vytisknout velikost písma Test Lexus RC F: Žiadna stará škola

Má vysokootáčkový atmosférický motor a pri plnej akcelerácii znie ako rozdráždený hot rod, ale nenechajte sa zmiasť: Lexus RC F je športové kupé digitálneho veku.
Test Lexus RC F: Žiadna stará škola
Zoznam kapitol
  1. Úvod; športový styling; prečo Lexus môže a BMW nie?
  2. Kvalita a priestrannosť interiéru; ovládanie; jazdné režimy
  3. Jazda – a dojem z nej; video 0-250 km/h
  4. Každodenná prevádzka; ceny a výbava
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Každé nové auto, ktoré dnes príde na trh s atmosféricky plneným motorom, je dôvodom k radosti. A čo potom keď ten atmosféricky plnený motor má zdvihový objem päť litrov, najvyššieho výkonu 477 koní dosahuje až v 7100 otáčkach za minútu a roztáča zadné kolesá! To znie ako recept na športové auto zo starej školy, rajská hudba pre dnešnou dobou ťažko skúšané uši automobilového puristu.

Nový Lexus RC F je ale všetko iné ako auto zo starej školy. Tradičnú koncepciu motora totiž spája s armádou modernej elektroniky a futuristickým vzhľadom, ktorého vizuálna dramatickosť nemá ďaleko k superšportom.

Skutočne výrazný styling

Oblá silueta klasických proporcií je síce skôr elegantná ako dravá, ale agresivitu jej prepožičiavajú detaily: ostro zlomená maska s dramatickým výpletom, zlovestné LED svetlomety, výrazné aerodynamické prvky po celom aute. Hlavne zozadu je dojem perfektný. Široko rozkročený, nízky postoj, vybrúsené detaily svetiel, štyri výhražne namierené "hlavne" výfukov. A všetky sú tentoraz pravé.

Lexus RC F v testu AutoRevue.cz 202.jpgLexus RC F v testu AutoRevue.cz 189.jpgLexus RC F v testu AutoRevue.cz 183.jpg
Kupé Lexus RC nie je zkrátená verzia sedanu IS, ale hybrid hneď troch rôznych modelov

Tentoraz? Áno. Lexus RC F, hoci dvojdverové kupé, je nástupcom kompaktného športového sedanu IS F minulej generácie. Vznikol ako neobvyklá skladačka častí existujúcich platforiem značky Lexus. Predná časť zo sedanu GS mala potrebný rozchod, stredná časť z kabrioletu IS C zase potrebnú tuhosť. Len zadná časť podlahovej plošiny má RC F spoločnú so sedanom IS.

Pre zaujímavosť, takto sa má Lexus RC F k IS, pokiaľ ide o rozmery:

Lexus RC F vs. Lexus IS: Porovnanie rozmerov (mm)
  RC F IS 250
Dĺžka 4705 4665
Šírka 1845 180
Výška 1390 1430
Rázvor náprav 2730 2800
Rozchod kolies vpredu 1555 1535
Rozchod kolies vzadu 1560 1550

Prinajmenšom na papieri teda nový Lexus RC F vychádza ako zaujímavá alternatíva pre všetkých, ktorí nechcú BMW M4 ako príliš predvídateľnú voľbu v tejto kategórii alebo nemôžu mníchovskej automobilke odpustiť totálny príklon k preplňovaniu.

Čo nás privádza k zaujímavej otázke: Prečo môže japonský Lexus uviesť na prahu roku 2015 na európsky trh nový model s veľkoobjemovým atmosférickým motorom a BMW nie? Pretože Lexus vie, že ich veľa nepredá.

Je to smutné, ale je to tak. Lexus si je skrátka vedomý, že tých pár kusov RC F, ktoré v Európe predá, mu nemôže citeľne zvýšiť flotilové emisie CO2, extrudované dole najpredávanejšími modelmi s prevažne hybridným pohonom. Prečo teda vôbec investovať čas a úsilie do európskej homologizácie?

Lexus RC F v testu AutoRevue.cz 187.jpgLexus RC F v testu AutoRevue.cz 200.jpgLexus RC F v testu AutoRevue.cz 196.jpgLexus RC F v testu AutoRevue.cz 198.jpgLexus RC F v testu AutoRevue.cz 190.jpgLexus RC F v testu AutoRevue.cz 191.jpgDramatický vzhľad udeľujú modelu RC F predovšetkým detaily, od LED svetiel cez množstvo prieduchov až po štvoricu výfukov; kolies je v ponuke niekoľko, ale vždy s priemerom 19 palcov

Pretože auto ako toto môže urobiť zázraky pre imidž značky. RC F je pre Lexus v Európe typický "Halo car" - produkt, ktorého účelom je vyvolať pozornosť, vzbudiť emócie a pritiahnuť k značke zákazníkov, ktorí by o nej doteraz neuvažovali. Prípadnú maržu z predaných kusov môžeme s trochou nadsadenia označiť za príjemný vedľajší efekt.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY