vytisknout velikost písma Test Land Rover Defender Rough - jeho revírom obchodné domy?

Príbeh legendárneho off-roadu značky Land Rover je dlhý už viac ako šesťdesiat rokov, ale pomaly sa blíži ku koncu. Automobilka v poslednej dobe dopraje zákazníkom v súvislosti s Defendrom predtým absolútne nemysliteľné príplatkové prvky alebo rovno celé výbavy. Ukážkovým príkladom je edícia Rough.
Test Land Rover Defender Rough - jeho revírom obchodné domy?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Drsný už na prvý pohľad
  2. Luxusné SUV, Od roku 2012 Euro 5
  3. Prekvapenie v štýle SUV, Defender do divadla, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Land Rover Defender je jedna z vôbec najväčších legiend automobilového priemyslu ako takého. Začalo to v roku 1948 sériou I, ​​nasledovala dvojka, trojka ... V roku 1990 sa prvýkrát objavuje meno Defender a v roku 2007 prichádza súčasné prevedenie. Bez ohľadu na to, o ktorej konkrétnej verzii sa bavíme, ide stále o rýdze off-roady zo starej školy so všetkými jeho výhodami aj nevýhodami.

Meno Defender bolo hlasno skloňované v roku 2011, kedy Land Rover predstavil koncepty, ktoré by ho v budúcnosti mali nahradiť. A tie podľa očakávania vyvolali veľký ohlas. Na jednej strane pozitívny, u skalných priaznivcov záporný. Aj keď sa osobne zaraďujem skôr k druhej skupine, je jasné, že súčasný Defender zas tak sľubnú budúcnosť aj cez svoje všetky schopnosti nemá. Keď nič iné, chce sa Land Rover vrátiť späť na predajné čísla z minulosti. Asi nikoho neprekvapí, že tie bola pri tomto modeli podstatne vyššie, než tie súčasné. Jedinou cestou, ako to dosiahnuť, je osloviť širšiu skupinu zákazníkov a to špeciálne v tomto prípade vyžaduje od základu úplne iné auto.

defender_01.JPGdefender_02.JPG 
Ako sa vám páči? Defender na sklonku svojho veľmi dlhého života dostáva skôr nezmyselné prvky, akými sú napríklad LED svetlá alebo exkluzívny bronzový lak karosérie.

Land Rover si je ale moc dobre vedomý toho, ako slávne meno táto legenda má, takže postupuje veľmi opatrne a Defender ešte pár rokov v predaji bude. Zatiaľ sa teda snaha o oslovenie širšej skupiny záujemcov skladá predovšetkým z bohatšej výbavy, zo zavádzania prvkov, z ktorých skalných fanúšikov asi veľmi pravdepodobne trafí šľak a z predstavovaní limitovaných edícií. Jednou takou je edícia Rough.

Drsný už na prvý pohľad

Pamätám si na tlačovú správu, ktorá mi kedysi pristála v e-maili. Písalo sa tam niečo v štýle, že Defender Rough je tak drsný, až by mohol vyraziť do vojny. Samozrejme ide o rýdzo marketingové rozprávanie. Ak chcete kúpiť Defender pre bojové podmienky, budete musieť navštíviť našu armádu, ktorá pár takých používa. Pripravte si ale niekoľko sto tisíc eur. Defender Rough má logicky k vojnovej kariére veľmi ďaleko, čo sa mu ale uprieť nedá, to je jeho drsný vzhľad.

DSC_1077.JPG defender_06.JPG
Vľavo klasický Defender, vpravo Defender Rough. Zábavná hra "Nájdi päť rozdielov" môže začať.

Edícia Rough zahŕňa exkluzívne bronzovú metalízu, čiernu strechu, čierne disky, terénne pneumatiky, masku chladiča vo farbe karosérie, lesklé čierne štvorce okolo predných svetiel (ospravedlňujem sa, ale lepšie to popísať neviem), čierny je tiež nápis Land Rover na prednej kapote, pod prahmi nájdete efektné nášľapy a vzadu (POZOR, POZOR) sú dokonca svetlá zložené z diód. Áno, pri Defenderovi!

Myslieť si o podobných vylepšeniach v kontexte automobile, ktorý dáva zmysel všade inde, len nie na ceste, môžete, čo chcete. Faktom ale zostáva, že v reáli bronzový Defender s čiernymi kolesami obutými do obrovských pneumatík vyzerá skvele a budí neskutočnú pozornosť. Aj nedávno testovaný Cadillac ATS s naozaj tuctovým dizajnom mu môže len závidieť.

defender_ext_02.JPGdefender_ext_04.JPG 
Okolo svetiel nájdete lesklo čierny plast, vzadu sa dokonca objavili diódy. Pri Defenderovi!!!

Viem si kľudne predstaviť, že s touto edíciou zaparkujem vedľa bežných luxusných áut a som si stopercentne istý tým, že ich majitelia budú valiť oči a prídu si to vaše prezrieť. Za vzhľad si Defender Rough, hoci ide bez pardonu o klasickú krabicu, zaslúži desať bodov z desiatich alebo povedané terminológiou jednej komerčnej televízie "palec hore".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY