vytisknout velikost písma Test Kia Optima v novom: ešte krajšia, ale na ceste jej to nesvedčí

Vyskúšali sme modernizované prevedenie najväčšieho sedanu, ktorý značka Kia ponúka na európskych trhoch. Je lepšie, ale v niektorých ohľadoch stále pod priemerom. A to je naozaj škoda...
Test Kia Optima v novom: ešte krajšia, ale na ceste jej to nesvedčí
Zoznam kapitol
  1. Kia Optima v kocke
  2. Internacionálny luxus, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  3. Na prvý pohľad, Na palube, Priestor pre batožinu
  4. Za volantom, Motor, áno, motor…, Na ceste
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Kia Optima je variantom pre tých, ktorí chcú originálny a moderný automobil strednej triedy, ktorý nebudú stretávať na každom kroku. Ponúka dynamický, originálny a vyvážený vzhľad, ktorého prednosti ďalej podčiarkol čerstvý facelift. Ponúka sa iba s trojpriestorovou karosériou sedan, s jedným zážihovým (2,0 CVVL) a jedným vznetovým motorom (1,7 CRDi) a v troch výbavových stupňoch, pričom už ten základný je na danú kategóriu nečakane bohatý.

Optima s naftovým motorom 1,7 CRDi v kombinácii so samočinnou šesťstupňovou prevodovkou vlastnej konštrukcie a najvyšším výbavovým stupňom Exclusive zaisťuje mimoriadne komfortné cestovanie na dlhšie vzdialenosti, ale kľukaté či hrboľaté cesty jej skrátka nesvedčia. Riadenie je úplne "handrové" (režim Sport jeho správanie len otupí, nespresní) a v rýchlo prechádzaných zákrutách nikdy netušíte, čo s vami a vaším autom urobí ďalší výmoľ.

Navyše už neplatí, že by juhokórejský automobil oslnil mimoriadne nízkou cenou. Tá je už prakticky porovnateľná s európskou konkurenciou. Napriek tomu si nová Kia Optima rozhodne zaslúži náležitú pozornosť, ak nie pre svoj ​​vzhľad, tak napríklad pre prepracovanú panoramatickú strechu a širokú ponuku moderných asistenčných prvkov. Ak obvykle nejazdíte rýchlo, bude Optima príjemným, komfortným a oddaným spoločníkom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY