vytisknout velikost písma Test letných pneumatík 185/60 R14: Continental na špici, Matador sa prepadol

Z ďalšieho aktuálneho testu letných pneumatík asi nebude mať radosť Matador. Jeho pneumatika totiž ako jediná neuspela v teste rozmere 185/60 R14.
Test letných pneumatík 185/60 R14: Continental na špici, Matador sa prepadol

Nemecký autoklub ADAC rozbehol testy nových letných pneumatík. Už sme tu mali test rozmeru 205/55 R16, teraz sa môžeme pozrieť na to, ako si viedli letné pneumatiky 185/60 R14 s rýchlostným indexom H (do 210 km/h).

V aktuálnom teste úplne prepadla len jedna pneumatika, a to Matador MP 16, ktorá nezvládla test ovládateľnosti na mokre, aj keď nedostala rovno najhoršiu možnú známku 5,5. Nelichotivý výsledok si kvôli vlastnostiam za mokra odnáša aj plášť Kumho KH27 Ecowing ES 01.

Naopak označenie "dobrá" dostalo hneď šesť pneumatík. ADAC ako najlepšiu vyhodnotil Continental ContiPremiumContact 5. Metodiku hodnotenia sme si rozobrali v teste rozmeru 205/55 R16, takže sa rovno pozrite na tabuľku výsledkov.

  Známka Sucho Mokro Hluk Spotreba Opotrebenie
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,8 1,9 3,5 2,2 2,3
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 1,6 2,1 4,0 2,0 2,3
Nokian Line 2,2 2,1 2,3 3,9 2,3 1,3
Dunlop Sport BluResponse 2,3 1,8 2,2 4,0 1,9 2,3
Vredestein Sportrac 5 2,3 1,9 2,4 3,8 1,9 1,8
Hankook Kinergy Eco K425 2,4 1,8 2,4 3,6 2,1 2,5
Firestone Firehawk TZ 300 aplha 2,6 1,8 2,6 3,7 2,2 2,3
Michelin Energy Saver+ 2,6 2,6 2,6 3,7 1,9 1,3
Sava Intensa HP 2,6 2,6 2,6 4,0 2,6 1,5
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,7 2,1 2,5 3,6 2,7 1,3
Infinity Ecosis 3,0 3,0 2,7 3,5 2,0 2,8
Yokohama BluEarth AE-01 3,1 2,0 3,1 3,6 1,8 2,0
GT Radial Champiro Eco 3,4 2,8 3,4 3,5 2,2 2,3
Semperit Comfort-Life 2 3,4 2,9 3,4 4,0 1,8 1,5
Kumho KH27 Ecowing ES 01 3,9 2,1 3,9 3,3 1,5 1,0
Matador MP 16 4,8 3,1 4,8 3,5 1,8 1,8

Je zrejmé, že prakticky každá pneumatika mala problémy s hlučnosťou. Akusticky najkomfortnejšia bola pneumatika Kumho KH27, ktorá ale skončila v spodnej časti tabuľky.

Pokiaľ ide o ovládateľnosť na suchu, najlepší bol druhý Goodyear EfficientGrip. Na mokre bol zase najlepší víťazný Continental. Najnižšej spotreby v teste dosiahla opäť pneumatika Kumho KH27 a zvíťazila aj v teste opotrebovania. V týchto kategóriách tak porazila aj inokedy dominantný Michelin Energy Saver.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY