vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic: SUV, ktoré by sme vážne chceli!

Stratil originalitu danú hranatou karosériou a prišiel o šesťvalcové motory, napriek tomu sme nový Mercedes-Benz GLC vracali s tým, že by sme toto auto naozaj chceli. Prečo?
Test Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic: SUV, ktoré by sme vážne chceli!
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Dizajn preskočme
  2. Priestorovo ideál, Štvorvalec stačí
  3. Ale ten šesťvalec by mu vážne pristal
  4. Cena prekvapivo sympatická, Verdikt, Technické údaje
  5. Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic: Fotogaléria

Nový Mercedes-Benz GLK je ukážkový príklad dnešnej doby. Predchádzajúca generácia bola tvarovo zaujímavá, mala veľmi výkonné naftové aj benzínové šesťvalce, bola originálna a existuje celý rad ľudí, ktorí na ňu nedajú dopustiť. A napriek tomu je s nástupom novej generácie všetko inak.

GLC ako náhrada za GLK už nie je tak originálne ako predtým, v podstate vyzerá ako zmenšené GLE, už nemá šesťvalcové motory (to viete, downsizing a ekológia), naopak čoskoro príde hybridný variant a auto ako také sa o poznanie zväčšilo. Pre niekoho to bude jasný dôkaz toho, ako je dnešná doba zle nastavená, lenže ono to tak celkom nie je. Minimálne nie v prípade nového GLC.

Nebudem vás napínať, objektívne sa toto auto veľmi podarilo. Síce vyzerá ako ocmúľaná Hašlerka a ten šesťvalec pod kapotou by mu fakt pristal, lenže hneď od prvých prejdených kilometrov po odovzdaní auta ma doslova zavalili pozitívne dojmy. Pred niekoľkými mesiacmi som o tomto modeli napísal, že to je najpohodlnejšie prémiové SUV. Dobre som vtedy urobil, pretože týždeň v spoločnosti tohto Mercedesu mi vnukol myšlienku, že to je navyše vôbec najlepšie SUV tejto kategórie.

_DSC1049.jpg_DSC1064.jpg
Z pôvodného GLK toho veľa nezostalo. Novinka je väčšia, robustnejšia, uhladenejšia, nemá šesťvalcové motory a nakoniec dostala aj iné meno

Dizajn preskočme

Baviť sa o dizajne má v poslednej dobe zmysel vtedy, keď prichádza nejaké prvé auto z novej generácie modelov tej ktorej automobilky. Napríklad teraz u Volva a novej XC90, tam je debata o dizajne na mieste. Potom ale dorazia ďalšie modely a tie už budú predstavovať len rôzne variácie na to isté. Rovnakú taktiku dnes praktizujú v podstate všetci od Audi, cez BMW, Lexus, Jaguar, Volvo a ani Mercedes nie je výnimkou.

GLC? Poznáme. Rovnakú masku má dnes snáď už každý model od Mercedesu a to isté platí aj o palubnej doske. Darcom orgánov nového nemeckého SUV je Mercedes triedy C a podľa toho to aj vyzerá. Dizajn ako taký pokojne môžeme preskočiť, pretože sme ho už videli.

Mercedes-Benz GLC vs. GLK: Porovnanie vonkajších rozmerov
  GLK GLC Rozdiel
Dĺžka (mm) 4536 4656 +120
Šírka (mm) 1840 1890 +50
Výška (mm) 1630 1639 +9
Rázvor (mm) 2755 2873 +188
Rozchod vpredu/vzadu (mm) 1574/1597 1621/1617 +47/20

Na tému vzhľadu možno pridať pre zaujímavosť snáď len fakt, že Mercedes ponúka GLC v troch variantoch. Siahnuť môžete po vykonaní Exclusive, Off-Road a AMG Line. Tie sa medzi sebou vzájomne líšia, použitými diskmi, prevedením masky, inými nárazníkmi a pri AMG Line dostanete aj športovejšie naladený podvozok. Jeden pohľad na relatívne nenápadný testovací exemplár stačí na to, aby sme vedeli, s čím máme tú česť. Nejde ani o Off-Road, ani o AMG Line, do redakcie nám prišiel variant Exclusive.

_DSC1057.jpg_DSC1066.jpg_DSC0999.jpg
Ak vám nestačí základná verzia, možno dokúpiť jeden z troch variantov. Ten testovací dostal paket Exclusive, čo znamená viac chrómu, výrazné lamely na maske a osemnásťpalcové disky. Škoda falošných koncoviek. Naozaj má Mercedes takú vec za potreby?

To znamená osemnásťpalcové zliatinové kolesá, klasický nárazník, chrómové dekory a dve chrómové koncovky vzadu. Aj keď moment. Bližší pohľad ukazuje na dizajnový podvod. To nie sú koncovky, to sú okrúhle kusy plastu. Výfuk je tu totiž len jeden a končí pred ľavou zadnou "koncovkou". No povedzte, má toto Mercedes za potreby?

Ako už bolo povedané, palubná doska a pracovisko vodiča sa príliš nelíši od ostatných Mercedesov súčasnej produkcie. Nemožno mať príliš veľké výhrady ani na spracovanie, ani na usporiadanie. Iba je potrebné privyknúť si na absenciu pravej páčky pod volantom, kam sa odsťahoval volič prevodovky. Všetko ostatné je vľavo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY