vytisknout velikost písma Test Mini Cooper (F56): Znovu o kúsok menej „mini“

Mini novej generácie je zase o kúsok ďalej od svojho dávneho predchodcu. Je väčšie, jazdne vyspelejšie, vodičský menej zábavnejšie. Možno to je škoda. A možno tiež nie.
Test Mini Cooper (F56): Znovu o kúsok menej „mini“
Zoznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kocke
  2. Nové Mini je veľké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (alebo aspoň chce byť), Je tiché a úsporné
  4. Motokára to tak celkom nie je, Cooper za 18 tisíc, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Mini novej generácie je vlastne nad očakávania použiteľné auto. Rozhodne neplatí, že by ste sa v interiéri tiesnili, a to ani pri jazde v štyroch. Zároveň tiež ale neplatí, že ide o čistokrvnú motokáru. Teda aspoň to nemožno povedať o testovanej nateraz prostrednej verzii Cooper. Či ide o prepadák, alebo nie, to veľmi záleží na uhle pohľadu. Kto hľadá v Mini Cooperi zábavný hatchback, ten by mohol byť sklamaný. Kto potrebuje štýlový voz na dennú jazdu s občasnou návštevou okresky, ten by mohol byť naopak spokojný.

Problémom tohto auta je ale fakt, že ako prémiový hatchback svojou cenou presahujúce cenu 18 tisíc eur. Ako prvý, tak druhý "uhol pohľadu" môže za rovnaké peniaze zaobstarať neprémiovú a možno lepšiu alternatívu. Hoci nové Mini svoje kvality má, nakoniec aj tak budú predajcovia od zákazníkov rovnako najčastejšie na otázku "prečo" počuť úplne jednoduchú odpoveď: "Pretože sa mi páči".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY