vytisknout velikost písma Test Kia Optima v novom: ešte krajšia, ale na ceste jej to nesvedčí

Vyskúšali sme modernizované prevedenie najväčšieho sedanu, ktorý značka Kia ponúka na európskych trhoch. Je lepšie, ale v niektorých ohľadoch stále pod priemerom. A to je naozaj škoda...
Test Kia Optima v novom: ešte krajšia, ale na ceste jej to nesvedčí
Zoznam kapitol
  1. Kia Optima v kocke
  2. Internacionálny luxus, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  3. Na prvý pohľad, Na palube, Priestor pre batožinu
  4. Za volantom, Motor, áno, motor…, Na ceste
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Kia Optima je variantom pre tých, ktorí chcú originálny a moderný automobil strednej triedy, ktorý nebudú stretávať na každom kroku. Ponúka dynamický, originálny a vyvážený vzhľad, ktorého prednosti ďalej podčiarkol čerstvý facelift. Ponúka sa iba s trojpriestorovou karosériou sedan, s jedným zážihovým (2,0 CVVL) a jedným vznetovým motorom (1,7 CRDi) a v troch výbavových stupňoch, pričom už ten základný je na danú kategóriu nečakane bohatý.

Optima s naftovým motorom 1,7 CRDi v kombinácii so samočinnou šesťstupňovou prevodovkou vlastnej konštrukcie a najvyšším výbavovým stupňom Exclusive zaisťuje mimoriadne komfortné cestovanie na dlhšie vzdialenosti, ale kľukaté či hrboľaté cesty jej skrátka nesvedčia. Riadenie je úplne "handrové" (režim Sport jeho správanie len otupí, nespresní) a v rýchlo prechádzaných zákrutách nikdy netušíte, čo s vami a vaším autom urobí ďalší výmoľ.

Navyše už neplatí, že by juhokórejský automobil oslnil mimoriadne nízkou cenou. Tá je už prakticky porovnateľná s európskou konkurenciou. Napriek tomu si nová Kia Optima rozhodne zaslúži náležitú pozornosť, ak nie pre svoj ​​vzhľad, tak napríklad pre prepracovanú panoramatickú strechu a širokú ponuku moderných asistenčných prvkov. Ak obvykle nejazdíte rýchlo, bude Optima príjemným, komfortným a oddaným spoločníkom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY