vytisknout velikost písma Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základné biturbo

Role vstupných motorizácií prebrali v aktuálnej triede C tisícšestovky. Najdostupnejšiu cestu k dieselu s "tradičným" objemom okolo dvoch litrov tak predstavuje motorizácia C 220. Základ je to ale viac než slušný, technicky totiž vychádza z motorizácie C 250 CDI a nechal si aj jej dve turbodúchadlá.
Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základné biturbo
Zoznam kapitol
  1. Úvod testu; konštrukcia a motory
  2. Interiér a vnútorný priestor
  3. Motor a jazdné vlastnosti
  4. Ceny a výbava; verdikt
  5. Technické údaje; kompletná fotogaléria

Aktuálna generácia triedy C sa riadením osudu do nášho redakčného testu zatiaľ nedostala, hoci na trh prišla už začiatkom minulého roka. Než sa preto pustíme do skúmania, skúšanie a meranie konkrétneho exemplára, pripomeňme si hlavné novinky "céčkového" Mercedesu s interným označením W205, resp. S205 v prípade kombi.

Väčší a hliníkovejší

Hlavnou novinkou je prechod na novú platformu. Konštrukcia pomenovaná MRA (Modular Rear-drive Architecture) využíva vo vysokej miere hliník, vďaka čomu je nová trieda C asi o 100 kg ľahšia ako ekvivalentné prevedenie predchádzajúcej generácie. Pritom narástla do dĺžky aj do šírky.

Zavesenie je tvorené viacprvkové usporiadaním na oboch koncoch - vzadu päťprvkové, vpredu štvorprvkové. Prvýkrát je možné objednávať triedu C tiež s pneumatickým pružením, ktoré bolo doposiaľ vyhradené väčším modelom.

Mercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 201.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 199.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 182.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 193.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 187.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 181.jpgAktuálna trieda C vznikla na modulárnej platforme Mercedesu pre modely so zadným pohonom, v ktorej konštrukcii sa hojne uplatnil hliník

Krátko po uvedení sedanu predstavil Daimler aj variant kombi, ktorý dnes testujeme. Ten je pri dĺžke 4702 mm o 96 mm dlhší ako predchodca a rázvor náprav narástol o významných 80 mm, na 2840. Z toho je očividné, že z väčšej dĺžky by mali ťažiť najmä cestujúci. Pripomeňme, že na pomery strednej triedy patril skorší céčkový Mercedes k autám skôr "útulnejším".

Narástla aj šírka karosérie, o významné štyri centimetre, a priestor pre nohy vzadu je podľa automobilky o 45 väčší než predtým. Na priestrannosť novej karosérie sa samozrejme detailne zameriame v kapitole venovanej interiéru.

V nafte len štvorvalce

Ak necháme stranou špecifické športové prevedenie C 63 AMG, je Mercedes-Benz triedy C kombi na slovenskom trhu v ponuke s ôsmimi vznetovými a ôsmimi zážihovými motorizáciami. Alebo lepšie povedané kombináciami motora, prevodovky a pohonu. Medzi "benzínmi" nájdeme aj trojlitrový šesťvalec, naftové motory sú všetky štvorvalce, s objemom 1,6 alebo 2,1 l. To je aj prípad testovaného prevedenia.

Za označením C 220 BlueTec sa skrýva dvoma turbodúchadlami preplňovaný vznetový štvorvalec s objemom 2143 cm3 so šestnásťventilovou technikou. Sériovo je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa zadné kolesá. Testované auto malo samočinný 7G-Tronic Plus.

Pri uvedení novej triedy C ste určite neprehliadli, že zámerne pôsobí ako zmenšená trieda S. V kombi nie je tento efekt toľko viditeľný jednoducho kvôli odlišnému profilu karosérie, ale aj jeho podoba je samozrejme diktovaná zaobleným dizajnom, ktorému v Mercedese hovoria "bionický". Testované auto malo príplatkový exteriérový paket Línia AMG so športovejšie štylizovanými nárazníkmi a zliatinovými kolesami.

Mercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 192.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 183.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 184.jpgOkrem výraznej modrej metalízy "Brilliant" priťahovalo testované auto pozornosť aj exteriérovým AMG paketom, štandardné vyhotovenie triedy C pôsobí o niečo usadnutejšie

Pri príchode aktuálnej triedy C sa veľa hovorilo o jej interiéri. Právom. Čo do vnímanej kvality aj dizajnu predstavuje nová kabína ohromný posun vpred a z popolušky prémiovej strednej triedy razom urobila princeznú. Do priestoru vystrčený displej systému Comand sa nemusí páčiť každému a rovnako ako v predchádzajúcich mercedesoch pripomínajú niektoré plasty gumu, ale vďaka moderným tvarom, veľkým lakovaným plochám a hojným detailom kovového vzhľadu je celkový dojem úplne niekde inde.

Na praktickú použiteľnosť a najmä priestrannosť nového interiéru sa zameriame v nasledujúcej kapitole. 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY