vytisknout velikost písma Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie

Takže vám sa zachcelo prémiového SUV prestížnej značky, pretože sa dá kúpiť za cenu naftového Rapidu? No teda dobre, poďme sa na neho pozrieť.
Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojazdené Porsche Cayenne: Čo od neho čakať
  3. Ojazdené Porsche Cayenne: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené Porsche Cayenne: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogaléria: Ojazdené Porsche Cayenne

Hovorte si, čo chcete, ale nebyť SUV Porsche Cayenne, tradičná nemecká automobilka by možno už dávno skončila v prepadlisku dejín ako napríklad Saab. Výhradne športové autá "s motorom na zlom mieste" dnes nikoho neuživia a ak chcelo Porsche prežiť a generovať zisky, muselo prísť s niečím novým.

Zviesť sa na vlne luxusných moderných SUV bol rozhodne dobrý nápad, aspoň z obchodného hľadiska. Zákazníci sa k Porsche len hrnuli. Tradicionalisti síce páchali rituálnu seppuku, ale to robili aj vtedy, keď model 911 (964) dostal v roku 1989 pohon všetkých kolies a keď ikonická 911 prešla s generáciou 996 na vodné chladenie.

Čo je kľúčové

  • Hľadajte auto po facelifte
  • Kupujte iba originál od prevereného zdroja
  • Privolajte si na pomoc skúseného mechanika
  • Nesmiete riešiť každé euro
  • Zmierte sa s pohľadmi závistlivcov
  • Zariaďte si poistenie proti krádeži a havárii

Berme preto SUV Porsche Cayenne ako normálne auto, ktoré navyše zachránilo celú značku a vďaka ktorému boli peniaze na vývoj takých špecialít ako Cayman GT4, 911 GT3 RS 4.0, 911 GT2 RS, 918 Spyder a ďalšie "zbytočné" šialenosti.
Aby sme si všetko ukázali na názornom príklade, požičali sme si v českom Auto ESA model Porsche Cayenne 3.6 V6 po facelifte. Auto je z roku 2008, je po prvom majiteľovi, má jasnú servisnú históriu a nabehlo zatiaľ len necelých 120 000 km. Predajca si ho cení na 435 000 českých korún (16 082 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY