vytisknout velikost písma Test letných pneumatík 185/65 R15: Vredestein víťazí, Michelin v priemere

Nemecký autoklub ADAC vykonal podrobný test vybraných letných pneumatík s rozmerom 185/65 R15.
Test letných pneumatík 185/65 R15: Vredestein víťazí, Michelin v priemere

Naši čitatelia majú iste rozum a budú v lete dochádzať opotrebované zimné pneumatiky. Namiesto toho pravdepodobne hľadáte vhodné nové letné pneumatiky, takže by vám s rozhodovaním mohol pomôcť aktuálny test nemeckého autoklubu ADAC, ktorý sa podrobne venoval hojne rozšírenému rozmeru 185/65 R15 a rýchlostnému indexu H.

ADAC sa tentoraz zameral predovšetkým na výrobky označované ako "pneumatiky so zníženým valivým odporom". Víťazom testu sa podľa metodiky autoklubu ADAC stala pneumatika Vredestein Sporttrac 5, ktorá porazila inokedy suverénny výrobok značky Continental. Iba jedna pneumatika prepadla - GT Radial Champiro VP1. Výsledky testu s jednotlivými známkami nájdete v nasledujúcej tabuľke:

ADAC test letných pneumatík 185/65 R15 H
pneumatika známka sucho voda hluk spotreba opotrebenie
Vredestein Sporttrac 5 2,1 1,8 2,0 3,3 2,1 2,0
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,6 2,3 3,4 2,0 2,0
Dunlop Sport BluResponse 2,2 1,7 2,3 3,6 1,8 2,0
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 2,0 2,1 3,9 2,1 2,0
Hankook Kinergy Eco K425 2,2 1,7 2,2 3,1 2,0 2,5
Nokian Line 2,3 1,7 2,3 3,6 1,8 2,5
Kumho Ecowing ES01 KH27 2,4 1,9 2,4 3,2 2,1 2,5
Sava Intensa HP 2,7 2,7 2,2 3,9 2,2 2,0
Infinity Ecosis 2,8 2,6 2,8 2,5 2,3 2,5
Michelin Energy Saver+ 2,8 2,1 2,8 3,5 1,6 1,0
Barum Brillantis 2 3,0 2,5 3,0 3,2 2,2 1,5
Bridgestone Turanza T001 3,0 1,6 3,0 2,8 1,7 2,0
Nexen N Blue HD Plus 3,1 1,6 3,1 3,8 1,9 2,0
Semperit Comfort-Life 2 3,2 2,1 3,2 3,9 2,1 1,5
Nankang Green-Sport Eco-2+ 3,8 2,4 3,8 3,3 2,4 2,0
GT Radial Champiro VP1 5,5 3,2 5,5 3,3 2,2 1,5

Inokedy veľmi presvedčivé pneumatiky Michelin a Bridgestone skončili v priemere tabuľky spolu s výrazne lacnejšou pneumatikou Barum Brillantis 2. Michelin však vykázal z celého testu najnižšie opotrebenie a tiež najnižšiu spotrebu paliva.

Nízkych hodnôt opotrebenia dosiahli aj pneumatiky Barum, Semperit a GT Radial. Najnižšiu spotrebu ADAC nameral na pneumatikách Michelin, Bridgestone, Dunlop, Nokian a Nexen.

Najlepších vlastností na suchu dosiahli pneumatiky Continental, Bridgestone a Nexen, na vode si najlepšie viedli víťazné pneumatiky Vredestein. Práve horšie výsledky na vode stáli za horšie známkou niektorých prémiových výrobcov, napríklad práve Michelinu a Bridgestone.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY