vytisknout velikost písma Test ojazdeného BMW radu 3 Touring E91: Kupujte šesťvalce, nebudú!

Minulá generácia BMW radu 3 sa dostáva do hľadáčika menej majetných záujemcov o moderné BMW. Za 11-tisíc eur alebo aj menej dnes kúpite solídne ojazdené auto.
Test ojazdeného BMW radu 3 Touring E91: Kupujte šesťvalce, nebudú!
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené BMW radu 3 E91: Úvod
  2. Ojazdené BMW radu 3 E91: Čo od neho čakať
  3. Ojazdené BMW radu 3 E91: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené BMW radu 3 E91: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené BMW radu 3 E91: Verdikt
  6. Fotogaléria: Ojazdené BMW radu 3 E91

BMW je malé, nepraktické, drahé, v zime nikam nevyjde, má veľkú spotrebu a jazdia v ňom agresívne mladíci a piráti. Zhruba taký je (nielen mediálny) obraz produktov mníchovskej značky. Trochu sa zabúda na to, že klasický trojkový bavorák je vlastne úplne normálne auto.

_DSC0713.jpg_DSC0716.jpgbmw int (1).JPGBMW radu 3 E90 / E91 patrí na trhu k tomu najlepšiemu, čo možno v danej kategórii zaobstarať. A nemusíte nutne stavať jazdné vlastnosti a dynamiku pred každodennú praktickosť

Navyše ho teraz môžete mať za dobré peniaze. Prepad ceny zaplatil niekto iný a aj relatívne mladé, štvor- až päťročné auto s pôvodne 30-tisícovo cenovkou sa dá kúpiť za tretinu pôvodnej ceny. Na výber je veľa karosárskych variantov, ale my sa dnes zameriame na kombi Touring, označované kódom E91. Mnohé informácie sa samozrejme vzťahujú aj na sedan a kupé či karbiolet.

Čo je kľúčové

  • Vyhnúť sa problémovým motorom
  • Kupovať len od prevereného predajcu
  • Vyhodiť pneumatiky runflat
  • Pripraviť si peniaze bokom na prvé investície
  • Vykonať dôkladnú a dlhú testovaciu jazdu
  • Nešetriť na pravidelnom servise

Medzi najčastejšie zastúpené kusy v inzerátoch patria štvorvalcové turbodiesely, ale občas narazíte aj v sedane, alebo kombi na klasický atmosférický benzínový šesťvalec. Toto je posledné BMW radu 3, ktoré atmosférickú "šestku" dostalo. Potom už bola len s preplňovaním.

Záujem je samozrejme aj o naftové šesťvalce a pohon všetkých kolies, veľa áut má tiež automatickú prevodovku. Napriek tomu je BMW radu 3 E90/E91 jedným z áut, u ktorého chcú kupci ešte klasický manuál aj k silnejším motorizáciam.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY