vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnejší diesel a plátená strecha

S poslednými teplými dňami tohto roka sme neformálne uzavreli sezónu kabrioletov. A štýlovo. Vyskúšali sme Mercedes-Benz E Cabrio, jeden z najvyspelejších vozov svojho druhu.
Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnejší diesel a plátená strecha
Zoznam kapitol
  1. „Éčko“? Skôr menšie „céčko“…, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  2. Zabudnite na xenóny…, Na palube
  3. Vybavené pre jazdu bez strechy, Za volantom
  4. Motory natočiť…, Diaľky volajú
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (127x foto)

„Éčko“? Skôr menšie „céčko“…

Kabriolet? Predtým to znamenalo štvordverovú karosériu so skladacou strechou, dnes sa tak hovorí prakticky všetkému, u čoho možno dať strechu dole. Sú to autá pre potešenie z jazdy a tesný kontakt s okolitým prostredím. Automobilka Mercedes-Benz má s výrobou áut s otvorenými karosériami bohaté skúsenosti, a to aj v rámci novodobej rady E. Aj keď ...?

IMG_0774.JPGIMG_0786.JPGIMG_0796.JPG
Mercedes-Benz E 350 BlueTEC Cabrio vás pozýva na jazdu...

Aktuálna generácia modelu E cabrio (A207) oslávila svoju premiéru na januárovom autosalóne v Detroite v roku 2010 ako štvrtá a posledná karosárska verzia radu E. Na rovnakom mieste, avšak o rok skôr, sa predstavil aj základný sedan (W212), ktorý bol hneď s jeseňou vo Frankfurte doplnený kombíkom (S212). Kabriolet vychádza z kupé Mercedes-Benz triedy E (C207) prezentovaného v Ženeve roku 2009.

Všeličo pravdivé o verziách kupé a kabriolete naznačujú aj kódové označenia. Skutočnosťou je, že obe dvojdverové verzie nahradili dovtedy vyrábanú triedu CLK, avšak aj naďalej nesú známu lož: zatiaľ čo mercedesy E kupé/kabrio nesú meno "E" a na prvý pohľad vyzerajú ako skutoční príbuzní sedanu a kombi, po technickej stránke ide o menšie "céčko"...

Čo sa proporcií karosérie týka, oproti sedanu má kupé/kabriolet o 87 mm dlhší predný previs, avšak rázvor náprav činí identických 2 760 mm. O tejto "kauze" sme písali už v čase premiéry tejto rady, preto len stručne. Vtedajší šéf amerického Mercedesu Ernst Lieb použitie podvozku triedy C v kupé E pre Automotive News obhajoval tým, že platforma C sa počas vývoja ukázala ako tuhšia a vhodnejšia pre vozidlo so športovejšími ambíciami.

Ponuka verzií

Súčasný Mercedes-Benz triedy E prešiel faceliftom celkom nedávno: sedan a kombi triedy E aj kupé a kabriolet triedy E oslávili svoju premiéru na tohtoročnom januárovom autosalóne v Detroite. Pre Mercedes-Benz triedy E kabriolet slovenský importér v súčasnosti ponúka v širokej škále benzínových a dieselových, štyroch, šiestich a osemvalcových motorov.

Tie zážihové reprezentuje verzia E 200/135 kW, E 250/155 kW, E 300/185 kW, E 350/225 kW, E 400/245 kW a E 500/300 kW. Pre zástancov vznetových motorov sú pripravené prevedenia E 220 CDI/125 kW, E 250 CDI/150 kW a E 350 BlueTEC/185 kW a práve najvýkonnejšie z nich sme teraz otestovali.

Prevodovky sú sedemstupňové automatické typu 7G-TRONIC PLUS, len varianty E 220 CDI, E 250 CDI a E 200 sú opatrené šesťstupňovými, manuálne ovládanými skriňami. Vo všetkých prípadoch sú poháňané kolesá zadnej nápravy.

Testované vozidlo

Ako bolo povedané vyššie, k testu sme si prevzali najvýkonnejšie vznetové prevedenie E 350 BlueTEC, ktoré v čase nášho skúšania štartovalo v cenníku na sume 55 036 € s DPH. Voz bol lakovaný odtieňom hnedá Dolomit (+750 €) a čalúnený kožou v kombinácii hnedá Espresso/béžová Silk (+1 620 €), avšak ako už to tak u "novinárskych áut" býva, príplatkovej výbavy tu bolo omnoho viac.

IMG_0685.JPGIMG_0683.JPGIMG_0689.JPG
Prvky paketu AMG sú neprehliadnuteľné

Jednoduchým súčtom jej položiek dôjdeme k sume 15 845 €, takže suma sumárum: auto na snímkach by vás podľa cenníka vyšlo zhruba na 74 tisíc eur. Áno, táto suma už vyvoláva dôvod k trochu opatrnému prístupu, pretože za tieto peniaze to snáď musí vedieť úplne všetko!

IMG_0785.JPGIMG_0799.JPGIMG_0801.JPG
Masívna konzola senzorov jazdných asistentov; zdroje LED, kam až oko dovidí

Z cenovo najvýznamnejších položiek spomeňme aspoň horný diel palubnej dosky čalúnený kožou Nappa (+656 €), sadu jazdných asistentov Plus (+2 107 €), odvetrávané a vyhrievané predné sedadlá (+1 011 €), palubný systém COMAND Online (+2 482 €), sadu Sport AMG (+2 435 €) alebo hlavné svetlomety zložené kompletne z LED (+1 358 €). Všetky tieto sumy sú bez DPH.

Na začiatku nášho testu mal voz najazdených 8 680 km.

Mercedes-Benz E 350 BlueTEC Kabriolet
Rok výroby2013
Cena testovaného vozidla (s DPH)74 000 €
Cena základného prevedenia (s DPH)55 036 €
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy5x
El. riadenie podvozkuABS, ASR, BAS, ESP
Centrálné zamykanieÁno, na DO
El. ovládanie okienÁno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadielÁno vr. vyhrievania a priklápania
Čalúneniekoža
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno
Nastaviteľný volantÁno, výškovo i pozdĺžne
Zadné operadláNie
TempomatÁno, adaptívny
KlimatizáciaÁno, aut., trojzónová
AutorádioCD, MP3, USB
BluetoothÁno
NavigáciaÁno
Predné hmlovkyNie
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Zliatinové diskyÁno
Xenónové svetlometyNie
Denné svietenieÁno (LED)
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláÁno (vr. ventilácie)
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vpredu i vzadu
Štart/stop systémÁno
MetalízaÁno

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY