vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Toto nie je crossover

Hovorí sa, že by sa nič nemalo preháňať, respektíve že všetkého veľa škodí. Testovací exemplár Mercedesu-Benz GLA to dokazuje viac než dobre. Niekto tak dlho krížil a zmenšoval, až miesto crossoveru skončil v podstate u hatchbacku.
Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Toto nie je crossover
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kocke
  2. Úvod, Otázka svetlej výšky, Design: niekoľko málo rozdielov
  3. Interiér: malý a známy
  4. S dieselom pod päť litrov, Do mesta, na okresky alebo na diaľnice?
  5. Terén? Aký terén, Crosshatchback
  6. Fotogaléria

Mercedes-Benz GLA je celkovo podarené auto, ktoré však nesie niekoľko problémov. Testované prevedenie ako crossover so zníženým podvozkom vzbudzuje úplne oprávnené otázky, či to vôbec ešte stále je crossover (ak za týmto slovom vidíme mix niekoľkých kategórií aspoň s nejakými ambíciami na jazdu mimo cesty), alebo či to náhodou nie je len ľahko upravený hatchback.

Po siedmich dňoch som dospel k záveru, že toto už nie je crossover. Zo všetkého najviac sa mu páči na kvalitných diaľniciach a kvalitných okreskách, kde môžete jazdiť vysoko nezodpovedajúcim tempom. Akonáhle sa ale cesta zmení a začnú sa objavovať prekážky typu výmoľov, dlažby, električkových koľají, GLA začne byť nepohodlné. Teda aspoň to testované osadené športovým podvozkom a pneumatikami run-flat.

Možno za to môže iba naša konkrétna špecifikácia, ale ja som nakoniec nenašiel odpoveď na otázku, čo vlastne iného GLA v porovnaní s triedou A ponúkne. Áno, sú tu isté úpravy karosérie, vyšší posed a iný dizajn, avšak rozdiely sú to veľmi malé. Stojí za príplatok oproti áčku? Vôbec si tým nie som istý. Na druhú stranu príplatok to je de facto veľmi malý, čo samo o sebe tiež všeličo naznačuje.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY