vytisknout velikost písma Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Niva Urban, to je špeciál
  2. Zázraky skutočne nečakajte, Pre vodiča omnoho lepšie
  3. Je pohodlnejší!, Nameraná dynamika, Urban: Trochu polemiky na záver
  4. Lada Niva Urban: Fotogaléria

Je to už pomerne dlho od doby, kedy Lada vyslala do sveta svoj on-line prieskum, v ktorom sa pýtala zákazníkov, aká autá by sa im páčili, respektíve aké prvky výbavy by do existujúcich modelov chceli. Výsledkom boli modely typu Largus Cross, Kalina Cross alebo tiež Lada Niva Urban. Teda presnejšie povedané Lada 4x4 Urban, ale po tých desiatkach rokov v predaji tomuto autu ťažko bude niekto hovoriť inak ako Niva.

Urban je na pomery Nivy absolútne nabúchané prevedenie, ktoré má vo výbave veci, o akých by si mohlo toto auto ešte nedávno nechať len a len zdať. Ale pozor, došlo aj na vylepšovanie dizajnu, úpravy interiéru a hlavne na technické drobnosti.

Všetko smeruje k jednému cieľu. Urobiť z Nivy pohodlnejší automobil, ktorý by mal osloviť nových zákazníkov a dokonca, ako hovoril Bo Andersson (šéf Lady) na jednom videu, by mal osloviť aj dámy. To všetko sú veci, ktoré si žiadajú osobnú previerku a nám sa naskytla príležitosť krátko si tento model vyskúšať.

_DSC0932.jpg_DSC0937.jpgMožno vás to nikdy nenapadlo, ale Niva naozaj môže byť pekné auto. A stačilo k tomu pridať trochu iné nárazníky, masku, novú farbu a zliatinové kolesá. Urban je na pohľad a predovšetkým na fotkách naozaj atraktívny

Niva Urban, to je špeciál

Lada Niva Urban sa k nám, respektíve do EÚ, oficiálne nedováža, ale sú spoločnosti, ako napríklad Made in Russia, ktoré vedia zariadiť individuálny dovoz. Práve spomínaná spoločnosť sa postarala o import vôbec prvého exempláru do EÚ, ktorý si zadovážil zákazník z Nemecka. Išlo o ten konkrétny exponát, ktorý vidíte na fotkách.

Dnes už v Európe pôsobí pár ďalších kusov, ale stále platí, že ak siahnete práve po Nive Urban, vlastníte unikát, ktorý na ceste naozaj každý deň stretávať nebudete. A navyše budete mať dizajnovo veľmi atraktívne auto, ktoré, ak môžem súdiť na základe kratšej jazdy, priťahuje pozornosť. Ja sa tomu vlastne nedivím, pretože taká vylepšená Niva vážne vyzerá veľmi dobre.

_DSC0933.jpg_DSC0934.jpg_DSC0941.jpg
Lada už názov „Niva“ nevlastní, takže aj Urban nesie na svojom zadku označenie 4x4. Šestnásťpalcové zliatinové disky sú štandardom, rovnako ako napríklad nová maska chladiča

Výbava Urban, to sú predovšetkým šestnásťpalcové hliníkové kolesá, upravená maska, nové plastové nárazníky, iná zrkadlá a možnosť nechať si nastriekať na auto atraktívnejšiu farbu. V tejto výbave má Lada tiež znížený podvozok, takže v celku vyzerá celkom civilizovane. Vlastne je to taká celkom dobrá štýlovka. Defender je predsa len príliš veľký a podstatne drahší. Kto by chcel niečo podobné za menšie peniaze a zároveň s vhodnejšími rozmermi do mesta, ten bude z Nivy Urban doslova nadšený.

Aby som to zhrnul, na pohľad je Urban podarené auto. Obzvlášť, ak na neho pozeráte z diaľky a ak neotvárate dvere a nepozeráte sa do interiéru. Ostatne pozrite sa na fotky. Na nich totiž vyzerá tento ruský "Laurin a Klement" fakt atraktívne. Lenže...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY