vytisknout velikost písma Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie

Takže vám sa zachcelo prémiového SUV prestížnej značky, pretože sa dá kúpiť za cenu naftového Rapidu? No teda dobre, poďme sa na neho pozrieť.
Test ojazdeného SUV Porsche Cayenne: Diera na peniaze? Áno aj nie
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojazdené Porsche Cayenne: Čo od neho čakať
  3. Ojazdené Porsche Cayenne: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené Porsche Cayenne: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogaléria: Ojazdené Porsche Cayenne

Hovorte si, čo chcete, ale nebyť SUV Porsche Cayenne, tradičná nemecká automobilka by možno už dávno skončila v prepadlisku dejín ako napríklad Saab. Výhradne športové autá "s motorom na zlom mieste" dnes nikoho neuživia a ak chcelo Porsche prežiť a generovať zisky, muselo prísť s niečím novým.

Zviesť sa na vlne luxusných moderných SUV bol rozhodne dobrý nápad, aspoň z obchodného hľadiska. Zákazníci sa k Porsche len hrnuli. Tradicionalisti síce páchali rituálnu seppuku, ale to robili aj vtedy, keď model 911 (964) dostal v roku 1989 pohon všetkých kolies a keď ikonická 911 prešla s generáciou 996 na vodné chladenie.

Čo je kľúčové

  • Hľadajte auto po facelifte
  • Kupujte iba originál od prevereného zdroja
  • Privolajte si na pomoc skúseného mechanika
  • Nesmiete riešiť každé euro
  • Zmierte sa s pohľadmi závistlivcov
  • Zariaďte si poistenie proti krádeži a havárii

Berme preto SUV Porsche Cayenne ako normálne auto, ktoré navyše zachránilo celú značku a vďaka ktorému boli peniaze na vývoj takých špecialít ako Cayman GT4, 911 GT3 RS 4.0, 911 GT2 RS, 918 Spyder a ďalšie "zbytočné" šialenosti.
Aby sme si všetko ukázali na názornom príklade, požičali sme si v českom Auto ESA model Porsche Cayenne 3.6 V6 po facelifte. Auto je z roku 2008, je po prvom majiteľovi, má jasnú servisnú históriu a nabehlo zatiaľ len necelých 120 000 km. Predajca si ho cení na 435 000 českých korún (16 082 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY