vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Slovákov

Octavia Combi? Zabudnite. Česi a Slováci milujú obrovský Mercedes triedy GL - teda tí, ktorí si ho môžu dovoliť. Vyskúšali sme, ako ich nároky napĺňa druhá generácia tohto obrieho SUV.
Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Slovákov

Hoci ľudia inštinktívne považujú autá typu SUV za priestranné, väčšina z nich je v tomto smere skromnejšia, než sa pri pohľade zvonku zdá. Nie však Mercedes-Benz triedy GL. Toto luxusné SUV s pôdorysom limuzíny poskytuje vnútorný priestor na úrovni veľkého rodinného vanu.

Od minulého roka sa Mercedes-Benz triedy GL predáva v druhej generácii. Tá prvá prišla na trh v roku 2005. Cielila najmä na bohatú klientelu v Spojených štátoch, kde sa tiež aj vyrába. Továreň pri meste Tuscaloosa v Alabame produkuje veľké Mercedesy už od roku 1997, kedy odtiaľto začala vychádzať do sveta prvá trieda M.

Mercedes-Benz GL 350 BlueTec 11.jpgMercedes-Benz GL 350 BlueTec 12.jpgMercedes-Benz GL 350 BlueTec 16.jpg
Mercedes GL je delší než třída S se standardním rozvorem a jen o něco méně luxusní

Hoci sa vyrába v Amerike pre Američanov, nečakaného úspechu sa trieda GL dočkala aj v jednej maličkej európskej krajine, ktorá je zhodou okolností našim západným susedom. Česká republika je pre tento model jedným z najvýznamnejších trhov sveta! Osciluje okolo desiateho miesta, raz bola dokonca siedma. Absolútne, nie po prepočte na počet obyvateľov!

A nie je to náhodou. Slováci a Česi jednoducho obrie luxusné SUV milujú. A čím väčšie, tým lepšie, zdá sa.

Preto sa nám druhá generácia triedy GL musí páčiť. Hoci sa to nezdalo možné, je ešte dlhšia, širšia a vyššia ako pôvodná trieda GL. Toto auto v podzemných garážach dokonale preverí vaše manévrovacie schopnosti. Pri dĺžke 5120 mm je GL najdlhší zo všetkých Mercedesov s výnimkou predĺženej triedy S. Na šírku vrátane zrkadiel meria 2141 mm (zabudnite na zúžené pruhy v diaľničných uzávierkach) a vysoký je 1850 mm.

Napriek väčším rozmerom dokázala trieda GL medzigeneračne schudnúť. Vďaka hliníkovej kapote motora i blatníkom je o 90 kg ľahšia. Pri udávanej prevádzkovej hmotnosti 2455 kg ale stále váži o 60 kíl viac než presluhujúce Audi Q7, ktoré sa zrodilo v nešetriacej "predkrízovej​​" dobe. O niečo menší, hliníkový a iba päťmiestny Range Rover je ľahší o tri metráky. (Vo všetkých prípadoch porovnávame hmotnosť vznetových šesťvalcov.)

V podobnom duchu by sme mohli pokračovať ešte chvíľu, ale snáď je zjavné, čo chceme povedať: Mercedes - Benz GL je skutočné monštrum.

V ďalších kapitolách sa pozrieme na to, z čoho je poskladaný a najmä ako sa s takým kolosom jazdí po úzkych našich cestách.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY