vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Toto nie je crossover

Hovorí sa, že by sa nič nemalo preháňať, respektíve že všetkého veľa škodí. Testovací exemplár Mercedesu-Benz GLA to dokazuje viac než dobre. Niekto tak dlho krížil a zmenšoval, až miesto crossoveru skončil v podstate u hatchbacku.
Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Toto nie je crossover
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kocke
  2. Úvod, Otázka svetlej výšky, Design: niekoľko málo rozdielov
  3. Interiér: malý a známy
  4. S dieselom pod päť litrov, Do mesta, na okresky alebo na diaľnice?
  5. Terén? Aký terén, Crosshatchback
  6. Fotogaléria

Mercedes-Benz GLA je celkovo podarené auto, ktoré však nesie niekoľko problémov. Testované prevedenie ako crossover so zníženým podvozkom vzbudzuje úplne oprávnené otázky, či to vôbec ešte stále je crossover (ak za týmto slovom vidíme mix niekoľkých kategórií aspoň s nejakými ambíciami na jazdu mimo cesty), alebo či to náhodou nie je len ľahko upravený hatchback.

Po siedmich dňoch som dospel k záveru, že toto už nie je crossover. Zo všetkého najviac sa mu páči na kvalitných diaľniciach a kvalitných okreskách, kde môžete jazdiť vysoko nezodpovedajúcim tempom. Akonáhle sa ale cesta zmení a začnú sa objavovať prekážky typu výmoľov, dlažby, električkových koľají, GLA začne byť nepohodlné. Teda aspoň to testované osadené športovým podvozkom a pneumatikami run-flat.

Možno za to môže iba naša konkrétna špecifikácia, ale ja som nakoniec nenašiel odpoveď na otázku, čo vlastne iného GLA v porovnaní s triedou A ponúkne. Áno, sú tu isté úpravy karosérie, vyšší posed a iný dizajn, avšak rozdiely sú to veľmi malé. Stojí za príplatok oproti áčku? Vôbec si tým nie som istý. Na druhú stranu príplatok to je de facto veľmi malý, čo samo o sebe tiež všeličo naznačuje.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY