vytisknout velikost písma Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má veľký potenciál

Nový Land Rover Discovery Sport je SUV, ktoré má veľmi veľký potenciál. Ponúka v podstate všetko, čo by záujemca o niečo z tejto kategórie mohol chcieť. Škoda, že automobilka tento potenciál zatiaľ ešte nevyužila na sto percent. Drobné chyby sa totiž nájdu.
Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má veľký potenciál
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Bude sa páčiť, Z pohľadu šoféra
  2. Z pohľadu rodiny, Starý motor poznáte..., Video
  3. Podvozok: Absolútne akurát, Je to Land Rover
  4. Vezmite ho k pediatrovi, Aj za 35 tisíc ho kúpite
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Range Rover Evoque bol (a stále je) pre automobilku Land Rover obrovský úspech. Perfektný dizajn, dynamicky strihaná karoséria, vydarený interiér a viac než solídne jazdné vlastnosti. Nemožno sa čudovať tomu, že aj v našich končinách nie je problém toto auto stretnúť v reálnej prevádzke. Avšak Evoque má jednu pre niektorých zákazníkov zásadnú nevýhodu. Je malý. Takže kto chcel používať aj druhý rad sedadiel, ten musel k Audi, Mercedesu alebo napríklad si kúpil Volvo. Lenže Land Rover tento problém vyriešil.

Presne pre záujemcov o priestrannejší Evoque pripravil model Discovery Sport, čo je z polovice Evoque a z polovice nové auto. Platí to o dizajne, platí to aj o technike. Britská novinka má totiž päťdesiat percent zhodných dielov, ale na rozdiel od svojho staršieho súrodenca ponúkne dlhší rázvor a úplne inú zadnú nápravu.

Discovery Sport sme si podrobne predstavili už dvakrát v rámci statickej aj dynamické prezentácie, takže nechajme úvody stranou a poďme sa venovať klasickému testu. Do redakcie nám zavítalo päťmiestne prevedenie SD4 s manuálnou prevodovkou.

disco_sport-9.jpgdisco_sport-14.jpg
Discovery Sport je trochu Evoque a trochu Range Rover Sport. Predovšetkým je to ale dizajnovo zaujímavé auto, ktoré sa bude páčiť

Bude sa páčiť

O tom, že sa Discovery Sport bude páčiť, som nikdy nepochyboval. Land Rover nasadil typické prvky, ktoré pred rokmi priniesol Evoque, doplnil ich o niekoľko odkazov smerom k veľkému Discovery a okorenil niekoľkými ďalšími drobnosťami. V praxi voz vyzerá viac než dobre a keď si uvedomíme, že sa vlastne jedná o nástupcu Freelanderu, je nutné podotknúť, že ide o obrovský posun vpred.

Keby Discovery Sport malo na prednej kapote nápis Range Rover a Land Rover ho tým pádom zaradil do svojho prémiovejšieho radu, asi by sa nikto nehneval. Oficiálne lacnejší pôvod na britskej novinke nespoznáte a dôvodom bude aj interiér. Ten je prevzatý z Evoque, minimálne čo sa použitých materiálov a dizajnu palubnej dosky týka.

Oficiálne lacnejšie zaradenie však nakoniec nespoznáte ani podľa ceny, ktorá je celkovo vyššia. Testované prevedenie s výbavou HSE znamená cenu od 49 tisíc eur. Keď pripočítame sadu príplatkov, razom sa dostaneme na 62 tisíc eur. Takže: Čo vám za túto sumu malé Disco ponúkne?

disco_sport-11.jpgdisco_sport-15.jpgKeby Land Rover prezentoval toto auto ako Range Rover, určite by nikto neprotestoval.

Z pohľadu šoféra

Ako už bolo povedané, vodič dostane pracovisko podobné tomu z Range Roveru Evoque. A to je dobrá správa, pretože v praxi to znamená predovšetkým prehľadne rozmiestnené ovládacie prvky a jednoduchý prístrojový štít.

Sympatická je tiež skutočnosť, že v čase dotykových displejov inštalovaných podľa hesla "čím väčší, tým lepší" a vymazávanie tlačidiel, zostalo Discovery Šport u klasických riešení. Síce kadečo môžete ovládať cez dotykový displej, ale robiť to tiež nemusíte, pretože na všetko zostali tlačidlá. Možno to na fotkách nevyzerá tak "cool", ale v praxi je to podstatne lepšie.

Ako vodič (alebo vodička) oceníte určite tiež dobre tvarované sedadlá s ideálne tuhou výplňou (nie je ani moc mäkká, ani moc tvrdá). Kto by ale náhodou chcel jazdiť rýchlejšie v zákrutách, ten čoskoro objaví limity prameniace z nie úplne výrazného bočného vedenia. Vodiča potom poteší aj dobrý výhľad z vozidla alebo radiaca páka umiestnená tak, že je ideálne po ruke.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY