vytisknout velikost písma Test ojazdeného auta: Hyundai i30 CW na LPG - má to zmysel?

Vyskúšali sme rok staré kombi Hyundai i30 CW. Jeho nevýhodou je příslušnosť k výbehovej generácii, výhodou, aspoň pre niektorých oficiálna zástavba LPG a cena znížená o skutočnosť, že ide o ojazdené vozidlo. Ba čo možno viac: toto ešte nie je novodobý „hjóndé“, ale tradičný „hyundaj“…
Test ojazdeného auta: Hyundai i30 CW na LPG - má to zmysel?
Zoznam kapitol
  1. Skutočný prielom, Versus nová generácia, Skúsený voz
  2. Porovnanie rozmerov a batožinový priestor, Na prvý pohľad
  3. Na palube, Za volantom, Dýchavičný motor
  4. Na ceste, A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria

Skutočný prielom

Juhokórejský model Hyundai i30 prvej generácie sa stal naozajstným priekopníkom. V celosvetovom merítku zahájil éru vozidel Hyundai s označením začínajúcim písmenkom „i“ a už pri svojom vývoji bol koncipovaný tak, aby cielene zapůsobil na potreby európskych zákazníkov. Išlo prakticky o prvý automobil juhokórejskej provenience, který bol schopný s hlavou vzpriamenou zaútočiť na etablovanú európsku konkurenciu v podobe zavedených domácích matadorov nižší sjednej triedy (C).

P1130387.JPGP1130392.JPGP1130396.JPG
Hyundai i30 CW vo svojom poslednom prevedení

Prvý Hyundai i30, predstavený v roku 2007 na ženevskom autosalóne, sa predával v karosárskych verziách 5-dverový hatchback a kombi CW (s predĺženým rázvorom náprav !) a vyrábal sa v novom závode v českých Nošoviciach. V nárazových testoch EuroNCAP jako vôbec prvý Hyundai v histórii dosiahol typ i30 zisk plného počtu päť hviezdičiek, a keď v polovici roku 2010 prišiel decentný facelift, jazdilo po európskych cestách via než 200-tisíc vozidiel tejto rady.

V rámci spomínaného faceliftu Hyundai i30 priniesol predovšetkým decentne upravenú prednú časť karosérie s širšou priečkou masky chladiča, modifikovaným nárazníkom so vstupom pre vzduch k chladičom v štýle Ford a prepracovanými miestami pre predné hmlovky, ale takisto „ekologický paket“ Blue Drive so štart/stop systémom alebo 5-ročnú záruku bez obmedzenia najedených kilometrov.

Versus nová generácia

Zatiaľ čo v čase zahájenia predaja, keď sa ešte vozy Hyundai i30 dovážali do Európy z Južnej Kórey, bola rada i30 k dispozícii vo výbavových stupňoch Classic, Comfort, Style a Premium v súvislosti so spomínaným faceliftom sa stala jedinou, pre logicky uvažujúceho zákazníka schodnou variantou výbava Trikolor zdôrazňujúca pôvod modelu i30 na Slovensku.

My sme otestovali rok a niekoľko mesiacov staré biele kombi i30 CW, ktoré patrí k prvej generácii po facelifte. Pri výbere nás zaujala nielen možnosť priameho porovnania s druhou generáciou, ale takisto inštalácia sústavy LPG. Nejde pritom o žiadny produkt ľudovej tvorivosti, ale prakticky oficiálnu zástavbu, ku ktorej sa vzťahuje zvláštna servisná knižka s hlavičkou Hyundai a 2-ročnou zárukou.

P1130404.JPGP1130433.JPGP1130434.JPG
Jednou zo zajímavostí testovaného vozu bola prestavba na LPG so zachovaním záruk.

Vzhľadom k tomu, že LPG systém společnosti BRC s toroidnou nádržou v mieste rezervného kolesa bol do testovaného automobilu nainstalovaný v decembri minulého roku, kedy mal voz najazdených iba 7 km, záruka stále beží. Do ďalšej záručnej servisnej prehliadky v dobe testu ostávalo ešte 9 tis. km, resp. 10 mesiacov. Na tachometry tohoto auta na začátku testu figurovala hodnota necelých 49 000 km. Áno, na ročný nájazd celkom slušná porcia, avšak voz pôsobil dojmom prakticky nového automobilu.

Skúsené vozidlo

Karoséria neniesla známky akýchkoľvek poškodení a interiér nevykazoval náznaky opotrebenia. V dokonalej kondícii potom boli takisto aj závesy kolies, brzdy a všetky ďalšie prvky mechanických skupín. Za studena motor zhasínal a na vine zrejme bolo nevhodné nastavenie sústavy LPG, ktorá prepínala na plyn už behom niekoľkých sekúnd po naštartovaní. Bolo teda potrebné vždy najprv prepnúť na benzín.

P1130402.JPGP1130406.JPGP1130407.JPG

K vozu na fotografiách boli priložené všetky kľúče a dokumenty, pričom na faktúre nákupu auta figurovala čiastka 335 890 Kč plus 26 990 Kč za zimné prezutie. Po zľave bola nákupná cena znížená na výsledných 302 568 Kč. Pre zaujímavosť sme skúsili porovnať podobne vybavený Hyundai i30 kombi novej generácie, ktorý by v podobnej konfigurácii (vrátane prestavby na LPG) v súčasnosti stál podľa cenníku 380 980 Kč.

P1130474.JPGP1130475.JPGP1130477.JPG
K vozu boli priložené nielen kompletné kľúče, manuály a servisné knižky, ale aj pôvodné faktúry.

Avšak i z tejto cifry vám zrejme konkrétny dealer s chuťou dá zľavu. Takže hlavnou otázkou tohoto testu a dnešného dňa zostra, či má zmysel kúpiť mierne ojazdený, zárukou krytý voz predchodzej generácie, alebo celkom nový, po vrtkých stránkach moderjnejší automobil, ovšem s celkom citelným cenovým rozdielom.

 Hyundai i30 CW Trikolor 1,4i LPG
Rok výroby2011
Cena testované vozidla (s DPH)9 630 €
Pôvod:Nové v ČR
Servisná kniha:Áno
Stav tachometra:49 000 Km
Ďalšie záznamy:LPG, ťažné, v záruke
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy6x
Elektrické riadenie podvozkuABS, BA
Centrálné zamykanieÁno, na DO
El. ovládanie okienÁno, 4x
El. ovládanie zrkadielAno vrátane priklápania
Čalúnenielátka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaNie
Nastaviteľný volantÁno, výškovo i pozdĺžne
Zadné operadláDelené i sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaManuálna
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothNie
NavigáciaNie
Predné hmlové svetláÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Hliníkové diskyÁno
Xenónové svetlometyNie
Denné svietenieNie
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláNie
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentNie
Štart/stop systémNie
MetalízaNie

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY