vytisknout velikost písma Test jazdenky Volkswagen Touareg 2,5 TDI: celkom zvláštne SUV

Aká je pôvodná generácia Touaregu po ôsmich rokoch prevádzky? Vyskúšali sme základné prevedenie so známym päťvalcom 2,5 TDI a manuálne radenou prevodovkou.
Test jazdenky Volkswagen Touareg 2,5 TDI: celkom zvláštne SUV
Zoznam kapitol
  1. Trojjediná novota, Testované vozidlo
  2. Pán Najväčší, Podrobná technická prehliadka
  3. V prevádzke, Ako si vybrať?
  4. A vystupujeme, Namerané hodnoty, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Trojjediná novota

Ešte pred nedávnom bol Volkswagen Touareg pre mnohých symbolom nedosiahnuteľného bohatstva a luxusu a možno aj istého "papalášstva". Ale čas beží a s ním sa na trhu s ojazdenými vozidlami objavuje už rad Touaregov, ktoré môžu byť za ceny už okolo 6-7 tisíc eur pomerne perspektívnymi kúskami. Avšak pri tomto modele platí snáď ešte viac než pri iných automobiloch Volkswagen, že treba byť mimoriadne ostražitým pri dohľadávaní skutočnej histórie vyhliadnutého auta...

IMG_2584.JPGIMG_2590.JPGIMG_2608.JPG
IMG_2591.JPGIMG_2610.JPGIMG_2611.JPG
Vyskúšali sme Touareg s najlacnejším motorom 2,5 TDI

Model Touareg (typ 7L) bol vyvíjaný ako spoločný projekt značiek Volkswagen, Audi a Porsche a všetky tri vozidlá sa dodnes vyrábajú (samozrejme už v ďalších generáciách) na spoločnej linke v Bratislave. Vývoj mechanických skupín platformy PL71 dostal na starosti tím Klausa Wolperta a prebiehal najmä v centrále Porsche v nemeckom Weissachu. Na spoločnom základe vznikli vozidlá Touareg, Q7 a Cayenne, pričom každý z nich mal pomerne jasne určené miesto na trhu.

Prvá generácia Volkswagenu Touareg, ktorý bol z tejto trojice na trhoch umiestnený najnižšie, vznikala v rokoch 2002 až 2010 a faceliftom prešla roku 2007. Presne zaradiť Touareg do kategórie asi nie je tým najdôležitejším, v USA ale patrí medzi stredné SUV, pričom v Európe skôr medzi veľké SUV. Oproti tomu, čo si bežne pod pojmom SUV predstavujeme, ale Touareg vyniká radom podstatných prvkov.

IMG_2593.JPGIMG_2594.JPGIMG_2595.JPGIMG_2596.JPGIMG_2597.JPGIMG_2609.JPG
Tento Touareg sa honosil celkom priehľadnou minulosťou

Ide predovšetkým o štandardnú inštaláciu pohonu všetkých kolies s redukčným prevodom a uzáverou medzinápravového diferenciálu. Oproti skutočným off-roadom má ale Tuareg samonosnú karosériu a nezávislé závesy všetkých kolies. Alternatívne k oceľovým pružinám bolo ponúkané tiež elektronicky riadené vzduchové pruženie s premennou tuhosťou CDC pre lepšie jazdné vlastnosti na ceste a regulovateľnou svetlosťou pre väčšiu pohyblivosť v teréne.

Vozidlá Volkswagen Touareg sme už testovali mnohokrát, preto sa tentoraz zameriame skôr na konkrétne testované vozidlo a odporúčania pre prípadných záujemcov o automobily tohto typu.

Testované vozidlo

K testu sme si prevzali Touareg, ktorý bol vyrobený v roku 2006, kedy patril skôr k lacnejším verziám tejto rady. Pod kapotou skrýval základný, z Transportérov dobre známy vznetový päťvalec 2,5 TDI kombinovaný s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou a látkovým čalúnením. V jeho výbave nechýbali hlavné svetlomety s bi-xenónovými adaptívnymi projektormi a samostatnými zdrojmi pre nasvetľovanie ostrých zákrut alebo navigácia, no prvky ako Bluetooth alebo stmievanie spätné zrkadla by ste v ňom hľadali márne.

IMG_2592.JPGIMG_2612.JPGIMG_2613.JPG
IMG_2515.JPGIMG_2516.JPGIMG_2517.JPG
Drobné poškodenia na karosérii boli, avšak interiér bol v takmer pôvodnom stave

K vozidlu bola priložená riadne vedená servisná knižka, pričom pravdivosť jej záznamov sme si nechali overiť priamo cez slovenského importéra. Podľa všetkých zhromaždených informácií bolo vozidlo odovzdané svojmu prvému majiteľovi v apríli 2006 a doteraz na poslednej pravidelnej servisnej prehliadke bolo v júli minulého roka.

IMG_2518.JPGIMG_2519.JPGIMG_2520.JPGIMG_2521.JPGIMG_2522.JPGIMG_2523.JPG
Na sedadlách je vo všetkých ohľadoch dostatek miesta

Vtedy mal najazdené niečo cez 110 tis. km a majiteľ podľa priložených faktúr investoval napríklad do nového akumulátora, filtrov a niekoľkých ďalších hadíc a ďalšieho, nešpecifikovaného drobného materiálu. Podľa potvrdených záznamov voz nebol havarovaný, čo neskôr potvrdilo aj meranie hrúbky laku (viac viď kapitola Podrobná technická prehliadka).

Volkswagen Touareg 2,5 TDI 
Rok výroby2006
Cena testovaného vozidla (s DPH)10 600 eur
Pôvod:ČR
Servisná kniha:Áno
Stav tachometru:124 000 km
Ďalšie záznamy: 
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy6x
El. riadenie podvozkuABS, ESP, ASR
Centrálne zamykanieÁno, na DO
El. ovládanie okienÁno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadielÁno, vr. vyhrievania a priklápania
Čalúnenielátka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno
Nastaviteľný volant

Áno, výškovo aj pozdĺžne

Zadné operadláDelené a sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD
BluetoothNie
NavigáciaÁno
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Zliatinové diskyÁno
Xenónové svetlometyÁno, bi-xenónové, adaptívne
Denné svietenieNie
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláNie
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentNie
Štart/stop systémNie
MetalízaÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY