vytisknout velikost písma Test letných pneumatík 185/60 R14: Continental na špici, Matador sa prepadol

Z ďalšieho aktuálneho testu letných pneumatík asi nebude mať radosť Matador. Jeho pneumatika totiž ako jediná neuspela v teste rozmere 185/60 R14.
Test letných pneumatík 185/60 R14: Continental na špici, Matador sa prepadol

Nemecký autoklub ADAC rozbehol testy nových letných pneumatík. Už sme tu mali test rozmeru 205/55 R16, teraz sa môžeme pozrieť na to, ako si viedli letné pneumatiky 185/60 R14 s rýchlostným indexom H (do 210 km/h).

V aktuálnom teste úplne prepadla len jedna pneumatika, a to Matador MP 16, ktorá nezvládla test ovládateľnosti na mokre, aj keď nedostala rovno najhoršiu možnú známku 5,5. Nelichotivý výsledok si kvôli vlastnostiam za mokra odnáša aj plášť Kumho KH27 Ecowing ES 01.

Naopak označenie "dobrá" dostalo hneď šesť pneumatík. ADAC ako najlepšiu vyhodnotil Continental ContiPremiumContact 5. Metodiku hodnotenia sme si rozobrali v teste rozmeru 205/55 R16, takže sa rovno pozrite na tabuľku výsledkov.

  Známka Sucho Mokro Hluk Spotreba Opotrebenie
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,8 1,9 3,5 2,2 2,3
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 1,6 2,1 4,0 2,0 2,3
Nokian Line 2,2 2,1 2,3 3,9 2,3 1,3
Dunlop Sport BluResponse 2,3 1,8 2,2 4,0 1,9 2,3
Vredestein Sportrac 5 2,3 1,9 2,4 3,8 1,9 1,8
Hankook Kinergy Eco K425 2,4 1,8 2,4 3,6 2,1 2,5
Firestone Firehawk TZ 300 aplha 2,6 1,8 2,6 3,7 2,2 2,3
Michelin Energy Saver+ 2,6 2,6 2,6 3,7 1,9 1,3
Sava Intensa HP 2,6 2,6 2,6 4,0 2,6 1,5
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,7 2,1 2,5 3,6 2,7 1,3
Infinity Ecosis 3,0 3,0 2,7 3,5 2,0 2,8
Yokohama BluEarth AE-01 3,1 2,0 3,1 3,6 1,8 2,0
GT Radial Champiro Eco 3,4 2,8 3,4 3,5 2,2 2,3
Semperit Comfort-Life 2 3,4 2,9 3,4 4,0 1,8 1,5
Kumho KH27 Ecowing ES 01 3,9 2,1 3,9 3,3 1,5 1,0
Matador MP 16 4,8 3,1 4,8 3,5 1,8 1,8

Je zrejmé, že prakticky každá pneumatika mala problémy s hlučnosťou. Akusticky najkomfortnejšia bola pneumatika Kumho KH27, ktorá ale skončila v spodnej časti tabuľky.

Pokiaľ ide o ovládateľnosť na suchu, najlepší bol druhý Goodyear EfficientGrip. Na mokre bol zase najlepší víťazný Continental. Najnižšej spotreby v teste dosiahla opäť pneumatika Kumho KH27 a zvíťazila aj v teste opotrebovania. V týchto kategóriách tak porazila aj inokedy dominantný Michelin Energy Saver.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY