vytisknout velikost písma Test Nissan Leaf: Uhol pohľadu

Premiestnená výroba, nižšia cena a lepšie vlastnosti, tak možno stručne opísať nový Nissan Leaf. Lenže o tom, či ide o vynikajúci automobil, alebo naopak úplný nezmysel, nakoniec vo veľkej miere rozhoduje uhol pohľadu. Pre jedných to je jasná budúcnosť, iní nájdu rad argumentov, prečo považovať nákup Nissanu Leaf za zbytočne vyhodené peniaze.
Test Nissan Leaf: Uhol pohľadu
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nissan Leaf je výborný
  2. Ticho, ktoré lieči; Interiér ešte raz
  3. Plánuj, Aj jazda je kompromis, a nie že nie
  4. Do mesta ideál, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Nissan Leaf sa začiatkom tohto roka predstavil v novej podobe. Predtým sa japonský elektromobil vyrábal v domácej fabrike, aktuálne sa pre európske trhy vyrába v anglickom Sunderlande. Oficiálne informácie uvádzajú, že deväťdesiat percent dielov pochádza od dodávateľov z Európy, a to vrátane lítium-iónových akumulátorov.

Vďaka prevedeniu produkcie do Európy a niekoľkým ďalším úpravám je Leaf lacnejší. V roku 2011 sme písali o tom, že cena štartuje na sume 20 tisíc eur, v súčasnosti to je 19 300 eur. Čo si budeme rozprávať, stále to je pomerne dosť peňazí. Za podobnú sumu možno kúpiť napríklad Octaviu s dieselovým motorom, pohonom všetkých kolies, karosériou kombi a takmer plnou výbavou. Octavia pritom nie je práve príklad podliezavo lacného automobilu.

leaf_01.JPGleaf_02.JPG 
Minuloročné predaja v Európe zaostali za očakávaním. Nový Leaf by mal byť pre zákazníkov zaujímavejší.

Je to vo veľkej miere práve cena, ktorá bráni väčším predajom, obzvlášť na trhoch podobných tým v Slovenskej republike, kedy elektromobily nie sú dotované štátom. V minulom roku sa v Európe predalo 5210 kusov, Nissan očakával deväť tisíc. Nový Leaf by to ale mohol zmeniť.

Leaf má upravený design, čo zapríčinilo pokles súčiniteľa odporu vzduchu z pôvodných 0,29 na 0,28. Premiestnil sa konektor pre dobíjanie. Teraz ho nájdete vpredu (možno v ňom tiež uzamknúť dobíjací kábel a má aj diódové osvetlenie pre ľahšiu manipuláciu v noci), čo v praxi znamená o 40 litrov väčší batožinový priestor. Zrýchlenie sa zlepšilo o štyri desatiny sekundy (aby vozidlo lepšie vyhovoval rýchlej európskej prevádzke), zároveň výrobca udáva vyšší dojazd.

Ten stúpol z pôvodných 175 na 199 km. Predovšetkým tento údaj ale berte s veľkou rezervou. Čo je určite tiež zaujímavé, to je nižšia hmotnosť. Napríklad dobíjacia sústava je ľahšia o tridsať kilogramov. Zároveň sa ale na druhú stranu v záujme zníženia ceny vymenili dvere. Predtým k ich výrobe Nissan používal hliník, dnes to je lacnejšia oceľ.

Nissan Leaf je určite veľmi zaujímavé auto. O tom, či dokáže obhájiť svoju vysokú cenovku (na oficiálnych stránkach sa mi mimochodom nepodarilo nájsť kompletný cenník), rozhodne vo veľkej miere uhol pohľadu.

leaf_03.JPGleaf_04.JPG 
Auto používajúce výlučne elektrickú energiu je stále v našom prostredí veľkou raritou. Do mesta však lepší dopravný prostriedok nenájdete.

Nissan Leaf je výborný

Z toho pre Nissan správneho uhla pohľadu má Leaf len veľmi málo chýb a tie vám celkom určite dokáže vynahradiť svojimi prednosťami. Dizajn auta preskočíme, to je tá posledná vec, ktorá u Leaf hrá nejakú rolu. Zaujímavejší je interiér. Nissan totiž prezentuje (a počas odovzdávania autá ma na to tiež niekoľkokrát upozornil) Leaf ako úplne normálne auto. V dnešnej dobe sú už obmedzenia v dôsledku inštalácie súčasťou elektrického pohonu prekonané, takže Leaf naozaj bez problémov zvládne odviezť päť dospelých osôb.

Človek je z toho až prekvapený. Vpredu nehľadajte žiadne obmedzenia, dozadu sa potom s rezervou usadí aj dlháň. Sedadlá sú mäkké a pohodlné, poteší aj rovná podlaha vzadu alebo napríklad drobnosť v podobe vyhrievanie zadných sedačiek. Jednoducho povedané, Leaf je regulárne priestranným automobilom, čo podčiarkuje objemom kufra.

V základe má 370 litrov. Pre porovnanie: To je iba o desať litrov menej, než čo ponúkne model považovaný za etalón nižšej strednej triedy - Volkswagen Golf. Avšak Leaf si v kufri vezie (a bolo by odvážne túto situáciu meniť) tašku s dobíjacím káblom , ktorá predsa len nejaký ten litrík uberie.

leaf_35.JPGleaf_36.JPG 
Batožinový priestor zvládne 370 litrov. Vstupný otvor nie je najväčší, ale inak čo do praktických vlastností je Leaf skutočne klasický automobil.

Elektricky zameraným užívateľom sa potom určite bude páčiť pracovisko vodiča. Futuristicky stvárnená palubná doska rozdelená do niekoľkých častí, sledovanie guličiek symbolizujúcich aktuálnu intenzitu dobíjania, farebné displeje, rastúce stromčeky a tak ďalej. Informácií dáva Leaf k dispozícii naozaj veľa. Nie je to náhoda, ako zistíte neskôr. K tomu, aby ste dokázali prejsť väčšiu vzdialenosť, tieto informácie naozaj potrebujete.

Takže: interiér je praktický, priestranný a pohodlný. Ak Leaf porovnáte napríklad s Peugeotom iOn, ktorý vyjde na podobné peniaze, je elektromobil značky Nissan tisícpercentným víťazom. Vôbec sa nečudujem tomu, že Peugeot pre tento rok eviduje peknú guľatú nulu v kolónke predaných iónov, zatiaľ čo Nissan sa chváli vyčerpanou kapacitou 25 kusov určených pre tento rok na slovenský trh.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY