vytisknout velikost písma Test letných pneumatík 175/65 R14: Hanba pre Michelin a Kléber

Aj v teste letných pneumatík o rozmere 175/65 R14 niektoré prémiové značky neuspeli. Tri typy pneumatík potom doslova prepadli, medzi nimi aj Kléber.
Test letných pneumatík 175/65 R14: Hanba pre Michelin a Kléber

Nemecký ADAC vykonal ďalší test letných pneumatík, tentoraz u obľúbeného rozmeru 175/65 R14 s rýchlostným indexom T (do 190 km/h). Niektoré značky dokázali prekvapiť, iné naopak veľmi sklamali (Michelin a Goodyear) alebo rovno úplne prepadli (Kléber).

ADAC opäť prišiel s vlastnou metodikou, ktorá dáva pneumatikám známku od 0,5 (najlepšia) po 5,5 (najhoršia). Hodnotí ovládateľnosť na suchu (20%) a mokrej vozovke (40%), ďalej hluk a komfort (10%), spotrebu paliva (10%) a opotrebenie pneumatiky (20%).

Výsledná známka sa počíta váženým priemerom z kategórií. Ak pneumatika dostane známku 2,6 a horšie v ovládateľnosti na mokre alebo suchu, nemôže už byť výsledná známka lepšia ako známka z testu na mokru alebo suchu, aj keby v ostatných bodoch získala najlepšie hodnotenie.

Práve hodnotenie ovládateľnosti na mokre bolo niektorým pneumatikám osudné, aj keď si v ostatných disciplínach viedli dobre. Napríklad práve Michelin bol najlepší v spotrebe paliva a opotrebení, ale nebolo mu to nič platné.

Víťazom testu sa stala pneumatika Continental ContiEcoContact 5, nasledovaná typom Hankook Kinergy Eco K425 a Pirelli Cinturato P1 Verde. Naopak Michelin sa s modelom Energy Saver + umiestnil až ôsmy tesne nad pneumatikou Barum Brillantis 2.

V teste prepadli pneumatiky Debica Passio 2, Kormoran Impulser b2 a Kléber Dynaxer HP3, ktoré zlyhali pri teste ovládateľnosti a brzdenia na vode.

Výsledky testu letných pneumatík 175/65 R14 T

značkaznámkasuchomokrohluk/komfortspotrebaopotrebenie
Continental ContiEcoContact 52,11,62,43,51,71,3
Hankook Kinergy Eco K4252,22,01,92,92,02,5
Pirelli Cinturato P1 Verde2,21,72,33,12,32,0
Bridgestone Ecopia EP 1502,31,62,23,52,32,5
Falken Sincera SN832 Ecorun2,32,12,23,41,82,3
Nokian Line2,41,92,53,52,32,0
Firestone Multihawk2,62,22,63,82,32,0
Michelin Energy Saver+2,72,12,73,31,61,0
Barum Brillantis 22,82,82,63,12,12,5
Vredestein T-Trac 22,81,82,83,51,81,8
Goodyear Efficient Grip Compact3,12,03,13,62,12,3
Semperit Comfort-Life 23,12,13,13,51,82,5
Avon ZT53,93,33,94,22,32,5
Debica Passion 25,02,35,04,22,11,3
Kormoran Impulser b25,02,55,03,32,32,5
Kléber Dynaxer HP35,22,85,23,41,91,3

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY