vytisknout velikost písma Test Mini Cooper (F56): Znovu o kúsok menej „mini“

Mini novej generácie je zase o kúsok ďalej od svojho dávneho predchodcu. Je väčšie, jazdne vyspelejšie, vodičský menej zábavnejšie. Možno to je škoda. A možno tiež nie.
Test Mini Cooper (F56): Znovu o kúsok menej „mini“
Zoznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kocke
  2. Nové Mini je veľké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (alebo aspoň chce byť), Je tiché a úsporné
  4. Motokára to tak celkom nie je, Cooper za 18 tisíc, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Mini novej generácie je vlastne nad očakávania použiteľné auto. Rozhodne neplatí, že by ste sa v interiéri tiesnili, a to ani pri jazde v štyroch. Zároveň tiež ale neplatí, že ide o čistokrvnú motokáru. Teda aspoň to nemožno povedať o testovanej nateraz prostrednej verzii Cooper. Či ide o prepadák, alebo nie, to veľmi záleží na uhle pohľadu. Kto hľadá v Mini Cooperi zábavný hatchback, ten by mohol byť sklamaný. Kto potrebuje štýlový voz na dennú jazdu s občasnou návštevou okresky, ten by mohol byť naopak spokojný.

Problémom tohto auta je ale fakt, že ako prémiový hatchback svojou cenou presahujúce cenu 18 tisíc eur. Ako prvý, tak druhý "uhol pohľadu" môže za rovnaké peniaze zaobstarať neprémiovú a možno lepšiu alternatívu. Hoci nové Mini svoje kvality má, nakoniec aj tak budú predajcovia od zákazníkov rovnako najčastejšie na otázku "prečo" počuť úplne jednoduchú odpoveď: "Pretože sa mi páči".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY