vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V úplnom poriadku

Nová generácia vlajkovej lode Mercedesu neohromí rýchlosťou, všestrannosťou alebo prepravnou kapacitou. Hlavné poslanie automobilu totiž je komfortná, rýchla a bezpečná preprava z bodu A do bodu B. Zvláda to všaka lepšie než akékoľvek iné auto, na ktoré si dokážeme spomenúť.
Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V úplnom poriadku

Najnovší veľký sedan s trojcípou hviezdou na maske chladiča má pred sebou neľahkú úlohu. Neočakáva sa od neho nič menšieho, než že bude najlepším automobilom na svete. Trieda S vždy symbolizovala technický pokrok, vrcholný luxus a prinajmenšom do začiatku 90. rokov tiež zámerne predimenzovanú konštrukciu.

Náhrada za Maybach

Nový model svojím spôsobom nadväzuje na ikonického "mamuta". Nie hmotnosťou alebo okázalosťou, ale ambíciou postaviť sa opäť na samotný vrchol luxusných sedanov. Trieda S s interným označením W222 má totiž vo svojich vrcholných prevedeniach čiastočne nahradiť Maybach - cynický a po zásluhe neúspechom potrestaný pokus Mercedesu predávať nejzámožnejším zákazníkom zastaranú techniku ​​za cenu Rolls-Royce.

Mercedes-Benz S 350 BlueTec 005.jpgMercedes-Benz S 350 BlueTec 002.jpgMercedes-Benz S 350 BlueTec 040.jpg
Konštrukcia karosérie novej triedy S je z viac ako polovice hliníková; prioritou vývojového tímu bol tentoraz dlhší variant (V222), nie testovaný kratší model (W222)

Aj preto Mercedes od začiatku vyvíjal novú triedu S ako model s predĺženým rázvorom náprav. Skrátená verzia je od nej odvodená, nie je to teda naopak. Automobilka totiž očakáva silný odbyt na nových trhoch v Ázii, kde je riadenie auta považované za prácu pre personál.

My sme testovali kratší model, dokonca v najdostupnejšej z ponúkaných motorizácií: S 350 BlueTec s pohonom zadných kolies. Skrátka špecifikácia pre chudobných Európanov.

Vedľa vznetového šesťvalca, na ktorého parametre sa pozrieme v jednej z nasledujúcich kapitol, je nová trieda S v ponuke aj ako tradičné S 500 (V8, 455 koní), hybridný S 400 Hybrid (V6, 306 +27 k) a športové S 63 AMG (V8, 585 k). Nie je bez zaujímavosti, že všetky už spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Ohlásené dvanásťvalce do slovenského cenníka značky Mercedes-Benz zatiaľ nedorazili. A chýba tiež štvorvalec, ktorý sa prvýkrát objavil v minulej generácii ako S 250 CDI.

Všetky motorizácie je možné objednať so základnou aj predĺženou karosériou. Pohon všetkých kolies s tradičným obchodným označením 4Matic ale dostanete len k osemvalcom. V prípade S 500 si môžete vybrať, S 63 AMG sa vyrába výhradne so zadným pohonom a S 63 AMG L naopak výhradne ako štvorkolka.

Ani jedna žiarovka

Od nových generácií limuzín najvyššej triedy sa vždy očakáva, že prídu s nejakým "prvýkrát". Mercedes-Benz S generácie W222 je prvý sériovo vyrábaný automobil na svete, v ktorom nenájdete jedinú žiarovku. Osvetlenie zaisťuje celkom päť stoviek LED, z čoho až tristo pripadá len na interiér. Predné svetlomety sú tvorené 56 diódami, zadné svetlá tridsatiami piatimi.

Konštruktéri Mercedesu mysleli na všetko: Napríklad pri státí v kolóne sa zníži intenzita brzdových svetiel, aby zbytočne "nevypalovali" oči vodičom stojacim za vami.

Mercedes-Benz S 350 BlueTec 010.jpgMercedes-Benz S 350 BlueTec 009.jpgMercedes-Benz S 350 BlueTec 013.jpg
Vnútorné aj vonkajšie osvetlenie je kompetne tvorené diódami; celkom by ste ich v novej triede S mali napočítať 500

Ďalšiu svetovú novinku predstavuje systém Magic Body Control. Pomocou dvojice kamier sleduje vozovku pred autom a odovzdáva informácie riadiacej jednotke podvozku, ktorá tak môže na nerovnosti reagovať preventívne. Magic Body Control sa ale dodáva len ako príplatková výbava k osemvalcom, v nami testovanej triede S preto chýbal. Museli sme si vystačiť s pneumatickým pružením Airmatic a adaptívnym tlmením ADS Plus.

V ďalšej kapitole si nový Mercedes-Benz S 350 dôkladne prezrieme. Zvonku, ale hlavne zvnútra:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY