vytisknout velikost písma Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie

Takže vám sa zachcelo prémiového SUV prestížnej značky, pretože sa dá kúpiť za cenu naftového Rapidu? No teda dobre, poďme sa na neho pozrieť.
Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojazdené Porsche Cayenne: Čo od neho čakať
  3. Ojazdené Porsche Cayenne: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené Porsche Cayenne: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogaléria: Ojazdené Porsche Cayenne

Hovorte si, čo chcete, ale nebyť SUV Porsche Cayenne, tradičná nemecká automobilka by možno už dávno skončila v prepadlisku dejín ako napríklad Saab. Výhradne športové autá "s motorom na zlom mieste" dnes nikoho neuživia a ak chcelo Porsche prežiť a generovať zisky, muselo prísť s niečím novým.

Zviesť sa na vlne luxusných moderných SUV bol rozhodne dobrý nápad, aspoň z obchodného hľadiska. Zákazníci sa k Porsche len hrnuli. Tradicionalisti síce páchali rituálnu seppuku, ale to robili aj vtedy, keď model 911 (964) dostal v roku 1989 pohon všetkých kolies a keď ikonická 911 prešla s generáciou 996 na vodné chladenie.

Čo je kľúčové

  • Hľadajte auto po facelifte
  • Kupujte iba originál od prevereného zdroja
  • Privolajte si na pomoc skúseného mechanika
  • Nesmiete riešiť každé euro
  • Zmierte sa s pohľadmi závistlivcov
  • Zariaďte si poistenie proti krádeži a havárii

Berme preto SUV Porsche Cayenne ako normálne auto, ktoré navyše zachránilo celú značku a vďaka ktorému boli peniaze na vývoj takých špecialít ako Cayman GT4, 911 GT3 RS 4.0, 911 GT2 RS, 918 Spyder a ďalšie "zbytočné" šialenosti.
Aby sme si všetko ukázali na názornom príklade, požičali sme si v českom Auto ESA model Porsche Cayenne 3.6 V6 po facelifte. Auto je z roku 2008, je po prvom majiteľovi, má jasnú servisnú históriu a nabehlo zatiaľ len necelých 120 000 km. Predajca si ho cení na 435 000 českých korún (16 082 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY