vytisknout velikost písma Test letných pneumatík 175/65 R14: Hanba pre Michelin a Kléber

Aj v teste letných pneumatík o rozmere 175/65 R14 niektoré prémiové značky neuspeli. Tri typy pneumatík potom doslova prepadli, medzi nimi aj Kléber.
Test letných pneumatík 175/65 R14: Hanba pre Michelin a Kléber

Nemecký ADAC vykonal ďalší test letných pneumatík, tentoraz u obľúbeného rozmeru 175/65 R14 s rýchlostným indexom T (do 190 km/h). Niektoré značky dokázali prekvapiť, iné naopak veľmi sklamali (Michelin a Goodyear) alebo rovno úplne prepadli (Kléber).

ADAC opäť prišiel s vlastnou metodikou, ktorá dáva pneumatikám známku od 0,5 (najlepšia) po 5,5 (najhoršia). Hodnotí ovládateľnosť na suchu (20%) a mokrej vozovke (40%), ďalej hluk a komfort (10%), spotrebu paliva (10%) a opotrebenie pneumatiky (20%).

Výsledná známka sa počíta váženým priemerom z kategórií. Ak pneumatika dostane známku 2,6 a horšie v ovládateľnosti na mokre alebo suchu, nemôže už byť výsledná známka lepšia ako známka z testu na mokru alebo suchu, aj keby v ostatných bodoch získala najlepšie hodnotenie.

Práve hodnotenie ovládateľnosti na mokre bolo niektorým pneumatikám osudné, aj keď si v ostatných disciplínach viedli dobre. Napríklad práve Michelin bol najlepší v spotrebe paliva a opotrebení, ale nebolo mu to nič platné.

Víťazom testu sa stala pneumatika Continental ContiEcoContact 5, nasledovaná typom Hankook Kinergy Eco K425 a Pirelli Cinturato P1 Verde. Naopak Michelin sa s modelom Energy Saver + umiestnil až ôsmy tesne nad pneumatikou Barum Brillantis 2.

V teste prepadli pneumatiky Debica Passio 2, Kormoran Impulser b2 a Kléber Dynaxer HP3, ktoré zlyhali pri teste ovládateľnosti a brzdenia na vode.

Výsledky testu letných pneumatík 175/65 R14 T

značkaznámkasuchomokrohluk/komfortspotrebaopotrebenie
Continental ContiEcoContact 52,11,62,43,51,71,3
Hankook Kinergy Eco K4252,22,01,92,92,02,5
Pirelli Cinturato P1 Verde2,21,72,33,12,32,0
Bridgestone Ecopia EP 1502,31,62,23,52,32,5
Falken Sincera SN832 Ecorun2,32,12,23,41,82,3
Nokian Line2,41,92,53,52,32,0
Firestone Multihawk2,62,22,63,82,32,0
Michelin Energy Saver+2,72,12,73,31,61,0
Barum Brillantis 22,82,82,63,12,12,5
Vredestein T-Trac 22,81,82,83,51,81,8
Goodyear Efficient Grip Compact3,12,03,13,62,12,3
Semperit Comfort-Life 23,12,13,13,51,82,5
Avon ZT53,93,33,94,22,32,5
Debica Passion 25,02,35,04,22,11,3
Kormoran Impulser b25,02,55,03,32,32,5
Kléber Dynaxer HP35,22,85,23,41,91,3

 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY