vytisknout velikost písma Test Mazda 6 Wagon 2,2 DA / T: stredostavovská rarita

Existujúce Mazda 6 patrí k najmodernejším reprezentantom európskej strednej triedy. A čo je najdôležitejšie: od konkurencie sa naozaj odlišuje...
Test Mazda 6 Wagon 2,2 DA / T: stredostavovská rarita
Zoznam kapitol
  1. (Ďalší) nový začiatok, Vlastnou cestou, Ponuka verzií
  2. Na prvý pohľad, Na palube, Užitočný kufor
  3. Pretlačítkované..., Motor a prevodovka, Na ceste
  4. A vystupujeme..., Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogaléria (73x foto)

(Ďalší) nový začiatok

Ako to celé začalo? Druhá polovica deväťdesiatych rokov bola pre Mazdu z pohľadu dizajnu trochu žalostná a vzhľadová invencia bola položená na oltár znižovania výrobných a vývojových nákladov. Mazda 6 však bola tým vozidlom, ktoré malo značke v roku 2002 navrátiť niekdajší šmrnc. Predstavená bola ako klasický štvordverový sedan v Tokiu pod miestnym názvom Atenza v novej "filozofii" Emotion in Motion, známy dodnes živým sloganom "zoom zoom".

Konštruktérom sa vtedy podarila znamenitá práca: postavili technicky vyspelý a vzhľadovo svojrázny a nadčasový automobil, ktorý svojmu majiteľovi neurobí hanbu ani dnes. Prvá Mazda 6 vtedy nadviazala na päť generácií modelu 626 (prvý automobil tohto typu sa predstavil v roku 1978), ale okrem niekoľkých ovládačov v interiéri a znaku na päťcípej maske s ním "šestku" nespájalo vôbec nič.

Prvá Mazda 6 zastala na podlahovej plošine odvodenej z platformy GF poslednej rady 626 a vyvinutej kompletne v Mazde, teda bez faktického prispenia (vtedy) materského Fordu. Druhá generácia Mazdy 6 nasledovala na frankfurtskom autosalóne v roku 2007, avšak išlo skôr o dôslednú modifikáciu generácie prvej. To už bol ale odkaz pôvodného smeru Emotion in Motion trochu prežitý a Mazda 6 začala strácať dych.

Vlastnou cestou

Možno povedať, že nová Mazda 6 je produkčná (a pochopiteľne trochu kultivovanejšia) verzia koncepčnej štúdie Mazda Takeru, ktorá bola odprezentovaná na autosalóne v Tokiu v roku 2011. Vyznačuje sa novým značkovým štylistickým jazykom "KODO - Soul of Motion" a kompletnou škálou mechanických prvkov Mazda Skyactiv. Túto kombináciu verejnosti predstavilo predvlani SUV Mazda CX-5 a jej najnovšou interpretáciou je najnovšia Mazda 3, ktorú sme už vyskúšali v okolí Barcelony.

Svoju premiéru oslávila nová Mazda 6 vlani na autosalóne v Moskve ako sedan, kombi s tradičným označením Mazda 6 Wagon nasledovalo o niekoľko týždňov neskôr na autosalóne v Paríži. Pozoruhodným rozdielom týchto dvoch karosárskych verzií sú ich vonkajšie rozmery: oproti zvyklostiam je totiž kombi nielen kratšie (4 805 vs. 4 870 mm), ale má aj kratší rázvor náprav (2 750 vs. 2 830 mm). To je ale celkom logické, sedan Mazda 6 má byť vlajkovou loďou ako sa patrí.

Najvýraznejším prvkom novej Mazdy 6 je jej vydarený, vyvážený a osobitý dizajn, ktorý sála pokojným sebavedomím, ktoré nie je (ako potvrdil aj tento test) nijako prehnané. O motoroch série Skyactiv a ich výlučnosti sme už písali niekoľkokrát, preto len pripomínam, že zážihové motory Skyactiv-G sa na rozdiel od väčšiny konkurencie zaobídu bez preplňovania a mimoriadne nízky kompresný pomer u dieselov Skyactiv-D 2.2 sa podieľa na kultivovanosti jeho chodu.

Ponuka verzií

Mazda 6 sa u nás teraz predáva s karosériami sedan a kombi v cenách od 21 990 €. Výbavy sa volajú Emotion, Challenge, Attraction a Revolution a už v tej najlacnejšej sa môžete tešiť napríklad na sedemnásťpalcové zliatinové kolesá, šesticu airbagov, stabilizáciu DSC, štartovanie tlačidlom, palubný počítač, multifunkčný volant, stráženie tlaku v pneumatikách TPMS, nastaviteľnú bedrovú opierku, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel alebo rádio s CD, MP3, USB a AUX.

Zážihové, výhradne atmosféricky plnené motory Skyactiv - G sú dodávané vo verziách 2,0 l/107 kW, 2,0 l/121 kW a 2,5 l/141 kW, motor Skyactiv - D s objemom 2,2 l je v ponuke vo výkonových verziách 110 a 129 kW. Štandardom sú vo všetkých prípadoch šesťstupňové, manuálne radené prevodovky, pre všetky motory okrem 2,0 l/107 kW sú k dispozícii tiež automatické skrine Skyactiv - Drive s kvapalinovým meničom a šiestimi stupňami (štandardom pre 2,5 l/141 kW). Možnosť pohonu všetkých kolies v ponuke chýba.

K testu sme prevzali kombi Mazda 6 Wagon 2,2 Skyactiv - D s automatickou prevodovkou a výbavovým stupňom Attraction , ktorá štartuje na sume 28 690 €. Doplnené bolo integrovanou navigáciou TomTom (+ 500 €) a metalízou (+ 555 €), čím cenníková cena vozidla narástla na 29 745 €. Vozidlo malo na začiatku testu najazdených už viac ako 22 000 km, čo je na "novinárske auto" celkom dosť, avšak nezaznamenali sme na ňom žiadne známky závad alebo nadmerného opotrebovania (snáď až na "vyleštený" volant, avšak to je skôr javom použitej kože).

Mazda 6 Wagon 2,2 Skyactiv-D A/T Attraction
Rok výroby2013
Cena testovaného vozidla (s DPH)29 745 €
Cena základného prevedenia (s DPH)28 690 €
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy6x
El. riadenie podvozkuABS, EBD, EBA, TCS, DSC
Centrálné zamykanieÁno, na DO
El. ovládanie okienÁno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadielÁno vr. vyhrievania a priklápania
Čalúnenietextil
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno
Nastaviteľný volantÁno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadláDelené a sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothÁno
NavigáciaÁno
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Zliatinové diskyAno
Xenónové svetlometyÁno
Denné svietenieÁno
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláÁno
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vpredu aj vzadu
Štart/stop systémÁno
MetalízaÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY