vytisknout velikost písma Test Kia Sportage 1,7 CRDi Exclusive: čerstvé a vydarené omladenie

Facelift z tohtoročného marca úspešnému SUV značky Kia prospel. Úpravy sa dotkli nielen karosérie, ale aj interiéru a podvozku.
Test Kia Sportage 1,7 CRDi Exclusive: čerstvé a vydarené omladenie
Zoznam kapitol
  1. Kia Sportage v kocke
  2. Sportage v roku 2014, Ponuka verzií
  3. Testované vozidlo, Voz svojej doby
  4. Na palube, Za volantom, Na ceste
  5. Zhrnutie, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Vozidlá radu Sportage si, na rozdiel od väčšiny iných juhokórejských modelov udržujú, veľmi dobrú povesť pre svoju pevnú konštrukciu a prívetivosť k potrebám európskeho vodiča. Aktuálna generácia radu Sportage, vyrábaná v Žiline, vzišla z pera tímu Petera Schreyera, ktorý jej vtlačil primerane extravagantný vzhľad, ktorým sa vymyká konkurencii. Prezentovaná bola v Ženeve roku 2010.

Na rovnakom mieste, no o štyri roky neskôr, oslavovalo svoju premiéru vylepšené prevedenie, ktoré sme teraz podrobili redakčnému testu. Decentné zmeny sa dotkli prednej aj zadnej časti karosérie, interiér dostal rozšírenú digitálnu výbavu, volant má vyhrievanie a posilňovač FlexSteer s trojicou prevádzkových režimov a modifikácie podvozka obmedzili prenos ruchov a vibrácií do priestoru pre cestujúcich.

Kia Sportage u nás v súčasnosti štartuje s cenami od 16 390 eur za benzínovú verziu 1,6 GDi, pričom za diesel 1,7 CRDi sa pripláca len okolo 1 500 eur. V našom teste sa Sportage prejavila ako hospodárne a dobre vybavené vozidlo pre všestranné využitie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY