vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Tradícia oplastovaných a zvýšených kombíkov je oveľa dlhšia ako tradícia dnes toľko úspešných crossoverov. Všetko začalo pri Subaru Leone, čo bolo vlastne len kombi s pohonom všetkých kolies. Právoplatný allroad prišiel o niečo neskôr spolu s modelom Outback, to sa písal rok 1994. Krátko na to ho potom nasledovalo Volvo a jeho XC70. Áno, práve Volvo stálo pri samotných počiatkoch tejto kategórie (tento rok oslavuje vo Švédsku 20. výročie svojich Allroadov).

Lenže trh sa stále rozrastá, automobilky chcú stále väčší a väčší podiel a s tým nutne súvisí aj rozširovanie do nových kategórií. Kto túži po oplastovanom kombi dnes, ten už nemusí voliť medzi Outbackom, XC70 a A6 Allroad. Len koncern Volkswagen ponúka celý rad takých áut, bokom ale nestojí ani Peugeot, Opel a po novom aj Mercedes-Benz. Ten svoj E All-Terrain predstavil minulý rok. Práve tohto nováčika sme vybrali ako súpera pre V90 Cross Country.

Čo sú zač?

Obidva modely sú iba deriváty svojich základných variantov, teda V90 a triedy E s karosériou kombi. Zväčšovala sa svetlá výška podvozku, pridávali sa plasty na karosériu a ďalej sa ladil podvozok ako taký.

DSC1053.jpg

Volvo sa toho rozhodne nebálo, pretože svetlú výšku zväčšilo na 210 mm, teda o výrazných 65 mm. Nie všetko ale pripadá na upravený podvozok. Časť majú na svedomí pneumatiky s vyšším profilovým číslom. Aj disky môžu byť naozaj veľké, testovaný exemplár dostal dvadsiatky. Je to svojím spôsobom paradox. Obrovské kolesá komfortu na nerovnostiach práve neprospievajú a ako je známe, mimo spevnenej komunikácie vyžehleného teréne veľa nenájdete. Štandardom sú však osemnástky.

Ani v Mercedese nepripadá všetok nárast svetlej výšky iba na podvozok. V jeho prípade to majú na svedomí vyššie pneumatiky 14 mm, ďalších 15 mm sa týka zvýšeného nastavenia základnej úrovne vzduchového odpruženia. Ha, zdá sa, že sme objavili prvý podstatný rozdiel. Trieda E All-Terrain totiž ponúka systém Airmatic ako súčasť základnej výbavy, V90 Cross Country používa vzduchové odpruženie iba na zadnej náprave a to ešte len za príplatok (súčasťou sú aj adaptívne tlmiče). Celkovo Mercedes disponuje svetlou výškou 156 mm (namiesto 121 mm), do rýchlosti 35 km/h si môžete pridať ešte ďalšie dva centimetre. Aj tak je ale podvozok výrazne nižší ako vo Volve.

Mercedes-Benz E All-Terrain Volvo V90 Cross Country
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4947/1861/1497 4939/1879/1543
Rázvor náprav (mm) 2939 2941
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm) 1604/1610 1652/1643

Už z fotiek je dobre viditeľné, že Volvo chcelo postaviť vskutku robustné auto, čo sa podarilo na tisíc percent. Na pohľad pôsobí trieda E, sama o sebe dosť veľká, vedľa švédskej novinky ako nejaká trochu väčšia Octavia. Porovnanie rozmerov pritom odhaľuje výrazný rozdiel iba pri výške a rozchode kolies. Aj v ostatných rozmeroch V90 Cross Country síce svojho súpera prerastá, ale rozhodne nie tak veľmi, ako by ste od oka tipovali. Na dĺžku však meria viac Mercedes.

Vo výsledku je obrie švédske kombi tak robustné, že nepôsobí o mnoho menším dojmom než veľké SUV XC90.

Interiér: Čísla hrajú pre Volvo

Na veľká Volvá s nepríliš priestranným interiérom sme boli zvyknutí, ale V90 Cross Country nie je ten prípad. Teda nie čo do pozdĺžneho miesta v druhom rade. Tam svojho nemeckého súpera doslova deklasuje. Za mnou (moja osoba je v tabuľkách vyjadrená pojmom "vodič vysoký 190 cm") sme namerali rozdiel šesť centimetrov, pričom zadné sedáky sú v oboch autách prakticky rovnako dlhé. Inak povedané, v druhej rade ponúka Volvo neuveriteľne veľa miesta. Je trochu prekvapujúce, že rázvorom náprav prerastá Cross Country triedu E iba o dva milimetre.

Namerané rozmery interiéru nájdete ako už tradične v tabuľke:

Priestor pre cestujúcich (cm) Mercedes-Benz E Allterrain Volvo V90 Cross Country
Šírka v úrovni lakťov vpredu 152 153
Šírka v úrovni lakťov vzadu 151 150
Priestor pre hlavu vpredu min/max. 96/104 89/98
Priestor pre hlavu vzadu 100 94
Minimálny priestor pre nohy vzadu 14 20
Maximálny priestor pre nohy vzadu 34 46

Priestor pre nohy vzadu za 178cm vodičom

25 30
Priestor pro nohy vzadu za 190cm vodičom 18 24
Rozsah pozdĺžneho nastavenia sedadla vodiča 20 26
Rozsah výškového nastavenia sedadla vodiča 8 9
Dĺžka sedáku vpredu 49-53 47-53
Dĺžka sedáku vzadu 46 45
Dĺžka operadla vpredu 63 62
Dĺžka operadla vzadu 66 69
Šírka prostredného sedáku vzadu 24 27

Škoda, že si Volvo túto jasnú výhodu kazí pomerne malým priestorom pre hlavu. Ako vpredu, tak najmä vzadu. Pokiaľ ale nemeriate 190 cm, môže vám to byť jedno. Šírkou interiéru sú obe novinky na poli Allroad takmer identické.

DSC1109.jpgDSC1130.jpg

Že je najnovší Cross Country priestranné auto, to môžete spochybňovať len ťažko. Na druhej strane ale táto skutočnosť ešte automaticky neodsudzuje triedu E All-Terrain do kategórie áut vyvolávajúcich klaustrofóbiu. Aj v Mercedese si urobia vyššiu cestujúci pohodlie, len pred kolenami nebudú mať takú rezervu.

A kufor? Podľa tabuliek by mal jasne zvíťaziť Mercedes, pretože jeho udávaný objem je 640 litrov, zatiaľ čo Volvo sľubuje 560 litrov. Viac ale opäť prezradia namerané údaje. Z nich je dobre viditeľné, že ani v tomto ohľade sa naši dnešní súperi veľmi nelíšia.

Presvedčiť sa o tom môžete v ďalšej tabuľke:

Priestor pre batožinu (cm) Mercedes-Benz E Allterrain Volvo V90 Cross Country
Šírka medzi bočnicami 110 110
Maximálna šírka batožinového priestoru 128 125
Výška po plato 42 43
Dĺžka ložnej plochy 112 112
Výška nakladacej hrany 64 71
Šírka vstupného otvoru 113 104
Výška vstupného otvoru 87 94
Výška otvorenia 5. dverí 200 194
Maximálna dĺžka nákladu 214 231

V oboch prípadoch teda dostanete kombi so vskutku objemným priestorom pre batožinu. Vyššie Volvo má však logický nedostatok v podobe výrazne vyššej nakladacej hrany. Naopak výklopná prepážka, ktorá batožinový priestor rozdelí naprieč, je pri takto obrích "kufroch" veľmi vítaným prvkom. Môžete si sem odložiť menšiu tašku a tá sa v prvej zákrute nevydá na "tour de kufor". Mercedes tento problém rieši pomocou sieťky.

DSC1106.jpgDSC1107.jpg

DSC1128.jpgDSC1129.jpg

Ak ide o vnútorný priestor, víťazstvo patrí Volve. Mercedes však v tejto disciplíne neutrpel nijako drvivú porážku. Aj on ponúkne viac než dostatok priestoru. Rozdiel nie je vôbec tak veľký, ako by sa pri prvom pohľade na obe autá mohlo zdať.

Vskutku na úrovni

Akonáhle otvoríte dvere, bez problémov spoznáte, že ani jedno z týchto kombi nepatrí do kategórie "pémiovost dostupná pre všetkých". Pre poriadok, celková cena Mercedesu je skoro 73-tisíc eur, Volvo by si za toto biele testovacie Cross Country vypýtalo ešte o 11,5 tisíca viac. Od pohľadu luxusný interiér by teda nemal byť braný ako niečo výnimočné, ale ako úplná samozrejmosť.

Na oko lepšie pôsobila trieda E, to bolo však dané skôr špecifikáciou Volva. Kým "éčko" dostalo svetlú kožu, sivé obloženie a tmavú palubnú dosku, Cross Country malo kompletne čiernu kabinu.

DSC1086.jpgDSC1103.jpg

DSC1120.jpgDSC1126.jpg

Ako štandard by sa mohol zdať displej na mieste prístrojového štítu, lenže tak tomu je iba vo Volve. V Mercedese sa za neho pripláca. Úplne odlišná je koncepcia ovládania klimatizácie a ďalších funkcií. Volvo presťahovalo takmer všetko na svoj "tabletový displej", zatiaľ čo Mercedes sa viac menej drží klasiky so združenými ovládačmi umiestnenými medzi prednými sedadlami. Okrem toho môžete niektoré veci ovládať aj priamo z volantu, kde nájdete dotykové plôšky.

Osobne mám radšej klasiku s pevnými ovládačmi, ako to prezentuje Mercedes. Veľký displej v štýle tabletov bezpochyby vyzerá pekne, ale ako už sme si mnohokrát povedali, auto nie je (a dúfam, že ešte dlho nebude) telefón. Hľadanie konkrétnych políčok na veľkom displeji predsa len vyžaduje viac pozornosti. Ale! Volvo na svojom multimediálnom systéme neustále pracuje, takže v súčasnej rade 90 nájdete novú verziu. A tá je o poznanie lepšia ako to, čo si pamätám z nášho prvého stretnutia so súčasnou generáciou XC90.

Prirodzene to v dnešnej dobe nejde bez všemožných aplikácií. Obe autá vedia prepájať smartfóny a ponúkajú aplikácie využívajúce internetové pripojenie. Mercedes je v tomto ohľade predsa len ďalej, pretože si u neho celkom jednoducho môžete zariadiť diaľkový prístup do auta cez telefón a dokonca auto môžete pri parkovaní cez telefón aj ovládať. Volvo diaľkové parkovanie nemá a vzdialený prístup do vozidla cez aplikáciu v telefóne bude ešte len uvádzať do prevádzky. Stať by sa tak malo najneskôr budúci rok.

DSC1238.jpgDSC1242.jpg

Nejaké nedostatky? Úprimne, veľa ich nie je. Mercedes by vzhľadom k svojej cene mohol ponúkať lepšie spracovanie plastov v interiéri. Nedeje sa tak príliš často, ale občas sa v kabíne ozve nejaký ten drobný pazvuk. Možno nejde o nič hlasitého, ale pretože je odhlučnenie úplne dokonalé, dobre ho budete počuť. Škoda. Ak nemáte s Mercedesom skúsenosti, bude vyžadovať zvyk aj volič automatu pod volantom.

Interiér Volva nemá po stránke spracovania slabé miesta, zvykať si však budete pre zmenu na ten veľký tablet. Odhlučnenie interiéru nie je tak príkladné a navyše je tu jeden drobný, ale potenciálne veľmi otravný detail. V90 je po všetkých stránkach neobyčajne robustné auto, čomu zodpovedá aj veľkosť prahov. Tie sú oproti Mercedesu výrazne širšie a pretože je karoséria posadená výrazne vyššie, musíte urobiť pri vystupovaní väčší krok. Ľahko sa stane, že sa o prahy tak trochu utriete, prahy nie totiž sú kryté dverami. Stačí teda prvý nepriaznivé počasie, a máte špinavé nohavice. Ani Mercedes prahy nekryje, ale po posádke nechce tak veľké kroky.

Štvorvalec nevadí

O Volve a jeho štvorvalcoch sa toho popísalo už skutočne veľa. Švédska automobilka sa skrátka domnieva, že ani zákazníci, ktorí majú na kombi zhruba 70-tisíc eur, nebudú riešiť principiálne jednoduché a výrobne lacné priečne uloženie maximálne dvojlitrového motora zhodné aj s tými najdostupnejšími modelmi na trhu. Predajné štatistiky dávajú Volvu za pravdu.

DSC1055.jpg

Podľa oficiálnych údajov bude z testovanej dvojice logicky rýchlejšie Volvo, výhodou Mercedesu by mala oproti tomu byť nižšia spotreba paliva. Základné technické údaje nájdete nižšie:

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic All-Terrain Volvo V90 Cross Country D5 AWD
Maximálny výkon (kW/k) 143/195 173/235
Maximálny krútiaci moment (Nm) 400 480
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,0 7,5
Najvyššia rýchlosť (km/h) 231 230

Hlavnou odlišnosťou oboch "superkombíkov" je použitá koncepcia. Volvo vsádza na priečnu zástavbu, pričom v základe ide o prednokolku, ktorá za pomoci spojky pripája zadnú nápravu. V Mercedese sa drží tradícia prémiových áut, takže All-Terrain má svoj štvorvalec zabudovaný pozdĺžne a v základe využíva pohon zadnej nápravy. Medzinápravový diferenciál tu pracuje s pomerom 45/55 v prospech zadných kolies.

Rýchlejšie je Volvo, úspornejší Mercedes

Tabuľkové predpoklady potvrdilo aj naše meranie. Volvo je skutočne rýchlejšie, ale nie príliš. Nakoniec aj oficiálny rozdiel je 0,5 s pri šprinte z nuly na 100 km/h, čo sa potvrdilo. Cross Coutntry ale v priemere nedosiahlo na 7,5 s, ale na 8,3 s. A Mercedes sa nedostal na 8,0 s, ale na 8,8 s.

Namerané hodnoty Mercedes-Benz E Allterrain Volvo V90 Cross Country
ZRÝCHLENIE Z MIESTA
0-50 km/h (s) 2,8 2,9
0-100 km/h (s) 8,8 8,3
0-130 km/h (s) 14,4 13,4
0-150 km/h (s) 19,8 18,0
ZRÝCHLENIE PRUŽNÉ
30-50 km/h (s) 1,6 1,4
50-70 km/h (s) 1,9 1,7
80-120 km/h (s) 6,4 5,8
130-150 km/h (s) 5,4 4,6
Odchýlka tachometra
50 km/h 47,3 48,3
90 km/h 87,5 87,9
130 km/h 126,1 128,3

Že rozdiel nie je úplne zásadný, to dokazuje aj graf najlepšieho pokusu oboch áut. Z neho je zrejmé, že Mercedes (červená krivka) bol na prvých metroch dokonca rýchlejší.

volvo-v90-cc-vs-mercedes-e-all.jpg

Pocitovo by sme nie príliš výrazný rozdiel prisúdili nižšej hmotnosti Mercedesu, lenže oficiálne údaje hovoria niečo iné. Obe autá vážia takmer rovnako - necelé dve tony. V praxi sa potvrdil aj papierový predpoklad spotreby. Kým sme jazdili s V90 Cross Country tak nejako bezstarostne, palubný počítač ukazoval čísla cez desať litrov.

Veru, robustný dizajn a pomerne veľká výška majú svoje nevýhody. To trieda E bežne jazdí za osem litrov, bez toho aby ste sa príliš obmedzovať. Ak ale chcete nejaké konkrétne a hlavne objektívne číslo, môžeme ponúknuť identickú, prevažne diaľničnú trasu dlhú 30 km zajatí s priemerom 78 km/h, kedy maximálna rýchlosť bola 130 km/h. Volvo si tu povedalo o 7,6 l/100 km, Mercedes si vystačil s prídelom 6,4 l/100 km.

Na diaľkové trasy radšej s Mercedesom

Tisíckrát ste určite počuli príslovie "keď dvaja robia to isté, nie je to to isté". Tento porovnávací test je teda tisícom prvým príkladom. Správanie dvojlitrových štvorvalcov sa celkom líšii, čo nakoniec naznačila už spotreba.

Dvakrát preplňované Volvo bezpochyby má čo ponúknuť. Reč je predovšetkým o spektre okolo troch tisíc otáčok, kedy sú reakcie na plyn vskutku rýchle a záťah takmer šesťvalcový. Niekedy sme sa ale nemohli ubrániť dojmu, že potenciál motora trochu zabíja citlivejší automat. Ale to nakoniec nadobudol ten hlavný rozdiel oproti Mercedesu. V90 Cross Country je vnútri hlučnejší a motor má pod zaťažením hrubší chod. Záťah možno je veľmi blízko šesťvalcom, ale prejav je typicky štvorvalcový dieselový. Niekedy menej (ustálená jazda), niekedy viac (voľnobeh, akcelerácia).

DSC1066.jpgDSC1081.jpg

Štvorvalec od Mercedesu je celkom iná pesnička. Iste, asi poznáte, že motor nemá šesť valcov, však drvivú väčšinu času o ňom vôbec neviete. Vibrácie sú blízke nule. Dôkazom kvalít nemeckého motora je kolega z redakcie, ktorý pár dní spokojne žil v domnení, že sa vozí s naftovým šesťvalcom.

Pozitívny dojem z jazdy podčiarkne v Mercedese štandardne dodávaný vzduchový podvozok. Iste, vie meniť svoje nastavenia a k dispozícii je aj režim Sport, ale to pravé predstavuje režim Comfort. Veľké nemecké kombi potom doslova požiera diaľničné kilometre a vy o tom skoro neviete. Zrazu máte za sebou 150 km, tak si jednoducho vypnete masáž a celkom oddýchnutí vystúpite. Cestovný komfort pri All-terrain nemožno hodnotiť inak ako na desať bodov z desiatich. S týmto autom by som naozaj chcel ísť trasu dlhú napríklad tisíc kilometrov. Nie nadarmo som po medzinárodnej prezentácii označil oplastovanú triedu E za triedu S pre zlé cesty.

DSC1091.jpgDSC1119.jpg

DSC1161.jpgDSC1176.jpg

Volvo síce ponúka vzduchové odpruženie na zadnej náprave, v praxi sa ale zdá, že to slúži skôr na udržiavanie svetlej výšky aj pri plnej záťaži. Tiež tu nájdete adaptívne tlmiče a možnosť voľby z niekoľkých jazdných režimov (Comfort, Eco, Offroad), auto je ale oproti Mercedesu podstatne tuhšie a na nerovnostiach menej pohodlné. Možno za to mohli o palec väčšie kolesá, ale len v nich problém nebude.

Opakovane sa nám stávalo, že sme sa presviedčali, či naozaj máme aktivovaný režim Comfort. Skoro to vyzerá, ako keby do švédskej továrne potajomky vtrhli inžinieri od Polestar a zlomyseľne naladili podvozok viac smerom k ostrej jazde. Ostrú jazdu pri tom oba testované modely zvládajú zhruba rovnako. U Volva vzhľadom k veľkosti potešia malé náklony karosérie a celkom malá ochota prejsť do nedotáčavosti. Mercedes je na tom zhruba rovnako. Ani jedno auto vás ale k rýchlej okreskovej jazde rozhodne ničím nabádať nebude. Predsa len ide hlavne o koráby na dlhé cesty.

Možno vám bude tuhšie nastavenie podvozku Volva vyhovovať, my by sme ale od podobných áut chceli hlavne komfort. Preto je víťazom tejto časti testu Mercedes. Jednoznačne.

Kto to vie lepšie bez vodiča?

Takže vitajte v budúcnosti. Zisťovať v rámci porovnávacieho testu, ktoré auto jazdí lepšie bez zásahu vodiča, nebolo predtým úplne zvykom, ale v dohľadnej dobe sa s takou situáciou budeme určite stretávať čoraz častejšie. Asistované riadenie ponúka ako Volvo, tak aj Mercedes. Komu ide lepšie?

Odpoveď znie: Mercedesu. Počas celého týždňa sa prakticky nestalo, že by auto na diaľniciach výrazne zaváhalo. Prirodzene je stále vyžadované, aby ste mali ruky na volante, inak ale všetko obstará vozidlo za vás. Celkom iste ide uprostred jazdného pruhu, brzdí a akceleruje. Keď chcete zmeniť jazdný pruh, potom stačí podržať páčku smeroviek. O diaľkovom parkovaní už reč bola.

DSC1121.jpgDSC1244.jpg

Aj Volvo zvládne riadiť samo, lenže si nepočínalo tak isto ako Mercedes. Niekedy sa držalo až príliš pri pravom kraji jazdného pruhu, čo nie je príjemné (najmä keď idete po trojprúdovej diaľnici uprostred a vpravo máte kamión). Inokedy opustilo pruh úplne. V čom presne bol problém, to nedokážem povedať (dialo sa tak aj vo dne za jasného počasia). Zmenu jazdného pruhu Volvo zatiaľ nevie, rovnako ako parkovanie bez vodiča.

Je tu navyše ešte jeden rozdiel. Keď zložíte ruky z volantu pri aktivovanom systéme asistovaného riadenia, obe autá vás začnú vyzývať, aby ste sa volantu zase chopili. Za pozornosť stoja situácie, kedy budete upozornení ignorovať. Volvo svoj systém po čase úplne vypne, takže vozidlo pozvoľna spomaľuje. Oficiálne by mal ďalej fungovať systém vedenia v pruhoch, ale pri našich skúškach mal voz tendenciu vyjsť mimo jazdný pruh. Mercedes za konštantného pípania začne aktívne brzdiť, zapne výstražné osvetlenie a v jazdnom pruhu zostane.

Treba podotknúť, že kvôli schopnosti kontrolovane zastaviť bez zásahu vodiča si dnes už nemusíte kupovať autá za 70-tisíc eur To isté zvládne napríklad Octavia alebo KodiaQ.

Ako je to s tým terénom?

Nijako. Vyšší podvozok sa občas hodí, každý ale asi tuší, že v prípade Cross Country aj All-terrain ide hlavne o dizajn. Maximom oboch áut sú prašné cesty. Väčším výletom do terénu bránia veľké previsy a dlhý rázvor. Mercedes aj Volvo síce ponúka špeciálny režim pre jazdu mimo cesty, kedy sa zmení správanie prevodovky, reakcia na plyn alebo sa aktivuje asistent pre zjazd prudkých svahov, odvážim sa ale tvrdiť, že reálni zákazníci toto využijú úplne minimálne. Prečo?

DSC1188.jpgDSC1195.jpg

DSC1216.jpgDSC1231.jpg

Bohužiaľ sa to počas testu ukázalo na Volve. Ten najväčší terén si môžete prezrieť na fotkách. Bola to v podstate takmer rovná prašná cesta, no Volvo sme vracali s poškriabaným diskom a vôbec netušíme, ako sa to stalo. Toto jednoducho nie je Lada Niva, tu prídete k drobnému škrabancu veľmi ľahko a hlavne vás každá sebemenšia odreniny bude nesmierne štvať. Práve preto vyjdete maximálne na lúku.

Cena je sebavedomá

Za najlacnejšie V90 Cross Country zaplatíte 54 499 eur. Toľko stojí verzia D4 s manuálnou prevodovkou. Testované D5 vyjde minimálne na 58 999 eur, drahší už je len hybrid T6 AWD Drive-E. My sme skúšali vyššiu výbavu Cross Country Pre, čo znamená u testovaného motoru cenu od 63 399 eur. Pripočítajte k tomu rad príplatkov (napríklad paket Business Premium Sound, paket Xenium alebo adaptívne tlmiče so vzduchovým odpružením zadnej nápravy, a sme na konečnej sume takmer 85-tisíc eur.

Ani Mercedes nie je auto za babku. Vznetový štvorvalec vo variante All-Terrain vyjde minimálne na 59-tisíc eur. Príplatky typu bezkľúčového vstupu, adaptívnych diódových svetiel, sady jazdných asistentov alebo vyhrievania predných sedadiel nakoniec zdvihli obstarávaciu cenu na 72 499 eur. Spolu s oplastovaným variantom dostanete v rámci štandardnej výbavy vždy automat a vzduchové odpruženie. Je potrebné povedať, že nám oproti Volvu vo výbave testovaného auta nechýbalo vôbec nič.

Keby sme si mali vybrať...

Volvo V90 Cross Country nás na prvý pohľad dostalo tým, ako obrie a robustné kombi to je. Stavíme sa, že táto vlastnosť sa bude určitej skupine zákazníkov páčiť. Vozidlo v posádke podvedome budí pocit nezničiteľnosti, respektíve nekonečnej bezpečnosti. Výhodou je tiež viac priestoru v druhom rade a lepšia dynamika v porovnaní so slabším štvorvalcovým Mercedesom, ktorý ale v základnej výbave stojí v podstate rovnako.

DSC1158.jpgDSC1175.jpg

Mercedes oproti Volvu v dvoch aspektoch zaostával. Bola to dynamika a priestor pre kolená vzadu. Ani jedna z týchto nevýhod nie je tak obrovská, aby prevážila všetky ostatné výhody. Menovite dokonalý komfort, tichší a kultivovanejší motor, lepšie fungovanie asistenčných systémov, nižšiu spotrebu, nižšiu cenu dobre vybavených variantov a nakoniec (nech Volvo odpustí) aj lepší imidž značky. Trieda E All-Terrain je jednoducho koč, s ktorým je radosť cestovať.

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

Technické údaje Mercedes-Benz E 220d All-Terrain Volvo V90 Cross Country D5 AWD
MOTOR
Konštrukcia: jedným turbodúchadlom preplňovaný vznetový radový štvorvalec uložený vpredu pozdĺžne dvoma turbodúchadlami preplňovaný vznetový radový štvorvalec uložený vpredu naprieč
Zdvihový objem valcov (cm3): 1950 1969
Ventilový rozvod: DOHC, 16 ventilov DOHC, 16 ventilov
Vrtanie x zdvih (mm): 82,0 x 92,3 82,0 x 93,2
Kompresný poměr: 15,5:1 15,8:1
Najvyšší výkon (kW/min-1) 143/3800 173/4000
Najvyšší krútiaci moment (N.m/min-1): 400/1600-2800 480/1750-2250
Príprava zmesi: priame vstrekovanie priame vstrekovanie
Prevodovka: automatická 9-stupňová automatická 8-stupňová
Pohon: všetky štyri, medzinápravový diferenciál všetky štyri, medzinápravová spojka
JAZDNÉ VÝKONY
Akcelerácia 0-100 km/h (s): 8,0 7,5
Najvyššia rýchlosť (km/h): 231 230
Spotreba paliva mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) 5,6/5,1/5,3 6,1/4,9/5,3
ROZMERY A HMOTNOSTI
Dĺžka (mm): 4947 4939
Šírka bez zrkadiel (mm): 1861 1879
Výška (mm): 1497 1543
Rázvor náprav (mm): 2939 2941
Rozchod kolies vpredu/vzadu (m): 1604/1610 1652/1643
Prevádzková hmotnosť (kg): 1995 1956
Najvyššia prípustná hmotnosť (kg): 2590 2440
Najvyššia prípustná hmotnosť brzdeného prívesu (kg): 2100 xxx
Objem batožinového priestoru (l): 640/1820 560/1953
Objem palivovej nádrže (l): 50 60
PODVOZOK A PNEUMATIKY
Zavesenie vpredu: dvojité priečne ramená, vzduchové pružiny dvojité priečne ramená, ocelové pružiny
Zavesenie vzadu: viacprvkové zavesenie, vzduchové pružiny viacprvkové zavesenie Integral Link, vzduchové pružiny
Riadenie: hrebeňové s elektromechanickým posilňovačom hrebeňové s elektromechanickým posilňovačom
Pneumatiky vpredu: 245/45 R19 245/45 R20
Pneumatiky vzadu: 245/45 R19 245/45 R20
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY