vytisknout velikost písma Test Lexus LS 600h L F Sport: pekne od podlahy

Nie je facelift ako facelift. V niektorých prípadoch by ste mohli s čistým svedomím prezentovať modernizovaný voz ako nový model.
Test Lexus LS 600h L F Sport: pekne od podlahy
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Krôčik k novej generácii, Cez 5 metrov
  2. Zmeny kam sa pozrieš, Tým pravým slovom je komfort
  3. K čomu hybrid?, 2,4 tony vs. šport
  4. Kúpiť alebo nekúpiť?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Lexus LS v aktuálnej generácii rozhodne nie je na trhu žiadnym nováčikom. Prvýkrát ju luxusná odnož japonskej Toyoty predstavila v roku 2006, čo je už poctivá porcia "odkrútených" predajných rokov. Práve tento fakt bol hlavným dôvodom, prečo si boli takmer všetci istí tým, že Lexus má pripravenú novú generáciu. Pred odhalením prišlo klasické napínanie, ako bude tá nová generácia vyzerať.

Výsledkom nakoniec bol facelift a na internete sme sa na rôznych serveroch mohli dočítať všeličo na tému, ako to ten Lexus nezvládol a ako predstavil iba facelift. Na prvý pohľad možno situácia vyzerala tak, že výsledkom celého toho napínania je staré LS s maskou pôvodom z aktuálneho GS. Ovšem ak si toto niekto myslel, tak sa teda veľmi mýli.

lexus_ls_10.JPGlexus_ls_09.JPG 
Toto skutočne nie je len tak obyčajný facelift. Lexus vykonal celkovo viac ako 3000 zmien.

Krôčik k novej generácii

Ono sa stačí pozrieť na kompletnú správu detailne predstavujúcu poslednú modernizáciu a je jasné, že Lexus to zobral naozaj dôkladne a ako sa pekne po slovensky hovorí, vzal to pekne od podlahy. Auto síce nie je úplne nové, ale dostalo viac ako tri tisícky zmien, pričom v niektorých prípadoch sa bavíme o prvom použití vôbec, inokedy ide o premiéru pri značke Lexus. Mimochodom keď sme pri tých číslach, potom môžeme doplniť, že od roku 2006 do tohto zásadného faceliftu prebehlo 2500 postupných inovácií.

Prečo Lexus neurobil novú generáciu, na to vám bohužiaľ odpovedať nedokážem. Nepredpokladám, že by prave jedna z najväčších automobiliek sveta chcela pri svojej vlajkovej lodi šetriť, takže sa mi ako logické vysvetlenie zdá to, že to jednoducho nebolo potrebné. Znie to možno až príliš sebavedome, ale po necelých siedmich dňoch strávených s týmto autom (navyše preložených niekoľkými jazdami so sedmičkovým BMW) mám jasno. Toto nie je len nejaké teoretické vysvetlenie, toto je pravda. Aj keď Lexus LS v aktuálnej generácii prišiel pred siedmimi rokmi, po facelifte stále dokáže svojich súperov v mnohých ohľadoch porážať, ak nie priamo deklasovať.

lexus_ls.jpglexus_ls_01.JPG 
Pred a po - podľa týchto fotiek by ste ťažko odhadovali, že súčasné LS je len faceliftom.

Cez 5 metrov

Na test som teda dostal prevedenie LS 600h F Sport. Ako z tohto označenia vyplýva, ide o hybrid vybavený novým športovým paketom a naopak nejde o predĺženú variantu. Vlastne máme tú česť s takým obyčajným (v obrovských úvodzovkách ...) sedanom. Lenže nenechajte sa pomýliť. Podľa fotiek by ste to možno nepovedali, ale Lexus LS je poriadny kus auta. Dokonca taký, že sedmičkové BMW vyzerá vedľa neho skoro ako o triedu menšie vozidlo. Môžu za to nielen rozmery - na dĺžke základná verzia presahuje o 90 mm ​​päť metrov, ale predovšetkým dizajn. Mohutná predná časť, ešte väčší zadok ... Na každý pád LS dokáže pritiahnuť pozornosť a rozhodne s ním nezapadnete v dave tak, ako sa to zaručene stane s nemeckou prémiovou konkurenciou.

Rozpoznať modernizovaný Lexus LS od toho odstupujúceho je úloha pre malé deti. Dizajnéri vozidlo aj čo do dizajnu dosť prepracovali a ako už bolo povedané, výsledkom je okrem iného veľká maska​​, ktorú si LS vzalo od GS, a ktorú už nájdete na všetkom z dielne tejto automobilky. Iné sú okrem toho nárazníky, kolesá, svetlomety a tak ďalej. Mimochodom v prednom nárazníku nájdete malé hmlovky, ktoré tiež používajú diódy.

lexus_ls_11.JPGlexus_ls_06.JPG 
Agresívna maska ​​je dielom paketu F Sport, rovnako ako devätnásť palcové kolesá alebo za nimi ukryté brzdy Brembo.

Pri téme dizajnu nemôžem vynechať paket F Sport. Tiež ten je pri LS novinkou. Pokiaľ ho v konfigurátore zaškrtnete, dostanete agresívnejšiu masku chladiča, upravený predný nárazník, devätnásťpalcové kolesá, sem tam nejaké to logo a podvozok nižší o jeden centimeter. Tým ale zoznam nekončí. Okrem niekoľkých prvkov interiéru je dielom tohto paketu tiež prítomnosť aktívnych stabilizátorov na oboch nápravách a tie majú pri rýchlom tempe veľmi veľký vplyv na jazdu.

Nech je vám Lexus LS na pohľad sympatický, alebo nie, jedno mu uprieť nemožno. Stačí sa prejsť okolo a z auta hneď spoznáte, že si na ňom dal výrobca sakra záležať. Všetko perfektne sedí, všetko robí dojem tej najväčšej kvality. Koho by to zaujímalo, tak napríklad lak obsahuje šesť vrstiev.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY