vytisknout velikost písma Test letných pneumatík 195/65 R15 V: Najlepšie je Pirelli, najdrahší Michelin skončil v priemere

Najlacnejšia pneumatika v teste skončila medzi najlepšími. Lacné pneumatiky porazili najdrahší Michelin. Všetky moderné pneumatiky sú pomerne hlučné.
Test letných pneumatík 195/65 R15 V: Najlepšie je Pirelli, najdrahší Michelin skončil v priemere

Nemecký autoklub ADAC uskutočnil tradičný test letných pneumatík pre nadchádzajúcu sezónu. Kto zháňa nové pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 a rýchlostným indexu V (do 240 km / h), tomu by sa výsledky tohto testu mohli pomôcť v rozhodovaní. Rozmer 195/65 R15 je totiž bežný na množstve áut segmentu C. Mnohí používajú tento rozmer treba na Škode Octavia II alebo na technicky príbuzných koncernových modeloch.

Žiadne veľké prekvapenie sa v teste nekonalo. Medzi najlepšími skončil očakávaný "Prémiový" výber pneumatík. Dostala sa medzi ne ale aj pneumatika Esa-Tecar, ktorá bola dokonca najlacnejšie v teste. Naproti tomu najdrahšie Michelin skončil pod priemerom s pomerne mizernými výsledkami ovládateľnosti na mokre.

Odporúčame: Ako brzdí letné pneumatiky 225/50 R17 z 80 km / h na mokrom povrchu? Medzi najlepšie a najhoršie je rozdiel 16 metrov!

V priloženej tabuľke nájdete podrobné výsledky hodnotenia v jednotlivých disciplínach a tiež celkovú známku. Môžete si tak zostaviť poradie podľa vlastných preferencií. Napríklad najlepších výsledkov na suchu dosiahla pneumatika Dunlop, ale pokazila si to priemerným hodnotením na vode. Na mokre bol najlepší Continental.

ADAC poukazuje na to, že pri moderných pneumatík je celkom veľkým problémom valivý hluk. Najnižšieho hluku v teste dosiahla celkovo najhoršie pneumatika GT Radial, dostala známku 2,8. Víťazná Pirelli dostala známku 2,9, všetky ostatné mali horšie ako trojku. Najnižšiu spotrebu paliva tiež ukázala najhoršie pneumatika GT Radial, vykázala aj nízke opotrebenie. Ale to už si musí každý rozmyslieť sám, ak toto vymení za najhoršie vlastnosti na suchej a hlavne mokrej vozovke.

Pneumatika Známka Sucho Mokro Hluk Spotreba Opotrebenie
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,1 2,1 2,0 2,9 2,3 1,5
Bridgestone Turanza T001 2,2 1,7 2,1 3,4 1,9 2,5
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,8 1,9 3,1 2,4 2,5
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 1,6 2,1 3,5 1,9 2,5
Esa-Tecar Spirit 5 HP 2,5 2,5 2,3 3,2 2,0 2,5
Dunlop Sport BluResponse 2,6 1,5 2,6 3,2 1,9 2,5
Nokian Line 2,6 2,2 2,6 3,5 2,3 2,0
Vredestein Sportrac 5 2,8 2,6 2,8 3,2 2,0 1,0
Aeolus PrecisionAce 2 AH03 3,0 2,5 2,2 3,1 2,5 3,0
Kumho Ecowing ES01 KH27 3,0 2,3 2,7 3,2 1,8 3,0
Michelin Energy Saver+ 3,0 1,9 3,0 3,2 1,8 0,5
Sava Intensa HP 3,0 2,2 3,0 3,2 2,1 1,5
Semperit Comfort-Life 2 3,0 2,9 3,0 3,4 1,8 2,0
Hankook Ventus Prime 3 K125 3,3 1,8 3,3 3,0 2,2 2,5
Maxxis Premitra HP5 3,5 1,9 2,3 3,2 2,3 3,5
GT Radial Champiro FE1 4,0 2,9 4,0 2,8 1,6 1,5
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY