vytisknout velikost písma Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Zlý krok správnym smerom

Nový Cherokee je zvláštne SUV, ktoré to v Európe rozhodne nebude mať ľahké. Toto auto má totiž hneď niekoľko problémov, pričom kontroverzný dizajn je tým menej dôležitým.
Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Zlý krok správnym smerom
Zoznam kapitol
  1. Dizajn nemožno preskočiť, Interiér na pohľad luxusný
  2. Výbava na maximum, Motor jednoznačne najlepší
  3. A to som sa chcel opýtať: Prečo deväť?
  4. Podvozok regulérne športový, Cesta k úspechu bude trnistá, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Nový Cherokee je úplne iný ako jeho predchodca. Možno za to fanúšikovia značky nie sú radi, no smer, ktorým automobilka vyslala svoju novinku, je bez debát správny. Teda ak bolo úmyslom zvýšiť predaje. Segment terénnych automobilov zaujíma výrazne menšiu skupinu zákazníkov ako kategórie cestných SUV.

Bohužiaľ pre Jeep na druhú stranu tiež platí, že medzi SUV panuje omnoho tvrdšia konkurencia ako u terénnych vozidiel. Aby Cherokee uspel, bude sa musieť vyrovnať nie s jedným, ani so štyrmi súpermi, ale bez preháňania s celým stádom konkurentov. Má na to?

Dizajn nemožno preskočiť

Stará a značne obohraná pravda hovorí, že dizajn je vec subjektívna, takže neradno príliš túto tému rozpisovať. Každému sa predsa páči niečo iné. Pri novom Cherokee je ale na mieste urobiť výnimku. Už dlho nám v redakcii nestálo auto, ktoré by vzbudzovalo toľko rozporuplných reakcií. Pre jedného ide o zaujímavý voz, iný ho považuje rovno za veľmi pekný a ďalší by sa hanbou prepadol v momente, keď vyjde pred dom a musí do Cherokee nastúpiť.

_DSC0526.JPG_DSC0532.JPG
Je pekný, zaujímavý, alebo škaredý? Design Jeepu Cherokee vzbudzuje rôzne reakcie. Každopádne auto to je veľmi výrazné. Nič podobného po cestách nejazdí.

Osobne sa mi auto spočiatku nepáčilo, počas testu som ale názor zmenil. Cherokee nakoniec nie je tak škaredý, lenže s pribúdajúcimi dňami sa môj pohľad na vec prehodnotil ešte raz a vo finále som voz vrátil s tým, že je skrátka čudný. Predná časť vyzerá ako nepodarený kríženec Citroënu C4 Picasso súčasnej generácie s klasickým Jeepom.

Či už si ale myslíte čokoľvek, môžete si byť na sto percent istí, že v dave s týmto autom nezapadnete. Zaujímavé je ale porovnanie s ostatnými modelmi značky Jeep. Aj tu totiž Cherokee veľmi vystupuje a de facto má so svojimi súrodencami len veľmi málo spoločného. Je to dobre? Nie som si tak celkom istý. Ak by v dohľadnej dobe prišiel facelift, ktorý by Cherokee posunul viac smerom k modelu Grand Cherokee alebo na druhú stranu k novému Renegade, vôbec by som sa nehneval.

Pre úplnosť dodajme, že sa nám do redakcie dostala verzia Limited postavená na osemnásťpalcových chrómovo lesklých kolesách. V spojení s motorom 3.2 V6 ide o absolútny vrchol ponuky s cenovkou takmer 47 tisíc eur. Drahšie prevedenie v ponuke nenájdete.

_DSC0514.JPG_DSC0518.JPG
Od predchodcu nedostal súčasný model takmer nič. Cherokee sa zaradil do obľúbenejšej, ale veľmi bohato zastúpenej kategórie cestných SUV.

Interiér na pohľad luxusný

Vrcholnej výbave zodpovedá aj interiér, ktorý je na prvý pohľad takmer luxusný. Široká sedadlá sú potiahnuté kožou, palubovka sa tiež tvári, ako keby bola obšitá kožou, uprostred máte rozmerný displej systému Uconnect, ďalší veľký a farebný displej nájdete na prístrojovom štíte. Toto všetko je v poriadku, nesmiete sa ale rozbehnúť.

Neviem, či sa mi dostal do rúk viac ojazdený exemplár, ktorý má za sebou rad ťažkých redakčných skúšok. Jednoduchým faktom ale je, že auto malo najazdené niečo málo cez jedenásť tisíc kilometrov a spracovanie ani náhodou nezodpovedalo pomerne vysokej obstarávacej cene. Začať môžeme vŕzgajúcim pedálom brzdy, vŕzgajúcim plastom vo dverách alebo pazvukmi prichádzajúcimi od strešného okna.

_DSC0546.JPG_DSC0550.JPG 
Široké sedačky čalúnené kožou, veľký displej multimediálneho systému, decentné dekory ... Na prvý pohľad vyzerá interiér veľmi dobre, realita ale cene pohybujúcej sa okolo 50 tisíc eur nezodpovedá.

Akonáhle s autom zídete z cesty do ľahšieho terénu, pri prvom náklone počujete, ako sa plasty v interiéri krútia. Príliš nepoteší ani veľká špára medzi obložením predného stĺpika (čo má vodič priamo na očiach) alebo trhajúce sa čalúnenie stropu pri hornej hrane čelného okna. "Pohyblivá" ŠPZ na prednom nárazníku je už len taký bonus na záver.

Nechcem Cherokee prehnane kritizovať, no za hranicou jedného milióna sa zákazníkovi ponúka veľa možností a siahnuť môže aj do prémiovej kategórie. Väčšinou platí, že spracovaním sú konkurenti niekde trochu inde. Osobne dúfam, že išlo o problémy iba testovacieho exempláru a že ostatné kusy už budú vychytané.

jepe_2.jpgjepe_3.jpgjepe_1.jpg
Trhajúce sa čalúnenie alebo diely, ktoré tak celkom nedržia na svojom mieste. Spracovanie by určite mohlo byť lepšie.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY