vytisknout velikost písma Test Nissan Note 1,5 dCi Tekna: komfort v kompaktnom balení

Ponúka výbavu a komfort áut o triedu väčších. A tiež toľko stojí. Taký je nový Nissan Note v najvyššej výbave Tekna a s naftovým motorom.
Test Nissan Note 1,5 dCi Tekna: komfort v kompaktnom balení
Zoznam kapitol
  1. Trochu zvláštny hatchback, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  2. Na prvý pohľad, Nastupujeme, Variabilný priestor pre batožinu
  3. Za volantom, Moderná výbava, Na ceste
  4. A ideme do finále, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria

Trochu zvláštny hatchback

Prvý Nissan Note (E11) bol ako adaptácia štúdie Tone z parížskeho autosalónu 2004 predstavený európskej verejnosti na autosalóne vo Frankfurte v roku 2005. Jeho európska verzia sa od tej doby vyrába v továrni Nissanu v britskom Sunderlande a úloha prvej generácie nebola vôbec jednoduchý: spolu s radom Nissan Tiida mal Note nahradiť vyradený rad Nissan Almera.

Nissan Note prvej generácie vychádzal po technickej stránke z modelu Renault Modus, mieril na hornú hranicu nižšej triedy a stal sa súčasťou plánu na radikálnu zmenu stratégie automobilky Nissan v Európe. Tá postupne vyústila v zastavenie produkcie klasických sedanov vrátane tradičnej strednej rady Primera a k orientácii na malé hatchbacky, MPV a SUV, samozrejme plus terénne autá.

Druhá generácia modelu Nissan Note (E12) po technickej stránke tentoraz vychádza z podlahovej plošiny Nissan V slúžiacej tiež vo vozidlách Micra alebo Juke (rázvor náprav však prekvapivo zostal zhodný s E11), takže ide o samonosnú päťdverovú karosériu s modifikovanými vzperami McPherson vpredu a vlečnými ramenami s torzne pružnou priečkou vzadu.

Ponuka verzií

Európske prevedenie existujúceho Nissanu Note oslavovalo svoju premiéru na minuloročnom ženevskom autosalóne, avšak predaje u nás začali až po niekoľkých mesiacoch. Hoci výrobca sľuboval užšie orientáciu na európskych zákazníkov a ich zvyklosti a potreby, napriek tomu sa proporcie karosérie príliš nezmenili. Iste, dizajn bol teraz modernejší a dynamickejší, avšak oproti pôvodným vyhláseniam toto konkurent pre Polo alebo Fiestu nie je, zvlášť preto, že ponúka citeľne priestrannejší a variabilnejší interiér.

Nissan Note môže osloviť výrazným predkom s členitými svetlometmi, bohatou presklenou plochou uľahčujúcou parkovanie alebo strmým zadkom skrývajúci objemný a ľahko prístupný batožinový priestor s dvojitou, ľahko prestaviteľnou podlahou. K dispozícii je v súčasnosti len s trojicou motorov.

IMG_2476.JPGIMG_2479.JPGIMG_2481.JPG
Note sa aj vo svojej novej generácii držší vyššej stavby karosérie

Základom je atmosféricky plnený zážihový agregát 1,2 I/59 kW nasledovaný preplňovanou verziou tej istej jednotky 1,2 DIG-S/72 kW a osvedčeným naftovým štvorvalcom 1,5 dCi/66 kW od Renaultu. Stupne výbavy sú tri, avšak iba ten prostredný je možné kombinovať so všetkými spomínanými agregátmi: základný je ochudobnený o 1,2 DIG-S, ten najdrahší potom o 1,2 I/59 kW. Prevodovky sú štandardne manuálne radené, pre 1,2 DIG-S za príplatok 1 000 eur je k dispozícii bezstupňový "automat" CVT.

V základnej, trochu sparťansky poňatej výbavovej úrovni Visia s cenou od 8 326 eur sa síce na klimatizáciu netešte, ale ponúkne vám napríklad šesticu airbagov, ESP, tempomat (!), lakované nárazníky, denné svietenie zdrojmi v mlhovkách, brzdové svetlá z LED, elektrické ovládanie zrkadiel a predných okien, palubný počítač, posilňovač riadenia alebo štart/stop systém.

Testované vozidlo

Potom už ale ceny letia nahor. Za strednú výbavu Acenta si priplatíte plných 1 890 eur, za ktoré okrem manuálnej klimatizácie dostanete aspoň rádio s CD, USB a Bluetooth, zliatinové kolesá či výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, avšak istou prednosťou stupňa Acenta je možnosť priplatiť si za širokú paletu moderných bezpečnostných a komfortných sústav, ktoré sú súčasťou najvyššej výbavy Tekna. Za tu ale pridáte ďalších 2 363 eur, teda aspoň 13 885 eur, čo už je ale za auto tejto triedy celkom dosť.

IMG_2511.JPGIMG_2512.JPGIMG_2513.JPG
Prístrojový štít je ľahko čitateľný, prehľadný a vyzerá dobre

Potom sa ale môžete nechať rozmaznávať napríklad samočinným vonkajším osvetlením a riadením stieračov, automatickou klimatizáciou, lakťovými opierkami, posuvnými zadnými sedadlami, polokoženými čalúnením, navigáciou s dotykovým monitorom v rámci systému Nissan Connect, štvorkamerovou sústavu AVM alebo bezpečnostnou sadou Nissan Safety Shield. Je potrebné zdôrazniť, že rozdiel medzi štandardnou a dobre vybavenou verziou je v prípade modelu Nissan Note mimoriadne veľký: za cenu dobre vybaveného vozidla môžete kúpiť dva modely Note v základe. A alebo napríklad o triedu väčší Ford Focus Titanium…

IMG_2500.JPGIMG_2492.JPGIMG_2499.JPG
Skúšali sme vozidlo v najvyššom stupni výbavy

Nami skúšaný automobil bol okrem výbavy Tekna a vznetového motora 1,5 dCi doplnený o metalízu (+400 eur), takže jeho cena predstavovala 15 267 eur. Naši čitatelia sú zvyknutí, že ceny testovaných áut nijako naširoko nehodnotíme a skôr len konštatujeme, avšak v tomto prípade je to naozaj dosť veľa. Podotkneme, že všetky uvedené ceny sú navyše súčasťou aktuálneho, tzv. akčného cenníka, plošne znižujúceho ceny všetkých verzií o 1 300 eur.

Nissan Note 1,5 dCi Tekna
Rok výroby2014
Cena testovaného vozidla (s DPH)15 267 eur
Cena základného prevedenia (s DPH)8 360 eur
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy6x
El. riadenie podvozkuABS, ESP, BA
Centrálne zamykanieÁno, bezkľúčové
El. ovládanie okienÁno, 4x
El. ovládanie zrkadielÁno vr. vyhrievania
Čalúneniekoža/látka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno
Nastaviteľný volantÁno, výškovo
Zadné operadláDelené a sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut.
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothÁno
NavigáciaÁno
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Zliatinové diskyÁno
Xenónové svetlometyNie
Denné svietenieÁno
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláNie
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vpredu aj vzadu, 4x kamera
Štart/stop systémÁno
MetalízaÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY