vytisknout velikost písma Test Mini Cooper (F56): Znovu o kúsok menej „mini“

Mini novej generácie je zase o kúsok ďalej od svojho dávneho predchodcu. Je väčšie, jazdne vyspelejšie, vodičský menej zábavnejšie. Možno to je škoda. A možno tiež nie.
Test Mini Cooper (F56): Znovu o kúsok menej „mini“
Zoznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kocke
  2. Nové Mini je veľké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (alebo aspoň chce byť), Je tiché a úsporné
  4. Motokára to tak celkom nie je, Cooper za 18 tisíc, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Mini novej generácie je vlastne nad očakávania použiteľné auto. Rozhodne neplatí, že by ste sa v interiéri tiesnili, a to ani pri jazde v štyroch. Zároveň tiež ale neplatí, že ide o čistokrvnú motokáru. Teda aspoň to nemožno povedať o testovanej nateraz prostrednej verzii Cooper. Či ide o prepadák, alebo nie, to veľmi záleží na uhle pohľadu. Kto hľadá v Mini Cooperi zábavný hatchback, ten by mohol byť sklamaný. Kto potrebuje štýlový voz na dennú jazdu s občasnou návštevou okresky, ten by mohol byť naopak spokojný.

Problémom tohto auta je ale fakt, že ako prémiový hatchback svojou cenou presahujúce cenu 18 tisíc eur. Ako prvý, tak druhý "uhol pohľadu" môže za rovnaké peniaze zaobstarať neprémiovú a možno lepšiu alternatívu. Hoci nové Mini svoje kvality má, nakoniec aj tak budú predajcovia od zákazníkov rovnako najčastejšie na otázku "prečo" počuť úplne jednoduchú odpoveď: "Pretože sa mi páči".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY