vytisknout velikost písma Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie

Takže vám sa zachcelo prémiového SUV prestížnej značky, pretože sa dá kúpiť za cenu naftového Rapidu? No teda dobre, poďme sa na neho pozrieť.
Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojazdené Porsche Cayenne: Čo od neho čakať
  3. Ojazdené Porsche Cayenne: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené Porsche Cayenne: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogaléria: Ojazdené Porsche Cayenne

Hovorte si, čo chcete, ale nebyť SUV Porsche Cayenne, tradičná nemecká automobilka by možno už dávno skončila v prepadlisku dejín ako napríklad Saab. Výhradne športové autá "s motorom na zlom mieste" dnes nikoho neuživia a ak chcelo Porsche prežiť a generovať zisky, muselo prísť s niečím novým.

Zviesť sa na vlne luxusných moderných SUV bol rozhodne dobrý nápad, aspoň z obchodného hľadiska. Zákazníci sa k Porsche len hrnuli. Tradicionalisti síce páchali rituálnu seppuku, ale to robili aj vtedy, keď model 911 (964) dostal v roku 1989 pohon všetkých kolies a keď ikonická 911 prešla s generáciou 996 na vodné chladenie.

Čo je kľúčové

  • Hľadajte auto po facelifte
  • Kupujte iba originál od prevereného zdroja
  • Privolajte si na pomoc skúseného mechanika
  • Nesmiete riešiť každé euro
  • Zmierte sa s pohľadmi závistlivcov
  • Zariaďte si poistenie proti krádeži a havárii

Berme preto SUV Porsche Cayenne ako normálne auto, ktoré navyše zachránilo celú značku a vďaka ktorému boli peniaze na vývoj takých špecialít ako Cayman GT4, 911 GT3 RS 4.0, 911 GT2 RS, 918 Spyder a ďalšie "zbytočné" šialenosti.
Aby sme si všetko ukázali na názornom príklade, požičali sme si v českom Auto ESA model Porsche Cayenne 3.6 V6 po facelifte. Auto je z roku 2008, je po prvom majiteľovi, má jasnú servisnú históriu a nabehlo zatiaľ len necelých 120 000 km. Predajca si ho cení na 435 000 českých korún (16 082 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY