vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Toto nie je crossover

Hovorí sa, že by sa nič nemalo preháňať, respektíve že všetkého veľa škodí. Testovací exemplár Mercedesu-Benz GLA to dokazuje viac než dobre. Niekto tak dlho krížil a zmenšoval, až miesto crossoveru skončil v podstate u hatchbacku.
Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Toto nie je crossover
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kocke
  2. Úvod, Otázka svetlej výšky, Design: niekoľko málo rozdielov
  3. Interiér: malý a známy
  4. S dieselom pod päť litrov, Do mesta, na okresky alebo na diaľnice?
  5. Terén? Aký terén, Crosshatchback
  6. Fotogaléria

Mercedes-Benz GLA je celkovo podarené auto, ktoré však nesie niekoľko problémov. Testované prevedenie ako crossover so zníženým podvozkom vzbudzuje úplne oprávnené otázky, či to vôbec ešte stále je crossover (ak za týmto slovom vidíme mix niekoľkých kategórií aspoň s nejakými ambíciami na jazdu mimo cesty), alebo či to náhodou nie je len ľahko upravený hatchback.

Po siedmich dňoch som dospel k záveru, že toto už nie je crossover. Zo všetkého najviac sa mu páči na kvalitných diaľniciach a kvalitných okreskách, kde môžete jazdiť vysoko nezodpovedajúcim tempom. Akonáhle sa ale cesta zmení a začnú sa objavovať prekážky typu výmoľov, dlažby, električkových koľají, GLA začne byť nepohodlné. Teda aspoň to testované osadené športovým podvozkom a pneumatikami run-flat.

Možno za to môže iba naša konkrétna špecifikácia, ale ja som nakoniec nenašiel odpoveď na otázku, čo vlastne iného GLA v porovnaní s triedou A ponúkne. Áno, sú tu isté úpravy karosérie, vyšší posed a iný dizajn, avšak rozdiely sú to veľmi malé. Stojí za príplatok oproti áčku? Vôbec si tým nie som istý. Na druhú stranu príplatok to je de facto veľmi malý, čo samo o sebe tiež všeličo naznačuje.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY