vytisknout velikost písma Test ojazdeného Dodge Caliber 2,0 CRD: pre nadšencov a excentrikov

Bol to prvý model novodobých dejín značky Dodge, ktorý sa oficiálne začal predávať v Európe. Ale stal sa z neho skôr exot, aj keď vyložene zlé auto to nie je. A ako sa mu darí po 146 tis. km?
Test ojazdeného Dodge Caliber 2,0 CRD: pre nadšencov a excentrikov
Zoznam kapitol
  1. Imperialista, Útok cenou a vzhľadom, Skúšané auto
  2. Bez servisnej knižky. Ale prečo…?, Na prvý pohľad, Diaľky volajú (na palubu)
  3. Batožinový priestor nesklame, Za volantom, Na ceste
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty, Názor z branže
  5. Fotogaléria (96x foto)

Imperialista

Model Caliber sa v podobe koncepčnej štúdie predstavil na ženevskom autosalóne v roku 2005 a vo svojom sériovom prevedení o rok neskôr v Detroite. Vo výrobnom programe nahradil sedan Neon a vyrábal sa do minulého roka, kedy na jeho miesto nastúpil Dodge Dart, ktorý sa vrátil ku konceptu klasického štvordverového sedanu. Po technickej stránke Dodge Caliber vychádzal z iných modelov koncernu Chrysler vrátane modelu Jeep Compass, avšak s pohonom všetkých kolies bol k dispozicii iba alternatívne vo svojich špičkových verziách.

Do Európy sa dovážal z americkej továrne Belvidere (Illinois) a začal sa tu predávať v júni 2006, teda len niekoľko týždňov po vstupe na domáce trhy. K dispozicii boli sprvu dva zážihové a jeden vznetový štvorvalec. Základom bol 1,8 16V s výkonom 110 kW, nasledoval 2,0 16V s výkonom 115 kW a diesel 2,0 CRD 103 kW. Kým zážihové motory pochádzali z novej generácie štvorvalcov zo spoločného vývoja koncernov Chrysler, Hyundai a Mitsubishi, vznetová jednotka nie je ničím iným ako dobre známym TDI od Volkswagenu so vstrekovaním PD.

P1140913.JPGP1140907.JPGP1140921.JPG
Dodge Caliber (2006 - 2012)

A to aj napriek tomu, že v danej dobe ešte fungovalo spojenie DaimlerChrysler. Čoskoro sa v ponuke motorov pre Caliber objavil väčší štvorvalec 2,4 l s výkonom 125 kW (R / T) a neskôr ešte špičková verzia SRT4 opatrená preplňovanú verziou motora 2,4 ls výkonom 220 kW. Caliber bol prvým novodobým vozidlom značky Dodge, ktorý sa v Európe v rámci plánovanej ofenzívy začal oficiálne predávať.

Útok cenou a vzhľadom

Necelých 4,5 m dlhá karoséria Caliber nebola vo svojej dobe ľahko klasifikovateľná do konkrétnej kategórie, išlo vlastne o kombináciu päťdverového hatchbacku nižšej strednej triedy s kombíkom a SUV. Dnes kombinácia celkom bežná, vo svojej dobe pomerne raritná. Na prvý pohľad vozidlo vynikal osobitým, mimoriadne robustným dojmom, ale aj prekvapivo zaujímavými cenami. Pohľad do dobového cenníka tak možno trochu prekvapí.

P1140903.JPGP1140909.JPGP1140933.JPG
Dodge Caliber vyniká masívnym vzhľadom, a práve tak je tiež aj postavený

Základný model 1,8 S v ňom figuruje s cenou 11 500 €, pritom v základe mal štvoricu airbagov, ABS, diaľkovo ovládaný centrál, elektricky ovládané okná a zrkadlá a 17 "kolesá. Výbava SE prišla na 12 200 €, navyše dostala alarm, CD prehrávač, delené zadné sedadlá 60:40 a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Nafťák vo výbave S stál 13 500 €, vo výbave SE potom 14 000 €., v štandarde mal už klimatizáciu.

Najvyšší model SXT bol dostupný len pre dvojlitrové motory. V benzíne el na 15 400 €, v nafte na 15 180 €. V štandarde mal ASR, ESP, 17 "zliatinové kolesá, tempomat a klimatizáciu. Treba dodať, že benzínový dvojliter bolo možné zaobstarať len s automatickou prevodovkou CVT, preto bol drahší ako model s naftou a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Aisin BG6. ​​A to bolo v" predkrízovej ​​"dobe, kedy autá stáli ďaleko viac a mali menšiu výbavu ako dnes.

Jedným z mála aspoň čiastočne porovnateľných vozidiel bol na prelome prvej dekády 21. storočia Subaru Forester. Ten bol vo všetkých ohľadoch o niečo menší, ale svojou povahou Caliber čiastočne pripomínal.

Skúšané auto

K testu sme prevzali Dodge Caliber so vznetovým motorom. Hoci mal najvyššiu výbavu SXT, na dnešné pomery svojím rozsahom vyslovene nevynikal. Manuálna klimatizácia, diaľkový centrál alebo všetky okná a zrkadlá "v elektrike", skrátka bežný štandard. Za zmienku tak stáli hlavne oneskorovač vonkajšieho osvetlenia a jeho rozsvietenie po odomknutí vozidla a príplatková audiosústava Boston Premium s CD, subwooferom a výklopnou rampou v obklade piatych dverí, ktoré ponúka nadpriemerne kvalitné počúvanie.

P1140927.JPGP1140926.JPGP1140928.JPG
Testovaný automobil znamenal vo svojej dobe najvyššiu výbavu (okrem verzií R / T a SRT4)

Na tachometri vozidla bol nájazd okolo 146 tis. km a nemali sme žiadny dôvod o tejto hodnote pochybovať. Podvozok vykazoval minimálnu vôľa na niektorých silentblokoch, brzdy, tlmiče ani výfuk budúceho majiteľa desiť nemusí. Na karosérii boli drobné odreniny, zvlášť potom na pravom zadnom blatníku a piatych dverách, lakovanie predného nárazníka nieslo stopy pôsobenia poveternostných vplyvov a odletujúcich kamienkov.

P1140929.JPGP1140930.JPGP1140934.JPG
Auto malo vznetový motor Volkswagen a radu ťukancov, hlavne potom na piatych dverách a v okolí pravého zadného blatníka

Zadný nárazník bol v minulosti lakovaný, avšak už to bude dávnejšie, pretože niesol rad škrabancov od nakladania batožiny. Skutočným prekvapením pre nás bol stav interiéru. Obkladové materiály pôsobili ako pri novom vozidle, nikde nič ošúpané alebo poškrabané, to isté platí o vzhľade ovládačov a ich funkcii. Kilometrový nábeh naznačuje trochu leštený veniec volantu, páčka smeroviek niekedy nezostala v aretácii a horná časť schránky pred spolujazdcom sa pri otvorení nedržala zdvihnutá.

P1140968.JPGP1140988.JPGP1140990.JPG
Vozidlo malo najazdené zhruba 146 tis. km a bolo opatrené dvojicou kľúčov a radom dokumentov, medzi ktorými ale chýbala servisná knižka

Veľmi zachovalé bolo tiež látkové čalúnenie. Jeho povrch bol takmer nedotknutý, snáď len na vonkajšej strane sedáka vodiča sme zaznamenali nepatrné pokrčenie od častého nastupovania. Všetko vrátane klimatizácie a ďalších sústav fungovalo po celú dobu testu bezchybne.

  Dodge Caliber 2,0 CRD SXT
Rok výroby 2007
Cena testovaného vozidla (s DPH) 4 380 €
Pôvod: ČR
Servisná kniha: Nie
Stav tachometru: 146 000 Km
Ďalšie záznamy:  
   
Výbava  
Posilňovač riadenia Áno
Airbagy 4x
El. riadenie podvozku ABS, ASR, ESP
Centrálné zamykanie Áno
El. ovládanie okien Áno, 4x
El. ovládanie sedadiel Áno
Čalúnenie látka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféra Áno
Nastaviteľná bedrová opierka Nie
Nastaviteľný volant Ano, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadlá Delené a sklopné
Tempomat Áno
Klimatizácia Áno, man.
Autorádio CD
Bluetooth Nie
Navigácia Nie
Predné hmlovky Áno
Nárazníky vo farbe vozidla Áno
Hliníkové disky Nie
Xenónové svetlomety Nie
Denné svietenie Nie
Palubný počítač Áno
Kožený poťah volantu Áno
Vyhrievané sedadlá Nie
Vyhrievaný volant Nie
Parkovací asistent Nie
Štart/stop systém Nie
Metalíza Áno

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY