vytisknout velikost písma Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 180 k

Podobne ako Volvo ponúka pre vybrané modely čip Polestar, teda akýsi továrenský chiptuning, začala automobilka Mitsubishi na slovenskom trhu ponúkať Outlander posilnený o 30 koní. A hlavnú úlohu opäť hrá chiptuning.
Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 180 k
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Pridaj tridsať koní
  2. Ako z praku?, Športové SUV
  3. Rodinný závodník, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Mitsubishi Outlander je podľa mnohých auto tak škaredé, že aj noc je proti nemu podarená uchádzačka o titul Miss. Vzhľad je ale veľmi subjektívna záležitosť. Aj keď som sa podľa fotiek aj z nového vzhľadu modelu Outlander zrovna neradoval, po niekoľkých testoch som musel zmeniť svoj ​​názor. Áno, rozhodne je nastupujúca generácia o dosť iná, než tá minulá, ale inak ide o veľmi vydarené SUV, ktoré možno nemá kto vie aké ambície na jazdu terénom, ale zvládne so všetkým komfortom previezť päť osôb a k tomu ešte dve v trochu stiesnenejšej tretej rade.

Navyše pridajme múdre riešenie typu posuvných zadných sedadiel (tie možno ľahko sklopiť), v rámci danej kategórie najväčšieho priestoru pre kolená cestujúcich v druhom rade a zlá nie je ani naftová dva-dvojka naladená štandardne na výkon 150 koní, respektíve 380 Nm. Len tak mimochodom dieselový motor s týmto výkonom je medzi podobne veľkými súpermi absolútnym evergreenom.

DSC_0720.jpgDSC_0715.jpg 
Design je pri Outlanderi neustále skloňovaná téma. V reále ide ale aj po stránke dizajnu o celkom vydarené auto.

Outlander sme si ale už prebrali pred časom v teste verzie osadenej automatickou prevodovkou. Kto tento test nečítal, pre neho môžem stručne zhrnúť záver. Možno sa vám nebude páčiť na pohľad, ale inak má všetko, čo SUV pre bežné používanie potrebuje. Voz sa mi dokonca natoľko zapáčil, že som si ho vo svojom osobnom SUV-rebríčku zaradil medzi vôbec najlepšie. Nie nadarmo sa hovorí, že imidž je viete na čo.

Pridaj tridsať koní

Samozrejme sa k Outlanderu nevraciame len tak pre nič za nič. Slovenské zastúpenie začalo ponúkať variant s výkonom zdvihnutým na 180 koní a krútiacim momentom dokonca 450 Nm. Za tieto parametre zaplatíte cca 33 €, teda ak sa pozrieme na výkon, jedna konská sila vás vyjde na rovnú tisícikorunáčku. Má cenu si za to priplácať?

DSC_0743.jpggraf.jpg
Motor teraz ponúka namiesto 150 koní rovných 180 koní a točivý moment zvdihnutý dokonca na 450 Nm.

Po týždni strávenom za volantom tohto zaujímavého Japonca musím povedať, že rozhodne má. Na stovke ste totiž za 9,1 s (štandardné prevedenie zvládne rovnakú disciplínu za 10,2 s) a maximálna rýchlosť sa vám posunie z pôvodných 200 km / h o tri kilometre v hodine vyššie. Len tak pre pobavenie trocha kupeckých počtov, ktoré tentoraz už tak výhodne nevyzerajú. Jeden km / h naviac vás vyjde na rovnú desiatku. Ale ako asi tušíte, o maximálnej rýchlosti táto posilnená varianta tak celkom nie je.

Aby bolo urobené porovnanie za dosť, musím ešte spomenúť spotrebu paliva. Kým slabší diesel si povie podľa tabuliek o 6,5 l/100 km v meste, respektíve 5,4 l/100 km v kombinovanej prevádzke, 180 k verzia má medzi oficiálnymi údajmi zapísané 7,1 l/100 km v meste a 5, 7 l/100 km priemerne. Je to logické, táto varianta veľmi pekne ide, čo sa pri využívaní plného potenciálu motora na spotrebe veľmi ľahko podpíše. No a tá potom stúpa pokojne k desaťlitrovej hranici.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY