vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Slovákov

Octavia Combi? Zabudnite. Česi a Slováci milujú obrovský Mercedes triedy GL - teda tí, ktorí si ho môžu dovoliť. Vyskúšali sme, ako ich nároky napĺňa druhá generácia tohto obrieho SUV.
Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Slovákov

Hoci ľudia inštinktívne považujú autá typu SUV za priestranné, väčšina z nich je v tomto smere skromnejšia, než sa pri pohľade zvonku zdá. Nie však Mercedes-Benz triedy GL. Toto luxusné SUV s pôdorysom limuzíny poskytuje vnútorný priestor na úrovni veľkého rodinného vanu.

Od minulého roka sa Mercedes-Benz triedy GL predáva v druhej generácii. Tá prvá prišla na trh v roku 2005. Cielila najmä na bohatú klientelu v Spojených štátoch, kde sa tiež aj vyrába. Továreň pri meste Tuscaloosa v Alabame produkuje veľké Mercedesy už od roku 1997, kedy odtiaľto začala vychádzať do sveta prvá trieda M.

Mercedes-Benz GL 350 BlueTec 11.jpgMercedes-Benz GL 350 BlueTec 12.jpgMercedes-Benz GL 350 BlueTec 16.jpg
Mercedes GL je delší než třída S se standardním rozvorem a jen o něco méně luxusní

Hoci sa vyrába v Amerike pre Američanov, nečakaného úspechu sa trieda GL dočkala aj v jednej maličkej európskej krajine, ktorá je zhodou okolností našim západným susedom. Česká republika je pre tento model jedným z najvýznamnejších trhov sveta! Osciluje okolo desiateho miesta, raz bola dokonca siedma. Absolútne, nie po prepočte na počet obyvateľov!

A nie je to náhodou. Slováci a Česi jednoducho obrie luxusné SUV milujú. A čím väčšie, tým lepšie, zdá sa.

Preto sa nám druhá generácia triedy GL musí páčiť. Hoci sa to nezdalo možné, je ešte dlhšia, širšia a vyššia ako pôvodná trieda GL. Toto auto v podzemných garážach dokonale preverí vaše manévrovacie schopnosti. Pri dĺžke 5120 mm je GL najdlhší zo všetkých Mercedesov s výnimkou predĺženej triedy S. Na šírku vrátane zrkadiel meria 2141 mm (zabudnite na zúžené pruhy v diaľničných uzávierkach) a vysoký je 1850 mm.

Napriek väčším rozmerom dokázala trieda GL medzigeneračne schudnúť. Vďaka hliníkovej kapote motora i blatníkom je o 90 kg ľahšia. Pri udávanej prevádzkovej hmotnosti 2455 kg ale stále váži o 60 kíl viac než presluhujúce Audi Q7, ktoré sa zrodilo v nešetriacej "predkrízovej​​" dobe. O niečo menší, hliníkový a iba päťmiestny Range Rover je ľahší o tri metráky. (Vo všetkých prípadoch porovnávame hmotnosť vznetových šesťvalcov.)

V podobnom duchu by sme mohli pokračovať ešte chvíľu, ale snáď je zjavné, čo chceme povedať: Mercedes - Benz GL je skutočné monštrum.

V ďalších kapitolách sa pozrieme na to, z čoho je poskladaný a najmä ako sa s takým kolosom jazdí po úzkych našich cestách.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY