vytisknout velikost písma Test Mercedes-AMG GT S: Jeden deň stredobodom pozornosti

Jednodňové testovacie zápožičky majú zásadnú nevýhodu: Ak je práve hnusné počasie, máte pokazený celý test. Keď som si išiel vyzdvihnúť AMG GT S, tak bolo samozrejme chladno a celkom samozrejme aj pršalo...
Test Mercedes-AMG GT S: Jeden deň stredobodom pozornosti
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Skutočný krásavec
  2. Prší, alebo keď má byť AMG GT S obyčajné auto
  3. Je sucho, alebo keď Arnold odhodí svoj kočiarik
  4. Za pretekársky okruh by som sa fakt nenahneval, Interiér iba dvojmiestny
  5. Je skvelý, len je trochu neprirodzený, Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Neviem, ako to český kolega Jiří robí, ale má vzácnu vlastnosť ovplyvňovať počasie. Tak napríklad keď letel v máji na prezentácii Audi Q7, napadol tam sneh, čo spôsobilo celkom veľké komplikácie, pretože okrem iného bolo kompletne celé stádo testovacích Q7 na letných pneumatikách. Keď nedávno letel na dvojdňovú prezentáciu Porsche Boxster Spyder, jeden deň pršalo a keď sme v polovici júna dostali na jednodňový test Mercedes-AMG GT S, samozrejme bolo chladno a opäť pršalo. Mohol som to vlastne tušiť dopredu.

Na autá ako je AMG GT ešte k tomu v silnejšej verzii S sa vždy čaká dlhá rada, podľa toho, aké priority vám konkrétne automobilka pridelí a ešte sa navyše musia testy rozložiť medzi marketingové akcie. Čím dlhšie na taký voz čakáte, tým viac sa na neho tešíte a tým viac aj dúfate, že vám bude priať počasie. Ak prší, otestujete zo schopností vozidla na sto percent akurát tak funkciu stabilizácie, kontrolu trakcie a stierače. Zdalo sa, že toto bude náš prípad.

Skutočný krásavec

Ráno sme sa zbalili a vyrazil pre auto na pražský Chodov. Tie prekliate prúdy vody ma naozaj veľmi neupokojili pri predstave, že mám zasadnúť do zadolkolky s výkonom 510 koní. Istú nervozitu ešte pridalo čakanie v showroome, kedy som len tak z dlhej chvíle okukal iný exemplár AMG GT S, u ktorého hrdo visela cenovka 188 tisíc eur. Dnes to bude naozaj dobrodružné.

amggt-18.jpgamggt-16.jpg
Toto žlté AMG GT S ste už určite videli v televízii alebo v iných testoch a určite ste už o ňom aj čítali, že je to veľmi pekné auto. Je to pravda. Na okoloidúcich pôsobí ako magnet

Akonáhle prišiel žltý testovací exemplár, ktorý ste už určite videli v televízii, na nejakej akcii alebo niekde inde na webe, bolo jasné, že ostatní kolegovia (a nielen tí českí) mali pravdu. Dizajnovo sa toto auto Mercedesu podarilo viac než veľmi. Dlhá kapota, kabína posadená ďaleko dozadu, elegantné zadné partie a na to kombinácia žltej karosérie s čiernymi diskami. Niektorí v tomto aute vidia Porsche 911, mne pripomína skôr Jaguar F-Type Coupé. Ale to je v zásade jedno, hlavné je, že budí pozornosť.

Mercedes-AMG GT S vs. konkurencia
  AMG GT S Jaguar F-Type R Porsche 911 GTS
Zdvihový objem (cm3) 3982 5000 3800
Výkon (kW/k) 375/510 405/550 316/430
Krútiaci moment (Nm) 650 680 440
0-100 km/h (s) 3,8 4,2 4,0
Max. rýchlosť (km/h) 310 300 304
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1645 1650 1445
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4546/1939/1288 4470/1923/1314 4509/1852/1295
Rázvor (mm) 2630 2622 2450
Cena (EUR) 139 400 118 000 123 000

Ak sa náhodou niekedy dostanete za volant AMG GT, zistíte to prakticky okamžite. Kamkoľvek prídete, hneď na vás niekto bude ukazovať, tí odvážnejší za vami prídu a začnú sa vypytovať a prirodzene si potrebujú auto aj odfotiť. Ako tak čakám pred redakciou na kolegu Jiřího, pozorujem dobrých desať ľudí rozmiestnených všade okolo, ktorí najprv počuli zvuk auta a potom sa prišli pozrieť bližšie, čože to za žltú parádu prišlo.

Mercedesu sa proste podarilo stvoriť elegantné kupé, u ktorého na prvý pohľad aj každé malé dieťa spozná, že to nie je úplne obyčajné auto. Kto chce byť stredobodom pozornosti, ten bude nadšený. 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY