vytisknout velikost písma Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára medzi SUV

V septembri minulého roka predstavila automobilka Mini nový prírastok do rodiny John Cooper Works. Športová verzia Countryman vyzerá dobre a veľmi dobre aj jazdí. Avšak musíte k tomu mať aj kvalitné cesty.
Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára medzi SUV
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Čo je nové?, Aká je prax?
  2. Za sedem litrov, Chyť ma, ak to dokážeš
  3. Späť do reality, Páči sa?, Technické údaje
  4. Fotogaléria

V septembri minulého roku predstavilo Mini novinku v podobe Countryman upraveného podľa nôt John Cooper Works. Predstavenie to bolo o to zaujímavejšie, že s ním súviseli dve zaujímavé skutočnosti. Po prvé príchod tohto auta znamenal absolútnu premiéru pohonu všetkých kolies v rodine JCW, po druhé Countryman dostal tiež najvýkonnejšie motorizáciu. Nikto iný medzi modelmi John Cooper Works vtedy tak silný motor nemal.

Dnes už asi tušíte, že to tak úplne neplatí. Countryman JCW dostal v Ženeve predstaveného súrodenca v podobe Pacemana JCW, čo je niečo ako Countryman s karosériou kupé a tento model taktiež ponúkne pohon všetkých kolies. Navyše je už k dispozícii Mini JCW GP. To, rovnako ako testovaný Countryman, dostalo motor s výkonom 218 koní, stovku stihne za 6,3 s, maximálna rýchlosť činí 242 km / h a mimochodom okruh Nürburgring zvládlo v čase 8:23. Ale to som trochu odbočil.

mini_jcw_09.JPGmini_jcw_15.JPG 
Stačilo zmeniť niekoľko málo detailov a Countryman razom vyzerá priamo skvele. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá.

Čo je nové?

Ako vždy, než vyrazíme k prvým mestským cestám, je potrebné dať si menší informačný úvod, aby sme presne vedeli, čo to vlastne testujeme. Countryman dostal od John Cooper Works celý rad úprav, takže si ho s nejakou obyčajnou verziou ťažko pomýlite. Úpravy samozrejme začínajú od vonkajšieho dizajnu. Iné sú nárazníky, nechýbajú prahové nástavce, vzadu dvojica poriadnych koncoviek výfuku, všadeprítomné logá JCW, strešný spojler a kontrastná červená farba. Mimochodom športový Countryman ponúka sedem lakov karosérie. Do interiéru sa nasťahovali športové sedadlá, športový volant, kovové pedále a samozrejme opäť logá.

To všetko ale sú novinky skôr podradného významu. Podstatne dôležitejšie je technika. Na rozdiel od obyčajného Countrymanu dostala športová verzia iné tlmiče, pružiny a tuhšie stabilizátory. Výška išla o 10 mm nižšie a logicky s vysokým výkonom súvisí tiež lepšie brzdy. Kotúče vpredu majú rozmer 307x24 mm, vzadu to je 296x10 mm. Štandardom sú osemnásťpalcové zliatinové kolesá, ktoré je možné vymeniť na želanie za devätnástky.

mini_jcw_05.JPGmini_jcw_08.JPG 
Kotúče vpredu majú priemer 307 mm, tie vzadu potom 296 mm. Súčasťou JCW je aj pohon všetkých kolies a červené strmene.

Patričnú dávku emócií má na starosť preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra. Jeho papierové parametre majú hodnoty 218 koní a s funkciou overboost až 300 Nm. To pri hmotnosti 1480 kg stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za rovných sedem sekúnd, maximálne sa rozbehnete na 225 km / h. V základe dostanete šesťstupňovú manuálnu prevodovku, jej alternatívu tvorí šesťstupňový automat. Našim prípadom bola našťastie manuálne klasika, takže je myslím v túto chvíľu viac než zrejmé, že sa dnes za volantom budeme veľa baviť.

Aká je prax?

Mini John Cooper Works Countryman je v praxi vďaka všetkým spomínaným (predovšetkým dizajnovým) úpravám veľmi pekné auto. Navyše má v podstate čo sa dizajnu týka pár nových detailov, ktoré ale dohromady fungujú priamo výborne. Stačí sa na auto pozrieť a je na prvý pohľad všetkým jasné, že to nebude len taký obyčajný crossover, s ktorým bude vaša priateľka jazdiť po meste na nákupy. Potenciál tohto exemplára je oveľa vyšší a je to na ňom vidieť, čo je samozrejme v úplnom poriadku.

mini_jcw_11.JPGmini_jcw_20.JPG 
Logá John Cooper Works nájdete všade možne. Okrem prednej masky aj pri smerovkách, na piatych dverách a samozrejme v interiéri.

Akokoľvek športový Countryman vyzerá zvonku zaujímavo, v interiéri už to tak dramatické nie je. V podstate jedinou naozaj významnou novinkou sú športové sedačky a športový volant. Úprimne sa mi tento striedmy prístup k vylepšovaniu interiéru páči. Nič viac predsa nie je potrebné. BMW podobný prístup praktizuje pri všetkých svojich modeloch, no napríklad pri X5 M nenájdete ani kovové pedále, ale komu to vadí ...

Prvá vec, ktorá u najväčšieho z rodiny JCW asi športovo zameraných vodičov príliš nepoteší, to je posed za volantom. S trochou humoru by sa dalo povedať, že sa tu sedí ako v nejakej dodávke, teda veľmi vzpriamene. A akonáhle sa dostanete na prvú zákrutu, bude na svete ešte jedna výčitka. Sedadlá síce na pohľad vyzerajú parádne a dobre zapadajú do celkového zaobleného štýlu auta, avšak určite by zniesli výraznejší bočné vedenie.

mini_jcw_int_09.JPGmini_jcw_int_04.JPG 
Interiér je štýlový a pomerne priestranný. Športové sedačky vpredu by si ale zaslúžili ešte výraznejšie bočné vedenie.

Inak čo sa interiéru týka, ide o starý známy Countryman so všetkými svojimi "vychytávkami". Ak by som mal vymenovať niektoré konkrétne veci, potom samozrejme nemôžem nespomenúť gigantický rýchlomer umiestnený okolo stredového displeja, ktorý v podstate pre vodiča nemá vôbec žiadny význam, lebo je dosť zle čitateľný. Ďalšou takou špecialitkou sú stredové koľajnice za radiacou pákou, kam si môžete pricvaknúť napríklad držiak na okuliare alebo na telefón.

Hoci sa bavíme de facto o športovom aute, nemožno preskočiť priestor zadných sedačiek. Tie sú delené v pomere 40/20/40 a z Countryman robia pomerne praktické auto. Navyše cestujúci vzadu nájdu aj slušný priestor, takže dlhé trasy pre ne určite nebudú žiadnym problémom. Batožinový priestor zvládne v základnom usporiadaní 350 litrov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY