vytisknout velikost písma Test Kia Optima v novom: ešte krajšia, ale na ceste jej to nesvedčí

Vyskúšali sme modernizované prevedenie najväčšieho sedanu, ktorý značka Kia ponúka na európskych trhoch. Je lepšie, ale v niektorých ohľadoch stále pod priemerom. A to je naozaj škoda...
Test Kia Optima v novom: ešte krajšia, ale na ceste jej to nesvedčí
Zoznam kapitol
  1. Kia Optima v kocke
  2. Internacionálny luxus, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  3. Na prvý pohľad, Na palube, Priestor pre batožinu
  4. Za volantom, Motor, áno, motor…, Na ceste
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Kia Optima je variantom pre tých, ktorí chcú originálny a moderný automobil strednej triedy, ktorý nebudú stretávať na každom kroku. Ponúka dynamický, originálny a vyvážený vzhľad, ktorého prednosti ďalej podčiarkol čerstvý facelift. Ponúka sa iba s trojpriestorovou karosériou sedan, s jedným zážihovým (2,0 CVVL) a jedným vznetovým motorom (1,7 CRDi) a v troch výbavových stupňoch, pričom už ten základný je na danú kategóriu nečakane bohatý.

Optima s naftovým motorom 1,7 CRDi v kombinácii so samočinnou šesťstupňovou prevodovkou vlastnej konštrukcie a najvyšším výbavovým stupňom Exclusive zaisťuje mimoriadne komfortné cestovanie na dlhšie vzdialenosti, ale kľukaté či hrboľaté cesty jej skrátka nesvedčia. Riadenie je úplne "handrové" (režim Sport jeho správanie len otupí, nespresní) a v rýchlo prechádzaných zákrutách nikdy netušíte, čo s vami a vaším autom urobí ďalší výmoľ.

Navyše už neplatí, že by juhokórejský automobil oslnil mimoriadne nízkou cenou. Tá je už prakticky porovnateľná s európskou konkurenciou. Napriek tomu si nová Kia Optima rozhodne zaslúži náležitú pozornosť, ak nie pre svoj ​​vzhľad, tak napríklad pre prepracovanú panoramatickú strechu a širokú ponuku moderných asistenčných prvkov. Ak obvykle nejazdíte rýchlo, bude Optima príjemným, komfortným a oddaným spoločníkom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY