vytisknout velikost písma Test Nissan Pulsar 1.5 dCi: Tiida sa vracia

Nissan sa po rokoch opäť vrátil so zástupcom hatchbackov nižšej strednej triedy. Ambície nie sú malé, veď má ísť predsa o najpriestrannejšie vozidlo tejto kategórie navyše s najväčším batožinovým priestorom. Uspeje?
Test Nissan Pulsar 1.5 dCi: Tiida sa vracia
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Tiida je späť
  2. Priestranný ako žiadny iný, Bezpečnosť, AVM a malý displej
  3. Hlavne úsporne, Pohodlný-nepohodlný
  4. Záver ešte otvorený, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Keď Nissan predstavoval novú generáciu modelu Qashqai, nemohla nepadnúť otázka na pohon všetkých kolies. Je to predsa crossover, má vyšší podvozok, tak prečo je štvorkolka dostupná iba u jediného motora? Konkrétne u najsilnejšieho dieselu? Odpoveď som vtedy dostal celkom logickú. Nissan nemal automobil, ktorý by mohol konkurovať hatchbackom nižšej strednej triedy. Túto úlohu mal zaujať práve Qashqai. Je to napokon crossover určený do mesta a na cesty. Zákazníkov údajne viac než schopnosti systému 4x4 zaujíma cena.

Ubehlo nejakých osem mesiacov a na slovenský trh prichádza model Pulsar, ktorý mieri priamo na všetky tie Volkswageny Golf, Leony, Auris a ďalších im podobných. Tak si hovorím, ako vlastne toto auto vôbec zapadne do ponuky automobilky, kde už jeden podobný voz de facto bol a stále je?

_DSC0479.JPG_DSC0484.JPG
Z niektorých uhlov pohľadu nevyzerá Pulsar vôbec zle, z iných veľmi pripomína model Tiida.

Lenže stačil jeden pohľad na nový Pulsar a bolo jasno. Kým Qashqai je crossover, ktorý má bližšie ku kategórii hatchbackov, Pulsar je zvláštny mix hatchbacku, ktorý má pre zmenu bližšie ku kategórii MPV. Je to trochu zamotané, ale táto kombinácia má svoje nesporné výhody. Reč je o skoro až extrémne dlhom rázvore náprav, vskutku bohatej ponuke priestoru pre zadných cestujúcich a rozmernom kufri.

Rovnako ako v prípade Nissanu Qashqai stojí aj Pulsar na novej platforme vyvinutej v spolupráci s automobilkou Renault. Tá nesie označenie CMF a využitá bola tiež pre nový X-Trail. Práve s ním má Pulsar zhodný rázvor náprav 2,7 m. Len pre predstavu Volkswagen Golf ponúkne 2637 mm.

Tiida je späť

Samotný dizajn nie je príliš veľkým prekvapením. Nissan opäť nasadil podobnú receptúru ako v Qashqaii a X-Traile. Oficiálne popisy tvaru automobilu hovoria čosi o inšpirácii lastúrami a takých podobných záležitostí. Každopádne Pulsar nie je škaredé auto, je však japonsky uhladené. Vadí? Nevadí? Záleží na vás.

Mňa zaujal detail v podobe viečka nádrže. Kým všetko ostatné je okrúhle, oblé, uhladené, viečko nádrže je čistokrvný obdĺžnik. Ale možno to má nejaký hlbší dizajnérsky zámer alebo jednoduchý dôvod použitia rovnakého viečka na viacerých modeloch. Kto vie.

pulsar_ext_07.JPGpulsar_ext_12.JPG
Z fotiek to nie je dosť dobre viditeľné, ale Pulsar je veľmi vysoké a dlhé auto. Nestratí sa ani vedľa menších SUV.

Na fotkách to nie je úplne dobre viditeľné, ale Pulsar zaujme pri stretnutí tvárou v tvár svojimi proporciami. Na svoju kategóriu ide o dosť veľké auto, ktoré z diaľky pripomína skôr menšie SUV, respektíve MPV. Dĺžka dosahuje na 4387 mm, šírka má hodnotu 1768 mm a výška 1520 mm.

V porovnaní s Qashqaiom je Pulsar o sedem milimetrov dlhší, o 38 mm užší ao 70 mm nižší. Rozdiely to nie sú zas tak výrazné. Naopak ak sa pozrieme na spomínaný Volkswagen Golf, zistíme, že ten je výrazne kratší (-132 mm), výrazne nižčí (-68 mm) a zároveň širší (+31 mm). O rázvore náprav už reč bola.

Pulsar je teda vysoké, dlhé a relatívne úzke auto. Ako som si japonskú novinku prezeral, vybavili sa mi spomienky na test Nissanu Tiida. Svojim charakterom tomuto modelu Pulsar nie je príliš ďaleko.

Aby som zhrnul úvodné rozprávanie o dizajne, Pulsar nie je klasickým zástupcom kategórie hatchbackov nižšej strednej triedy. Svojimi proporciami vyčnieva z radu, a to doslova.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY