitého nadhľadu, ktorý im dáva vyšší posed, ale pre ktoré už sú (potrebné kvôli finančnej kríze) klasické kompaktné SUV moc drahé. Opel vidí ako hlavných konkurentov Škodu Yeti, Mitsubishi ASX a Nissan Juke. Zabúdať by sme ale nemali ani na Suzuki SX4.

opel_moka.JPGopel_mokka_04.JPG 
Vrcholné testované prevedenie postavené na osemnásťpalcových kolesách nevyzerá vôbec zle. Dizajn kombinujú známe a pre Opel typické prvky.

Skutočne malé

Opel Mokka na fotkách vyzerá podstatne väčšie, než akým v skutočnosti je. Základ darovala Corsa, takže nemôžeme očakávať žiadne extra veľké rozmery. Mokka je dlhá 4278 mm, široká 1777 mm a vysoká 1658 mm. Každopádne voz dostal pomerne sebavedomý a robustný dizajn. Podľa automobilky ide o sochárske dielo kombinované s nemeckou presnosťou. Na koľko je toto tvrdenie pravdivé, to nechám na každom z vás. Mne sa celkom páči. Testovaný exemplár navyše dostal osemnásťpalcové kolesá, ktoré urobia svoje po stránke vzhľadu.

Než sa posunieme do interiéru, musím spomenúť jednu vec, ktorá ma zaujala hneď na prvý pohľad. Opel Mokka má na kategóriu SUV extrémne nízky predný nárazník. Ten síce asi vylepšuje aerodynamiku, ale keď s autom parkujete v meste kolmo k chodníku a nedáte si pozor, budete s ním drieť o obrubník, čo mi u daného segmentu príde prinajmenšom dosť zvláštne. Mimochodom rovnako na tom je aj väčšia Antara.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY