vytisknout velikost písma Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie

Takže vám sa zachcelo prémiového SUV prestížnej značky, pretože sa dá kúpiť za cenu naftového Rapidu? No teda dobre, poďme sa na neho pozrieť.
Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojazdené Porsche Cayenne: Čo od neho čakať
  3. Ojazdené Porsche Cayenne: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené Porsche Cayenne: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogaléria: Ojazdené Porsche Cayenne

Hovorte si, čo chcete, ale nebyť SUV Porsche Cayenne, tradičná nemecká automobilka by možno už dávno skončila v prepadlisku dejín ako napríklad Saab. Výhradne športové autá "s motorom na zlom mieste" dnes nikoho neuživia a ak chcelo Porsche prežiť a generovať zisky, muselo prísť s niečím novým.

Zviesť sa na vlne luxusných moderných SUV bol rozhodne dobrý nápad, aspoň z obchodného hľadiska. Zákazníci sa k Porsche len hrnuli. Tradicionalisti síce páchali rituálnu seppuku, ale to robili aj vtedy, keď model 911 (964) dostal v roku 1989 pohon všetkých kolies a keď ikonická 911 prešla s generáciou 996 na vodné chladenie.

Čo je kľúčové

  • Hľadajte auto po facelifte
  • Kupujte iba originál od prevereného zdroja
  • Privolajte si na pomoc skúseného mechanika
  • Nesmiete riešiť každé euro
  • Zmierte sa s pohľadmi závistlivcov
  • Zariaďte si poistenie proti krádeži a havárii

Berme preto SUV Porsche Cayenne ako normálne auto, ktoré navyše zachránilo celú značku a vďaka ktorému boli peniaze na vývoj takých špecialít ako Cayman GT4, 911 GT3 RS 4.0, 911 GT2 RS, 918 Spyder a ďalšie "zbytočné" šialenosti.
Aby sme si všetko ukázali na názornom príklade, požičali sme si v českom Auto ESA model Porsche Cayenne 3.6 V6 po facelifte. Auto je z roku 2008, je po prvom majiteľovi, má jasnú servisnú históriu a nabehlo zatiaľ len necelých 120 000 km. Predajca si ho cení na 435 000 českých korún (16 082 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY