vytisknout velikost písma Test ojazdeného auta Dacia Logan MCV 1,6i: dostupný hangár na kolieskach

...a práve vtedy dospel čas na to prestať sa Dacii ako značke totalitného dávnoveku smiať. Logan MCV zabodoval a dodnes má zástupy svojich zarytých priaznivcov.
Test ojazdeného auta Dacia Logan MCV 1,6i: dostupný hangár na kolieskach
Zoznam kapitol
  1. Prvý z novej generácie, Raritné proporce, Testovaný voz
  2. Drobné závady prítomné, Vzhľad a bezpečnosť: oboje podľa očakávania, Na palube
  3. Hangár na kolečkách, Na čo si dávať pozor, Na silnici
  4. A vystupujeme, Názor z branže, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Prvý z novej generácie

Medzitypy vychádzajúce z niekdajšej licencie Renaultu 12 alebo rada Nova (okrem motoru plne rumunskej konštrukcie) boli len intermezzom na pomedzí vekov, ktoré pokojne mohli dopadnúť ako poľský FSO Polonez alebo Škoda Favorit, nebyť ovládnutia silným partnerom. U Dacie sa týmto spasiteľom stal francúzsky Renault, pod ktorého krídlami hviezda Dacie na trhoch rozvojových krajín po celom svete letia nahor.

P1170605.JPGP1170611.JPGP1170629.JPG
Dacia Logan MCV v našom teste ojazdených vozidiel

Prvým modelom rumunskej Dacie postaveným priamo vo francúzskom konštrukčnom stredisku Renaultu neďaleko Paríža sa stal rad Logan. Vývoj tohto modelu odštartoval bezprostredne po ovládnutí Dacie Renaultom, teda v roku 1999, a prebiehal pod kódovým označením X90. Logan bol od počiatku konštruovaný ako lacné, robustné a jednoduché auto. Či už si o ňom s odstupom času myslíte čokoľvek, jeho misia sa stala úspechom, ktorý značku Dacia vrátil do hry na medzinárodnom poli.

Prvá generácia modelu Dacia Logan bola svetu predstavená v júni roku 2004 ako kompaktný štvordverový sedan a na väčšine kľúčových trhov sa objavila ešte pred koncom toho istého roka. Po štyroch rokoch sa Logan dočkal decentného faceliftu, avšak to už sa vyrábal v piatich karosárskych verziách, teda aj ako hatchback Dacia Sandero, úžitkový Logan Van a Logan Pick-Up a veľkopriestorový Logan MCV. Práve posledný zo spomínaných prevedení je určite najzaujímavejším a my sme si ho vybrali pre tento test ojazdeného auta.

P1170612.JPGP1170613.JPGP1170631.JPG

Logan MCV bol predstavený na parížskom autosalóne v roku 2006 a výrobca vtedy zvláštnu skratku za menom (samozrejme jedna z mnohých variácií na MPV) obhájil ako "Multi conviviale Vehicle". Tým v Dacii asi chceli celkom optimisticky poukázať na to, že používanie tohto auta bude pre jeho majiteľa radosťou.

Raritné proporcie

Pravda je ale skôr taká, že Dacia Logan MCV je robustné, mimoriadne priestorné auto pre tú najťažšiu službu v najrozmanitejších podmienkach, ktoré ale príliš emócií nevzbudí. Logan MCV sa už nevyrába a na jeho miesto nastúpil podobne koncipovaný model Dacia Lodgy vyvedený do samostatnej rady. Nová Dacia Logan MCV, predstavená tento rok v Ženeve, totiž bude konvenčným, maximálne päťmiestnym kombíkom.

P1170603.JPGP1170604.JPGP1170616.JPG
P1170625.JPGP1170626.JPGP1170632.JPG
V hlavnej úlohe jednoduchosť

Prvá Dacia Logan MCV bola k dispozicii v päťmiestnom, alebo sedemmiestnom prevedení a oproti východiskovému sedanu bola o 203 mm dlhšia (4 450 mm), avšak zároveň zastala na podvozku s rázvorom náprav predĺženým o 270 mm na plných 2 900 mm, čo je napríklad o 172 mm viac ako pri Peugeote Partner a o 139 mm viac ako pri Škode Superb. Vďaka týmto skutočnostiam nemá voz svojimi proporciami dodnes konkurenciu. Nie že by šlo o niečo svetoborné, ale ak hľadáte auto podobných vlastností, nemáte skrátka inú voľbu.

P1170606.JPGP1170617.JPGP1170618.JPG

Ponuka štvorvalcových pohonných jednotiek Renault bola pre MCV podobná ako pri predvolenej Dacii Logan (bez tých najslabších). Základom bol agregát 1,4 MPI/55 kW, náročnejší zákazníci mohli voliť z verzií 1,6 MPI a 1,6 16V s výkonom 64, resp. 77 kW. Skrátka neprišli ani zástancovia vznetových motorov, tí mohli siahnuť po celkom modernej jednotke 1,5 dCi/50 kW. Produkcia radu Logan prvej generácie na niektorých trhoch prebieha dodnes, miliónová hranica predaných vozidiel pritom padla už v roku 2010.

P1170628.JPGP1170633.JPGP1170678.JPG

V dobe svojho uvedenia na slovenský trh stálo základné päťmiestne prevedenie Dacia Logan MCV s motorom 1,4 MPI len 9 000 €, najdrahšie MCV so sedemmiestnym interiérom, výbavou Lauréate a vznetovým motorom potom zákazníka vyšlo na 13 000 €. Žiadna lacná záležitosť, ale je potrebné uvedomiť si, že to bolo ešte v čase predchádzajúcej "krízy" a s ňou spojeným prepadom cien. Následnícke Lodgy so silnejším motorom a lepšou výbavou tak dnes kúpite od 8 700 €.

Testovaný voz

K testu sme prevzali Daciu Logan MCV vyrobenú v roku 2007, teda hneď z kraja začatia výroby. Ako naznačuje poznávacia značka, voz bol ako nový predaný v Brne, kde tiež doteraz slúžil. Priložená k nemu bola servisná knižka s vcelku realistickými údajmi, poslednou prehliadkou v autorizovanom servise podľa nej voz prešiel vlani v decembri, keď mal na svojom tachometri necelých 59 000 km.

P1170608.JPGP1170634.JPGP1170635.JPG
P1170651.JPGP1170614.JPGP1170615.JPG
Škrabance a jamky boli hlavne na kapote auta

Na začiatku nášho testu, ktorý prebiehal v druhej polovici augusta, mal tento Logan MCV najazdených niečo cez 62 000 km a bol vo veľmi dobrej kondícii. Podvozok nevykazoval vôle, predné brzdové kotúče boli rovnomerne opotrebované a aj doštičky na nich ešte niečo vydržia. Motor štartoval bez pazvukov za všetkých podmienok, prevodovka radila dobre a ani spojka nejavila známky nadmerného opotrebenia.

P1170677.JPGP1170675.JPGP1170676.JPG
Ku skúšanému vozidlu bola priložená riadne vedená servisná knižka, ale len jedna sada kľúčov

Na karosérii nemožno prehliadnuť drobné poškodenia (zvlášť potom zvláštne škrabance a jamky v kapote), žiadny z dielov ale zrejme nebol doteraz opravovaný. Ocenili sme slušnú výbavu tohto Loganu MCV, v ktorej nechýba snáď nič, čo by menej náročnému vodičovi mohlo chýbať. Okrem dodatočne zatmavených okien v zadnej časti karosérie (s atestom) tak spomeňme napríklad centrálne zamykanie na diaľku, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, klimatizáciu s manuálnou reguláciou či palubný počítač.

Dacia Logan MCV 1,6 MPI Lauréate  
Rok výroby 2007
Cena testovaného vozidla (s DPH) 5 051 €
Pôvod: ČR
Servisná kniha: Áno
Stav tachometru: 63 000 Km
Ďalšie záznamy: zamykanie spiatočky
   
Výbava  
Posilňovač riadenia Áno
Airbagy 2x
El. riadenie podvozku ABS, EBD
Centrálne zamykanie Áno, na DO
El. ovládanie okien Áno, 2x
El. ovládanie zrkadiel Áno
Čalúnenie látka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféra Áno
Nastaviteľná bedrová opierka Áno (nefunkčné)
Nastaviteľný volant Nie
Zadné operadlá Delená a sklopné
Tempomat Nie
Klimatizácia Áno, man.
Autorádio CD, MP3, USB
Bluetooth Nie
Navigácia Nie
Predné hmlovky Áno
Nárazníky vo farbe vozidla Áno
Hliníkové disky Nie
Xenónové svetlomety Nie
Denné svietenie Nie
Palubný počítač Áno
Kožený poťah volantu Nie
Vyhrievané sedadlá Nie
Vyhrievaný volant Nie
Parkovací asistent Nie
Štart/stop systém Nie
Metalíza Áno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY