vytisknout velikost písma Test letných pneumatík 175/65 R14: Hanba pre Michelin a Kléber

Aj v teste letných pneumatík o rozmere 175/65 R14 niektoré prémiové značky neuspeli. Tri typy pneumatík potom doslova prepadli, medzi nimi aj Kléber.
Test letných pneumatík 175/65 R14: Hanba pre Michelin a Kléber

Nemecký ADAC vykonal ďalší test letných pneumatík, tentoraz u obľúbeného rozmeru 175/65 R14 s rýchlostným indexom T (do 190 km/h). Niektoré značky dokázali prekvapiť, iné naopak veľmi sklamali (Michelin a Goodyear) alebo rovno úplne prepadli (Kléber).

ADAC opäť prišiel s vlastnou metodikou, ktorá dáva pneumatikám známku od 0,5 (najlepšia) po 5,5 (najhoršia). Hodnotí ovládateľnosť na suchu (20%) a mokrej vozovke (40%), ďalej hluk a komfort (10%), spotrebu paliva (10%) a opotrebenie pneumatiky (20%).

Výsledná známka sa počíta váženým priemerom z kategórií. Ak pneumatika dostane známku 2,6 a horšie v ovládateľnosti na mokre alebo suchu, nemôže už byť výsledná známka lepšia ako známka z testu na mokru alebo suchu, aj keby v ostatných bodoch získala najlepšie hodnotenie.

Práve hodnotenie ovládateľnosti na mokre bolo niektorým pneumatikám osudné, aj keď si v ostatných disciplínach viedli dobre. Napríklad práve Michelin bol najlepší v spotrebe paliva a opotrebení, ale nebolo mu to nič platné.

Víťazom testu sa stala pneumatika Continental ContiEcoContact 5, nasledovaná typom Hankook Kinergy Eco K425 a Pirelli Cinturato P1 Verde. Naopak Michelin sa s modelom Energy Saver + umiestnil až ôsmy tesne nad pneumatikou Barum Brillantis 2.

V teste prepadli pneumatiky Debica Passio 2, Kormoran Impulser b2 a Kléber Dynaxer HP3, ktoré zlyhali pri teste ovládateľnosti a brzdenia na vode.

Výsledky testu letných pneumatík 175/65 R14 T

značkaznámkasuchomokrohluk/komfortspotrebaopotrebenie
Continental ContiEcoContact 52,11,62,43,51,71,3
Hankook Kinergy Eco K4252,22,01,92,92,02,5
Pirelli Cinturato P1 Verde2,21,72,33,12,32,0
Bridgestone Ecopia EP 1502,31,62,23,52,32,5
Falken Sincera SN832 Ecorun2,32,12,23,41,82,3
Nokian Line2,41,92,53,52,32,0
Firestone Multihawk2,62,22,63,82,32,0
Michelin Energy Saver+2,72,12,73,31,61,0
Barum Brillantis 22,82,82,63,12,12,5
Vredestein T-Trac 22,81,82,83,51,81,8
Goodyear Efficient Grip Compact3,12,03,13,62,12,3
Semperit Comfort-Life 23,12,13,13,51,82,5
Avon ZT53,93,33,94,22,32,5
Debica Passion 25,02,35,04,22,11,3
Kormoran Impulser b25,02,55,03,32,32,5
Kléber Dynaxer HP35,22,85,23,41,91,3

 

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY