vytisknout velikost písma Test ojazdeného BMW radu 3 Touring E91: Kupujte šesťvalce, nebudú!

Minulá generácia BMW radu 3 sa dostáva do hľadáčika menej majetných záujemcov o moderné BMW. Za 11-tisíc eur alebo aj menej dnes kúpite solídne ojazdené auto.
Test ojazdeného BMW radu 3 Touring E91: Kupujte šesťvalce, nebudú!
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené BMW radu 3 E91: Úvod
  2. Ojazdené BMW radu 3 E91: Čo od neho čakať
  3. Ojazdené BMW radu 3 E91: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené BMW radu 3 E91: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené BMW radu 3 E91: Verdikt
  6. Fotogaléria: Ojazdené BMW radu 3 E91

BMW je malé, nepraktické, drahé, v zime nikam nevyjde, má veľkú spotrebu a jazdia v ňom agresívne mladíci a piráti. Zhruba taký je (nielen mediálny) obraz produktov mníchovskej značky. Trochu sa zabúda na to, že klasický trojkový bavorák je vlastne úplne normálne auto.

_DSC0713.jpg_DSC0716.jpgbmw int (1).JPGBMW radu 3 E90 / E91 patrí na trhu k tomu najlepšiemu, čo možno v danej kategórii zaobstarať. A nemusíte nutne stavať jazdné vlastnosti a dynamiku pred každodennú praktickosť

Navyše ho teraz môžete mať za dobré peniaze. Prepad ceny zaplatil niekto iný a aj relatívne mladé, štvor- až päťročné auto s pôvodne 30-tisícovo cenovkou sa dá kúpiť za tretinu pôvodnej ceny. Na výber je veľa karosárskych variantov, ale my sa dnes zameriame na kombi Touring, označované kódom E91. Mnohé informácie sa samozrejme vzťahujú aj na sedan a kupé či karbiolet.

Čo je kľúčové

  • Vyhnúť sa problémovým motorom
  • Kupovať len od prevereného predajcu
  • Vyhodiť pneumatiky runflat
  • Pripraviť si peniaze bokom na prvé investície
  • Vykonať dôkladnú a dlhú testovaciu jazdu
  • Nešetriť na pravidelnom servise

Medzi najčastejšie zastúpené kusy v inzerátoch patria štvorvalcové turbodiesely, ale občas narazíte aj v sedane, alebo kombi na klasický atmosférický benzínový šesťvalec. Toto je posledné BMW radu 3, ktoré atmosférickú "šestku" dostalo. Potom už bola len s preplňovaním.

Záujem je samozrejme aj o naftové šesťvalce a pohon všetkých kolies, veľa áut má tiež automatickú prevodovku. Napriek tomu je BMW radu 3 E90/E91 jedným z áut, u ktorého chcú kupci ešte klasický manuál aj k silnejším motorizáciam.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY