vytisknout velikost písma Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Niva Urban, to je špeciál
  2. Zázraky skutočne nečakajte, Pre vodiča omnoho lepšie
  3. Je pohodlnejší!, Nameraná dynamika, Urban: Trochu polemiky na záver
  4. Lada Niva Urban: Fotogaléria

Je to už pomerne dlho od doby, kedy Lada vyslala do sveta svoj on-line prieskum, v ktorom sa pýtala zákazníkov, aká autá by sa im páčili, respektíve aké prvky výbavy by do existujúcich modelov chceli. Výsledkom boli modely typu Largus Cross, Kalina Cross alebo tiež Lada Niva Urban. Teda presnejšie povedané Lada 4x4 Urban, ale po tých desiatkach rokov v predaji tomuto autu ťažko bude niekto hovoriť inak ako Niva.

Urban je na pomery Nivy absolútne nabúchané prevedenie, ktoré má vo výbave veci, o akých by si mohlo toto auto ešte nedávno nechať len a len zdať. Ale pozor, došlo aj na vylepšovanie dizajnu, úpravy interiéru a hlavne na technické drobnosti.

Všetko smeruje k jednému cieľu. Urobiť z Nivy pohodlnejší automobil, ktorý by mal osloviť nových zákazníkov a dokonca, ako hovoril Bo Andersson (šéf Lady) na jednom videu, by mal osloviť aj dámy. To všetko sú veci, ktoré si žiadajú osobnú previerku a nám sa naskytla príležitosť krátko si tento model vyskúšať.

_DSC0932.jpg_DSC0937.jpgMožno vás to nikdy nenapadlo, ale Niva naozaj môže byť pekné auto. A stačilo k tomu pridať trochu iné nárazníky, masku, novú farbu a zliatinové kolesá. Urban je na pohľad a predovšetkým na fotkách naozaj atraktívny

Niva Urban, to je špeciál

Lada Niva Urban sa k nám, respektíve do EÚ, oficiálne nedováža, ale sú spoločnosti, ako napríklad Made in Russia, ktoré vedia zariadiť individuálny dovoz. Práve spomínaná spoločnosť sa postarala o import vôbec prvého exempláru do EÚ, ktorý si zadovážil zákazník z Nemecka. Išlo o ten konkrétny exponát, ktorý vidíte na fotkách.

Dnes už v Európe pôsobí pár ďalších kusov, ale stále platí, že ak siahnete práve po Nive Urban, vlastníte unikát, ktorý na ceste naozaj každý deň stretávať nebudete. A navyše budete mať dizajnovo veľmi atraktívne auto, ktoré, ak môžem súdiť na základe kratšej jazdy, priťahuje pozornosť. Ja sa tomu vlastne nedivím, pretože taká vylepšená Niva vážne vyzerá veľmi dobre.

_DSC0933.jpg_DSC0934.jpg_DSC0941.jpg
Lada už názov „Niva“ nevlastní, takže aj Urban nesie na svojom zadku označenie 4x4. Šestnásťpalcové zliatinové disky sú štandardom, rovnako ako napríklad nová maska chladiča

Výbava Urban, to sú predovšetkým šestnásťpalcové hliníkové kolesá, upravená maska, nové plastové nárazníky, iná zrkadlá a možnosť nechať si nastriekať na auto atraktívnejšiu farbu. V tejto výbave má Lada tiež znížený podvozok, takže v celku vyzerá celkom civilizovane. Vlastne je to taká celkom dobrá štýlovka. Defender je predsa len príliš veľký a podstatne drahší. Kto by chcel niečo podobné za menšie peniaze a zároveň s vhodnejšími rozmermi do mesta, ten bude z Nivy Urban doslova nadšený.

Aby som to zhrnul, na pohľad je Urban podarené auto. Obzvlášť, ak na neho pozeráte z diaľky a ak neotvárate dvere a nepozeráte sa do interiéru. Ostatne pozrite sa na fotky. Na nich totiž vyzerá tento ruský "Laurin a Klement" fakt atraktívne. Lenže...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY