vytisknout velikost písma Test jazdenky Volkswagen Touareg 2,5 TDI: celkom zvláštne SUV

Aká je pôvodná generácia Touaregu po ôsmich rokoch prevádzky? Vyskúšali sme základné prevedenie so známym päťvalcom 2,5 TDI a manuálne radenou prevodovkou.
Test jazdenky Volkswagen Touareg 2,5 TDI: celkom zvláštne SUV
Zoznam kapitol
  1. Trojjediná novota, Testované vozidlo
  2. Pán Najväčší, Podrobná technická prehliadka
  3. V prevádzke, Ako si vybrať?
  4. A vystupujeme, Namerané hodnoty, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Trojjediná novota

Ešte pred nedávnom bol Volkswagen Touareg pre mnohých symbolom nedosiahnuteľného bohatstva a luxusu a možno aj istého "papalášstva". Ale čas beží a s ním sa na trhu s ojazdenými vozidlami objavuje už rad Touaregov, ktoré môžu byť za ceny už okolo 6-7 tisíc eur pomerne perspektívnymi kúskami. Avšak pri tomto modele platí snáď ešte viac než pri iných automobiloch Volkswagen, že treba byť mimoriadne ostražitým pri dohľadávaní skutočnej histórie vyhliadnutého auta...

IMG_2584.JPGIMG_2590.JPGIMG_2608.JPG
IMG_2591.JPGIMG_2610.JPGIMG_2611.JPG
Vyskúšali sme Touareg s najlacnejším motorom 2,5 TDI

Model Touareg (typ 7L) bol vyvíjaný ako spoločný projekt značiek Volkswagen, Audi a Porsche a všetky tri vozidlá sa dodnes vyrábajú (samozrejme už v ďalších generáciách) na spoločnej linke v Bratislave. Vývoj mechanických skupín platformy PL71 dostal na starosti tím Klausa Wolperta a prebiehal najmä v centrále Porsche v nemeckom Weissachu. Na spoločnom základe vznikli vozidlá Touareg, Q7 a Cayenne, pričom každý z nich mal pomerne jasne určené miesto na trhu.

Prvá generácia Volkswagenu Touareg, ktorý bol z tejto trojice na trhoch umiestnený najnižšie, vznikala v rokoch 2002 až 2010 a faceliftom prešla roku 2007. Presne zaradiť Touareg do kategórie asi nie je tým najdôležitejším, v USA ale patrí medzi stredné SUV, pričom v Európe skôr medzi veľké SUV. Oproti tomu, čo si bežne pod pojmom SUV predstavujeme, ale Touareg vyniká radom podstatných prvkov.

IMG_2593.JPGIMG_2594.JPGIMG_2595.JPGIMG_2596.JPGIMG_2597.JPGIMG_2609.JPG
Tento Touareg sa honosil celkom priehľadnou minulosťou

Ide predovšetkým o štandardnú inštaláciu pohonu všetkých kolies s redukčným prevodom a uzáverou medzinápravového diferenciálu. Oproti skutočným off-roadom má ale Tuareg samonosnú karosériu a nezávislé závesy všetkých kolies. Alternatívne k oceľovým pružinám bolo ponúkané tiež elektronicky riadené vzduchové pruženie s premennou tuhosťou CDC pre lepšie jazdné vlastnosti na ceste a regulovateľnou svetlosťou pre väčšiu pohyblivosť v teréne.

Vozidlá Volkswagen Touareg sme už testovali mnohokrát, preto sa tentoraz zameriame skôr na konkrétne testované vozidlo a odporúčania pre prípadných záujemcov o automobily tohto typu.

Testované vozidlo

K testu sme si prevzali Touareg, ktorý bol vyrobený v roku 2006, kedy patril skôr k lacnejším verziám tejto rady. Pod kapotou skrýval základný, z Transportérov dobre známy vznetový päťvalec 2,5 TDI kombinovaný s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou a látkovým čalúnením. V jeho výbave nechýbali hlavné svetlomety s bi-xenónovými adaptívnymi projektormi a samostatnými zdrojmi pre nasvetľovanie ostrých zákrut alebo navigácia, no prvky ako Bluetooth alebo stmievanie spätné zrkadla by ste v ňom hľadali márne.

IMG_2592.JPGIMG_2612.JPGIMG_2613.JPG
IMG_2515.JPGIMG_2516.JPGIMG_2517.JPG
Drobné poškodenia na karosérii boli, avšak interiér bol v takmer pôvodnom stave

K vozidlu bola priložená riadne vedená servisná knižka, pričom pravdivosť jej záznamov sme si nechali overiť priamo cez slovenského importéra. Podľa všetkých zhromaždených informácií bolo vozidlo odovzdané svojmu prvému majiteľovi v apríli 2006 a doteraz na poslednej pravidelnej servisnej prehliadke bolo v júli minulého roka.

IMG_2518.JPGIMG_2519.JPGIMG_2520.JPGIMG_2521.JPGIMG_2522.JPGIMG_2523.JPG
Na sedadlách je vo všetkých ohľadoch dostatek miesta

Vtedy mal najazdené niečo cez 110 tis. km a majiteľ podľa priložených faktúr investoval napríklad do nového akumulátora, filtrov a niekoľkých ďalších hadíc a ďalšieho, nešpecifikovaného drobného materiálu. Podľa potvrdených záznamov voz nebol havarovaný, čo neskôr potvrdilo aj meranie hrúbky laku (viac viď kapitola Podrobná technická prehliadka).

Volkswagen Touareg 2,5 TDI 
Rok výroby2006
Cena testovaného vozidla (s DPH)10 600 eur
Pôvod:ČR
Servisná kniha:Áno
Stav tachometru:124 000 km
Ďalšie záznamy: 
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy6x
El. riadenie podvozkuABS, ESP, ASR
Centrálne zamykanieÁno, na DO
El. ovládanie okienÁno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadielÁno, vr. vyhrievania a priklápania
Čalúnenielátka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno
Nastaviteľný volant

Áno, výškovo aj pozdĺžne

Zadné operadláDelené a sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD
BluetoothNie
NavigáciaÁno
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Zliatinové diskyÁno
Xenónové svetlometyÁno, bi-xenónové, adaptívne
Denné svietenieNie
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláNie
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentNie
Štart/stop systémNie
MetalízaÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY