vytisknout velikost písma Test Opel Astra 1.6 CDTI: Výrazný posun

Nedá sa povedať, že by predchádzajúca Astra bola zlé auto, lenže konkurencia sa výrazne posunula vpred, a tak Opel v mnohých smeroch viac či menej zaostával. Teraz ale prichádza generácia nová, ktorá zavedené poriadky mení.
Test Opel Astra 1.6 CDTI: Výrazný posun
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Vo výbave všetko
  2. Je väčší, hoci je menší, Prehľadnejší, nie však dokonalý
  3. Dynamický a hlavne úsporný, Podvozok, ktorý poteší
  4. Pár drobností na záver, Minimálne sa dotiahla, Technické údaje
  5. Opel Astra 1.6 CDTI: Fotogaléria

Tento rok je pre Opel rokom nesmierne dôležitý. Autosalón vo Frankfurte sa stal dejiskom svetovej premiéry novej generácie Opelu Astra, ktorý vždy patril medzi klasiku v segmente C. Astra má veľmi dlhú a bohatú históriu. Keď vezmeme do úvahy aj predchodcu menom Kadett, tak sa vyrába od roku 1936.

Dôležitosť modelu ale dokladá aj samotné zaradenie do kategórie hatchbackov nižšej strednej triedy, čo je segment veľmi obľúbený. V Európe sa minulý rok predalo zhruba 2,3 miliónov áut tejto kategórie. Každý tu teda cíti veľký predajný potenciál, každý tu chce mať svojho zástupcu.

Konkurencia je tvrdá a predaje vedia byť veľmi zaujímavé. Svoje o tom dobre vie Golf alebo Leon, ale tiež napríklad Focus alebo Hyundai i30 a Kia ceed.

_DSC1254.jpg_DSC1262.jpg
Nastupujúca generácia Astry je od základu nový automobil. Výsledok sa na pohľad podaril a nesklamal ani v praxi cestnej premávky

Predchádzajúca Astra musela bojovať s niekoľkými nevýhodami. Vozidlo ako také bolo dosť ťažké (ospravedlňovalo sa to poctivou konštrukciou), s priestorom samotným to tiež nebolo ktovieako skvelé (spomeňme si na náš megatest, kde bola Astra Sports Tourer vonkajšími rozmermi vôbec najväčšia, ale vnútri naopak patrila medzi najmenšie) a oproti moderným konkurentom typu VW Golf pôsobila zastaralo. Lenže teraz je tu úplne nové vydanie, ktoré má samozrejme ambície tento stav zmeniť. A treba podotknúť, že už od prvého kontaktu je snaha postaviť výrazne lepšie auto dosť poznať.

Vo výbave všetko

Testovaný exemplár dorazil v najvyššej možnej výbave Innovation, kde nájdete úplne všetko. Je tu dvojzónová klíma, sedemnásťpalcové zliatinové kolesá, bezkľúčové odomykanie, ambientné osvetlenie, prednárazový systém, čítanie značiek, tempomat a niekoľko prvkov z príplatkovej výbavy.

Menovite navigácia IntelliLink, za ktorú v kombinácii s prednými svetlometmi LED Matrix zaplatíte 1 300 eur. Alebo ergonomicky tvarované sedačky AGR za 500 eur, ďalších 1 500 eur znamená príplatok za odvetrávanie predných sedadiel a elektrické nastavenie sedadla vodiča, automatický parkovací asistent kombinovaný so strážením slepého uhla za 700 eur a tak ďalej.

Opel sa tak trochu inšpiroval od automobilky Hyundai, keď všetko označuje za prémiové (výbava Innovation má napríklad šesť prémiových reproduktorov) a celá Astra dohromady je údajne "trúfalo luxusná". Hneď na úvod vám môžem povedať, že toto auto určite luxusné nie je, ale čo do ponuky obsahuje úplne všetko, čo si dnešní zákazníci môžu priať a hlavne čo ponúka konkurencia. Unikátom triedy sú potom spomínané diódové svetlá Matrix, upravujúce svetelný kužeľ rôznym nastavením svojich diód.

_DSC1236.jpg_DSC1245.jpg
Vo výbave novej Astry môžete mať skutočne všetko možné od čítania značiek, cez rôznych asistentov, až po diódové svetlá LED Matrix. Tie sú v tejto kategórii zatiaľ unikátom

Pod kapotou testovaného exemplára bol naftový štvorvalec 1.6 CDTI. Iný objem v prípade dieselu nedostanete, ale vyberať môžete medzi výkonmi. Základný má 70 kW (95 k), silnejšou verziou je 81 kW (110 k) a vrchol predstavuje výkon 100 kW (136 k). My sme dostali do testu naftový vrchol.

V kontexte výbavy Innovation potom nesie také auto cenovku od 18 899 eur, pričom ide o to vôbec najdrahšie, čo nová Astra ponúka. Presne o 1 300 eur je drahšia už len rovnaká verzia s automatom. Keď k tomu všetkému pripočítame pár príplatkov, veľmi ľahko sa dostaneme za sumu 22-tisíc eur.

Ak nemáte ambície kupovať plne vybavenú Astru, potom najlacnejší diesel (70 kW) v ponuke dostanete za 15 349 eur. Mimochodom najlacnejší naftový Golf stojí 18 599 eur, ale má výkon 81 kW (110 k).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY