vytisknout velikost písma Test Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4: Čo sa teda nepodarilo?

Možno na to tretia generácia Sorenta nevyzerá, ale objektívne ide o výborné auto. Keď som si po teste položil otázku, čo sa tu nepodarilo, na nič zásadné som neprišiel.
Test Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4: Čo sa teda nepodarilo?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Dizajn ničím neprekvapí
  2. Po praktickej stránke skvelá, Dvojliter iba ako 4x4
  3. Komfortne na dlhé cesty, Čo sa tu nepodarilo?, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Meno Sorento sa prvýkrát objavilo na trhu v roku 2002, keď Kia predstavila svoje veľké SUV, čo vtedy znamenalo klasický rám a skôr off-roadový charakter. Ten je samozrejme dnes už definitívne minulosťou, pretože už v roku 2009 sa zo Sorenta stalo s príchodom druhej generácie klasické SUV, ktoré príliš terénnych ambícií nemá. Najnovšia tretia generácia už na terén rezignovala úplne, ale o čo je horšia mimo cesty, o to je lepšia pri normálnej jazde a o to ide dnešnom zákazníkom predovšetkým.

Už druhá generácia Sorenta nebola žiadnym drobčekom, tretie vydanie je ešte väčšie. Presne povedané je o 95 mm dlhšia, o päť milimetrov širšia, o 80 mm narástol aj rázvor, ale o 15 mm sa zmenšila výška. Celkovo je Sorento dlhé 4780 mm, vysoké 1685 mm, široké 1890 mm a rázvor dosahuje na 2780 mm. Áno, na trhu nájdeme aj väčšie autá, ale môžem vás uistiť, že pri stretnutí tvárou v tvár vám bude táto Kia pripadať vyložene obrovská.

sorento-12.jpgsorento-26.jpgTretia generácia Sorenta je už od pohľadu celkom veľké auto. Testovaný exemplár dostal osemnásťpalcové kolesá, v ponuke sú ale aj devätnástky

Dizajn ničím neprekvapí

Takzvane plávajúce logo alebo tigrí nos, tak sa Kia prezentuje u svojich modelov už dlhšiu dobu a nové Sorento nie je výnimkou. Dizajnovo vlastne nie je veľmi o čom písať, pretože najväčšia Kia v európskej ponuke nič prevratného a zaujímavého neprináša. Svojím vzhľadom skrátka neprekvapí, čo ale neznamená, že by malo ísť o škaredé auto.

Kto by si chcel svoj voz urobiť predsa len trochu zaujímavejším, ten môže siahnuť do príslušenstva a zaobstarať si napríklad prahové nášľapy, ktoré malo aj testované auto. Stoja necelých 500 eur a autu naozaj pristanú, takže svoj subjektívny účel plnia. Po praktickej stránke by mali uľahčovať nastupovanie, ale ako asi tušíte, v tomto ohľade to nie je tak celkom ono.

sorento-18.jpgsorento-21.jpgPrahové nášľapy alebo ťažné zariadenia sú prvky, ktoré nájdete v príslušenstve. Nášľapy autu pristanú, ale po praktickej stránke sú skôr na obtiaž

Sorento je totiž celkovo dosť nízke SUV (svetlá výška 185 mm), takže tieto nášľapy sú skôr prekážkou, ktorá vám každú chvíľu zašpiní nohavice. Mimochodom keď už sme u toho príslušenstva, tak môžeme spomenúť ešte ťažné zariadenie, ktoré tiež dostalo testované Sorento. Na neho si pripravte tiež zhruba 500 eur. Pripojiť potom môžete príves s hmotnosťou až 2,5 tony.

Dizajnovo potom neprekvapí ani interiér, ktorý predstavuje zmes rôznych prvkov známych z iných modelov Kia. V testovanej výbave Exclusive na vás čakajú klasické látkou čalúnené sedadlá a mnoho plastu okolo vás. Nenechajte sa zmiasť, aj tá palubovka, čo sa tvári ako kožou potiahnutá, je vlastne potiahnutá plastom. Len pre poriadok, bavíme sa o aute za zhruba 30 tisíc eur, takže prepadák? Ani nie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY