vytisknout velikost písma Test Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Konečne štvorkolka

Sú zákazníci, pre ktorých je veľké kombi s naftovým motorom a pohonom všetkých kolies úplne ideálna záležitosť. Mazda pre nich dlhú dobu nič nemala, ale to sa s posledným faceliftom Šestky zmenilo. Aj tento model má konečne aj pohon všetkých kolies. Aký je v praxi?
Test Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Konečne štvorkolka
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Interiér predovšetkým praktický
  2. Skutočne tichý, lenže..., Najlepší v triede, Nameraná dynamika
  3. Celkom obyčajné cestovanie, Verdikt, Technické údaje
  4. Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Fotogaléria

Minulý rok priniesol naozaj veľa faceliftov a práve Mazda 6 je jedným z nich. Aj táto modernizácia, rovnako ako mnoho iných, sa na pohľad dosť zle rozoznáva.

Keď Mazda prichádzala s úplne novými technológiami Skyactiv, písal sa rok 2011 a na trh sa chystal model CX-5 ako prvý automobil, ktorý túto novinku dostal. Krátko po ňom nasledovala Šestka. Lenže čas pokročil. V súčasnosti Mazda úspešne obmenila celú svoju ponuku a pretože známa pravda hovorí, že konkurencia nikdy nespí, bolo potrebné už tiež tieto relatívne novo vyzerajúci autá modernizovať. Na slovenský trh dorazila upravená CX-5 a Mazda6 tento rok v lete.

Inžinieri objavili niekoľko oblastí možného vylepšovania, ale dizajn karosérie to nebol. Tam sa pridala len veľmi decentne upravená maska chladiča a nové svetlá, ktoré môžu byť zložené kompletne celé z diód.

_DSC1259.jpg_DSC1262.jpgSpoznať modernizovanú Mazdu 6 je takmer neriešiteľná úloha. Zmeny exteriéru sú totiž vyložene kozmetické. Drobných úprav sa napríklad dočkala maska alebo hmlovky

Keď si súčasnú Mazdu 6 prehliadnete niekde na showroome, okamžite pochopíte, prečo sa Mazda rozhodla vzhľad zachovať. Je totiž nesmierne vydarený a absolútne vôbec nezostarol. Aj keď za dobu pôsobenia na trhu prišlo nové Mondeo, Passat i Superb, Mazda6 je v mojich očiach stále najkrajším modelom tejto kategórie.

Interiér predovšetkým praktický

Modernizáciu interiéru spoznáte jednoducho podľa nových výduchov klimatizácie, prepracovaného prístrojového štítu, upravenej stredovej konzole alebo podľa tlačidla parkovacej brzdy. Lenže keď som otvoril dvere testovaného exemplára, zavládlo menšie sklamanie. Naša výbava Attraction obsahuje všetko dôležité, ale interiér je beznádejne nudný a sivý. Aj keď moment, nemala by to byť skôr výhoda? Vari sme tu v nejakej galérii?

Šedý interiér vás ako vodiča neruší. Každopádne Mazda zvládne aj luxusnejšie verzie. Napríklad taká Revolution Top môže mať kompletne obšitú palubnú dosku, pričom pre lepší dojem boli nasadené dvojité švy, nechýbajú dvojfarebné sedadlá a luxusná výbava. Potom ale samozrejme prekračuje obstarávacia cena 35-tisíc eur.

_DSC1292-2.jpg_DSC1295.jpg_DSC1296.jpgInteriér testovacej verzie s výbavou Attraction je beznádejne šedý a na prvý pohľad nudný. Lenže po praktickej stránke mu nie je až na niekoľko detailov čo vytýkať

Novinky v interiéri sa týkajú aj multimediálneho systému. To viete, aplikácie, internet, konektivita... Veľmi múdra je vychytávka, kedy môžete systém ovládať dotykovo, ak vozidlo stojí, ak ide, máte k dispozícii otočný ovládač na stredovom tuneli. Obrazovka za jazdy na vaše dotyky nereaguje. Ide o skvelý kompromis, kedy pri jazde pohodlne ovládate všetko možné, ale pred cestou môžete rýchlejšie naťukať napríklad cieľové miesto navigácie. Zadávať otočným ovládačom do navigácie obce typu Nová Ves pri Novom Meste na Morave (pozn. redakcie: test prebiehal v ČR) je predsa len trochu otravné.

Je ale škoda, vzhľadom k nedávnemu faceliftu, že sa Mazda nezamerala aj na prízemnejšie veci. Napríklad úvodná hláška, podľa ktorej "nemáte používať rozptyľovanie pri riadení" je určite zábavná, ale o nekonečnej precíznosti tak celkom nesvedčí. Aktualizáciu by si určite zaslúžili aj samotné mapové podklady.

Mazda6 Wagon vs. Ford Mondeo Kombi vs. VW Passat Variant: Rozmery priestoru pre cestujúcich (cm)
Model Mazda6 Wagon Ford Mondeo Kombi VW Passat Variant
Šírka v úrovni lakťov vpredu 153 156 154
Maximálny priestor pre hlavu vpredu 100 99 101
Dĺžka sedáku vpredu 49 48 52
Dĺžka operadla vpredu 65 63 64
Šírka v úrovni lakťov vzadu 149 155 153
Priestor pre hlavu vzadu 97 95 101
Dĺžka sedáku vzadu 50 50 49
Dĺžka operadla vzadu 71 65 67
Priestor pre kolená za vodičom vysokým 190 cm 17 - -
Priestor pre kolená za vodičom vysokým 178 cm - 23 28

Keď už sme pri kritike, zmienil by som ešte dve veci a obe sa zhodou okolností týkajú lakťovej opierky. Tá vo dverách je dosť malá, respektíve veľmi posunutá vpred, takže vyšší ľudia sediaci so sedadlom viac vzadu už majú lakeť mimo (okrem toho je tiež veľmi tvrdá), tá stredová je pre zmenu odsunutá príliš dozadu. Ideálne to je vtedy, ak si oprite ruku a chcete krútiť otočným voličom multimediálneho systému. Pre bežné cestovanie ale nie je jej pozícia príliš dobrá, na radenie s lakťom opretým na opierke rovno zabudnite.

Mazda6 vám ale tieto svoje neduhy celkom rýchlo vynahradí. Napríklad pozícia za volantom je skvelá, pracovisko vodiča prehľadné, vzadu je miesta viac než dosť a kufor, hoci to podľa tabuliek nevyzerá, je rozmerný a veľmi dobre využiteľný. Viac vám klasicky povie tabuľka presných nameraných hodnôt.

Z priameho porovnania s novým Mondeom a Passatom jasne vyplýva, že je Mazda6 vnútri kompaktnejšia. Stále ale ide o priestranný automobil.

Mazda6 Wagon vs. Ford Mondeo Kombi vs. VW Passat Variant: Rozmery priestoru pre batožinu (cm)
Model Mazda6 Wagon Ford Mondeo Kombi VW Passat Variant
Minimálna šírka ložnej plochy 105 113 101
Maximálna šírka ložnej plochy  144 139 147
Minimálna dĺžka ložnej plochy 108 108 111
Výška po roletu 49 46 48
Výška nakladacieho otvoru 70 71 72
Šírka nakladacieho otvoru 104 109 108
Výška otvorenia piatych dverí 178 179 190
Výška nakladacej hrany 60 61 63
Maximálna dĺžka nákladu 225 235 226
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY