vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedným slovom dokonalosť

Celých šesť dní som za volantom Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé riešil jeden problém. Dokážem vôbec za pomoci písmen a viet vyjadriť, ako veľmi je toto auto pohodlné? Myslím, že riešenie tohto problému som nenašiel.
Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedným slovom dokonalosť
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Dokonalosť už na pohľad?
  2. V maximálnej tichosti, A praktická stránka veci?
  3. Výkon 456 koní, ale celkom predpisová jazda, Vie sa toho chopiť
  4. Asistenti na každom rohu, Verdikt: Dokonalost, nebyť dvoch detailov, Technické údaje
  5. Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Fotogaléria

Zvyčajne sa snažíme ponúkať testy noviniek. Chceme sa k nim dostať čo najskôr a čo najskôr vám tiež predložiť naše dojmy, fotky, závery a názory. Nie vždy sa to samozrejme podarí, každá redakcia chce mať všetko čo najskôr, no rozhodne nie je obvyklé, aby sme zverejňovali test auta, ktoré sa predstavilo pred dvoma rokmi a ktoré odvtedy nedostávalo žiadny facelift. A to je presne prípad Mercedesu-Benz S Coupé.

Veľmi dobre si spomínam na ženevský autosalón v roku 2014, kde na stánku Mercedesu panoval solídny nával. Áno, sú to takmer na deň presne dva roky od doby, kedy nemecká automobilka predstavila triedu S v prevedení kupé. Obrovské, od pohľadu luxusné, pre niekoho možno veľmi naduté auto. A už vtedy bolo jasné, že sa o tohto krásavca zákazníci len tak pobijú.

Takže sme si museli na novinársky voz počkať. Čakanie trvalo dva roky až do tohtoročného januára.

_DSC0593.jpg_DSC0603.jpg
S Coupé je zásah do čierneho. Záujem oň bol taký, že sa na novinárske auto dostalo až dva roky po svetovej premiére

Na test som sa úprimne tešil. Klamal by som, keby som tvrdil, že všetky testy sú len a len práca. Nie sú. Niektoré týždne predstavujú sedemdňový zážitok okorenený o nejaké to fotenie a ďalšie povinnosti a ja som mal tušenie, že práve S Coupé osadené dvakrát preplňovaným osemvalcom bude presne ten prípad. Nemýlil som sa.

Dokonalosť už na pohľad?

Osobne si myslím, že dizajn S Coupé patrí k tomu vôbec najpodarenejšiemu, čo je aktuálne na trhu. Nech už ale patríte medzi priaznivcov súčasného štýlu Mercedesu, alebo mu nemôžete prísť na chuť, jedno je každopádne isté. Toto auto na vás určite zapôsobí. Keď to nebudú oku lahodiace krivky, tak to zaručene budú rozmery.

Len si to predstavte. Máte automobil, ktorý je prezentovaný ako štvormiestny, ale fakticky ide skôr o koncepciu 2+2, pretože zadní cestujúci trpia hlavne ponúkaným miestom pre kolená. Lenže ten automobil meria na dĺžku 5027 mm a rázvor bez päť a pol centimetra dosahuje na rovné tri metre.

_DSC0584.jpg_DSC0592.jpg_DSC0601.jpg
Mercedes-Benz S Coupé je jedno z najlepšie vyzerajúcich áut na trhu. Vzhľadom ku svojej veľkosti je veľmi elegentné

Aby som to preložil, S Coupé je gigantické kupé, s giganticky dlho kapotou, parádno siluetou strechy a efektným zadkom. Ak chcete poznať dôvody, prečo zákazníci toto auto vzali okamžite útokom, potom sa stavím, že vzhľad ako taký bol určite jedným z tých hlavných.

V našom prípade na atraktívnosti pridali ešte devätnásťpalcové disky vybavené dvadsiatimi pomerne malými lúčmi. Podobné kolesá sú presne mojou šálku kávy, ktorú si môžem dávať päťkrát denne. Mimochodom disky sú obuté do pneumatík s rozmerom 245/45 R19. Športovú vizáž automobilu potom má na svedomí línia AMG. Tú spoznáte podľa výraznejšej masky chladiča, agresívnejšieho nárazníka alebo podľa zadného difúzora. Ak môžem radiť, tak sa tento príplatok určite vyplatí. Vzhľadom k celkovej cene auta nakoniec nejde o žiadne hrozné peniaze.

_DSC0587.jpg_DSC0591.jpg_DSC0586.jpg
Výrazná maska alebo zadný difúzor sú podpisom AMG Line. Diódové svetlá sú štandardom, priplatiť si môžete za verziu s krištáľom od Swarovski 

Možno si spomeniem, že na tému vonkajšieho dizajnu je tu ešte jeden drobný detail, ktorý vzbudil pri predstavovaní auta veľkú pozornosť. Každé S Coupé má v štandarde diódové adaptívne svetlá, čo zvyčajne býva to najlepšie, čo si k obyčajnejším automobilom môžete kúpiť. Mercedes však ponúka niečo navyše. Siahnuť môžete po verzii osadenej krištáľmi Swarovski. Sedemnásť krištáľov padne na denné svietenie, ďalších tridsať je použitých na smerovku. Príplatok? Takmer 3-tisíc eur. Testovací exemplár toto nemal a ja nemám pocit, že by mu to nejako zásadne chýbalo. Ale keď neviete, čo s peniazmi...

Mercedes-Benz S Coupé sa dizajnovo veľmi podaril, čo spoznáte aj podľa okoloidúcich, ktorí neváhajú pri prejazde odhodiť spodnú čeluste minimálne ku kolenám. Toto auto je dokonalosť už na pohľad.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY