vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Toto nie je crossover

Hovorí sa, že by sa nič nemalo preháňať, respektíve že všetkého veľa škodí. Testovací exemplár Mercedesu-Benz GLA to dokazuje viac než dobre. Niekto tak dlho krížil a zmenšoval, až miesto crossoveru skončil v podstate u hatchbacku.
Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Toto nie je crossover
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kocke
  2. Úvod, Otázka svetlej výšky, Design: niekoľko málo rozdielov
  3. Interiér: malý a známy
  4. S dieselom pod päť litrov, Do mesta, na okresky alebo na diaľnice?
  5. Terén? Aký terén, Crosshatchback
  6. Fotogaléria

Mercedes-Benz GLA je celkovo podarené auto, ktoré však nesie niekoľko problémov. Testované prevedenie ako crossover so zníženým podvozkom vzbudzuje úplne oprávnené otázky, či to vôbec ešte stále je crossover (ak za týmto slovom vidíme mix niekoľkých kategórií aspoň s nejakými ambíciami na jazdu mimo cesty), alebo či to náhodou nie je len ľahko upravený hatchback.

Po siedmich dňoch som dospel k záveru, že toto už nie je crossover. Zo všetkého najviac sa mu páči na kvalitných diaľniciach a kvalitných okreskách, kde môžete jazdiť vysoko nezodpovedajúcim tempom. Akonáhle sa ale cesta zmení a začnú sa objavovať prekážky typu výmoľov, dlažby, električkových koľají, GLA začne byť nepohodlné. Teda aspoň to testované osadené športovým podvozkom a pneumatikami run-flat.

Možno za to môže iba naša konkrétna špecifikácia, ale ja som nakoniec nenašiel odpoveď na otázku, čo vlastne iného GLA v porovnaní s triedou A ponúkne. Áno, sú tu isté úpravy karosérie, vyšší posed a iný dizajn, avšak rozdiely sú to veľmi malé. Stojí za príplatok oproti áčku? Vôbec si tým nie som istý. Na druhú stranu príplatok to je de facto veľmi malý, čo samo o sebe tiež všeličo naznačuje.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY