vytisknout velikost písma Test Lexus LS 600h L F Sport: pekne od podlahy

Nie je facelift ako facelift. V niektorých prípadoch by ste mohli s čistým svedomím prezentovať modernizovaný voz ako nový model.
Test Lexus LS 600h L F Sport: pekne od podlahy
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Krôčik k novej generácii, Cez 5 metrov
  2. Zmeny kam sa pozrieš, Tým pravým slovom je komfort
  3. K čomu hybrid?, 2,4 tony vs. šport
  4. Kúpiť alebo nekúpiť?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Lexus LS v aktuálnej generácii rozhodne nie je na trhu žiadnym nováčikom. Prvýkrát ju luxusná odnož japonskej Toyoty predstavila v roku 2006, čo je už poctivá porcia "odkrútených" predajných rokov. Práve tento fakt bol hlavným dôvodom, prečo si boli takmer všetci istí tým, že Lexus má pripravenú novú generáciu. Pred odhalením prišlo klasické napínanie, ako bude tá nová generácia vyzerať.

Výsledkom nakoniec bol facelift a na internete sme sa na rôznych serveroch mohli dočítať všeličo na tému, ako to ten Lexus nezvládol a ako predstavil iba facelift. Na prvý pohľad možno situácia vyzerala tak, že výsledkom celého toho napínania je staré LS s maskou pôvodom z aktuálneho GS. Ovšem ak si toto niekto myslel, tak sa teda veľmi mýli.

lexus_ls_10.JPGlexus_ls_09.JPG 
Toto skutočne nie je len tak obyčajný facelift. Lexus vykonal celkovo viac ako 3000 zmien.

Krôčik k novej generácii

Ono sa stačí pozrieť na kompletnú správu detailne predstavujúcu poslednú modernizáciu a je jasné, že Lexus to zobral naozaj dôkladne a ako sa pekne po slovensky hovorí, vzal to pekne od podlahy. Auto síce nie je úplne nové, ale dostalo viac ako tri tisícky zmien, pričom v niektorých prípadoch sa bavíme o prvom použití vôbec, inokedy ide o premiéru pri značke Lexus. Mimochodom keď sme pri tých číslach, potom môžeme doplniť, že od roku 2006 do tohto zásadného faceliftu prebehlo 2500 postupných inovácií.

Prečo Lexus neurobil novú generáciu, na to vám bohužiaľ odpovedať nedokážem. Nepredpokladám, že by prave jedna z najväčších automobiliek sveta chcela pri svojej vlajkovej lodi šetriť, takže sa mi ako logické vysvetlenie zdá to, že to jednoducho nebolo potrebné. Znie to možno až príliš sebavedome, ale po necelých siedmich dňoch strávených s týmto autom (navyše preložených niekoľkými jazdami so sedmičkovým BMW) mám jasno. Toto nie je len nejaké teoretické vysvetlenie, toto je pravda. Aj keď Lexus LS v aktuálnej generácii prišiel pred siedmimi rokmi, po facelifte stále dokáže svojich súperov v mnohých ohľadoch porážať, ak nie priamo deklasovať.

lexus_ls.jpglexus_ls_01.JPG 
Pred a po - podľa týchto fotiek by ste ťažko odhadovali, že súčasné LS je len faceliftom.

Cez 5 metrov

Na test som teda dostal prevedenie LS 600h F Sport. Ako z tohto označenia vyplýva, ide o hybrid vybavený novým športovým paketom a naopak nejde o predĺženú variantu. Vlastne máme tú česť s takým obyčajným (v obrovských úvodzovkách ...) sedanom. Lenže nenechajte sa pomýliť. Podľa fotiek by ste to možno nepovedali, ale Lexus LS je poriadny kus auta. Dokonca taký, že sedmičkové BMW vyzerá vedľa neho skoro ako o triedu menšie vozidlo. Môžu za to nielen rozmery - na dĺžke základná verzia presahuje o 90 mm ​​päť metrov, ale predovšetkým dizajn. Mohutná predná časť, ešte väčší zadok ... Na každý pád LS dokáže pritiahnuť pozornosť a rozhodne s ním nezapadnete v dave tak, ako sa to zaručene stane s nemeckou prémiovou konkurenciou.

Rozpoznať modernizovaný Lexus LS od toho odstupujúceho je úloha pre malé deti. Dizajnéri vozidlo aj čo do dizajnu dosť prepracovali a ako už bolo povedané, výsledkom je okrem iného veľká maska​​, ktorú si LS vzalo od GS, a ktorú už nájdete na všetkom z dielne tejto automobilky. Iné sú okrem toho nárazníky, kolesá, svetlomety a tak ďalej. Mimochodom v prednom nárazníku nájdete malé hmlovky, ktoré tiež používajú diódy.

lexus_ls_11.JPGlexus_ls_06.JPG 
Agresívna maska ​​je dielom paketu F Sport, rovnako ako devätnásť palcové kolesá alebo za nimi ukryté brzdy Brembo.

Pri téme dizajnu nemôžem vynechať paket F Sport. Tiež ten je pri LS novinkou. Pokiaľ ho v konfigurátore zaškrtnete, dostanete agresívnejšiu masku chladiča, upravený predný nárazník, devätnásťpalcové kolesá, sem tam nejaké to logo a podvozok nižší o jeden centimeter. Tým ale zoznam nekončí. Okrem niekoľkých prvkov interiéru je dielom tohto paketu tiež prítomnosť aktívnych stabilizátorov na oboch nápravách a tie majú pri rýchlom tempe veľmi veľký vplyv na jazdu.

Nech je vám Lexus LS na pohľad sympatický, alebo nie, jedno mu uprieť nemožno. Stačí sa prejsť okolo a z auta hneď spoznáte, že si na ňom dal výrobca sakra záležať. Všetko perfektne sedí, všetko robí dojem tej najväčšej kvality. Koho by to zaujímalo, tak napríklad lak obsahuje šesť vrstiev.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY