vytisknout velikost písma Test jazdenky Toyota RAV4 2,0i: voľba z rozumu

Stála pri zrode ľahkých SUV a stala sa symbolom ich lesku aj biedy. Ako funguje desaťročná Toyota RAV4 so 135 000 km v tele?
Test jazdenky Toyota RAV4 2,0i: voľba z rozumu
Zoznam kapitol
  1. Toyota RAV4 v kocke
  2. Na prahu ničoty, Toyota RAV4 druhýkrát, Testované vozidlo
  3. Na technickej prehliadke, Na prvý pohľad
  4. Na palube, Za volantom, Na ceste
  5. Záver, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (71x foto)

Ak zákazník uvažuje o svojom prvom SUV, Toyota RAV4 zrejme len ťažko môže ujsť jeho pozornosti. Úspešná kariéra modelu Toyota RAV4 odštartovala v roku 1994 a predznamenala veľkolepý boom vozidiel kategórie SUV, ktorý trvá a bujnie dodnes. Do svojej novinky vtedy Toyota vkladala veľké nádeje, už o tri roky neskôr bol dokonca zahájená prevádzka flotily testovacích elektromobilov, ktorá bol ukončená v roku 2003. Druhá generácia (XA20) nastúpila v polovici roka 2000 a okrem väčších rozmerov ponúkla sebavedomejší, jasnejší vyhranený dizajn.

V brnenskom dílerstve AAA Auto sme tentoraz vybrali práve Toyotu RAV4 druhej generácie, ktorá bola vyrobená v roku 2005, teda v poslednom roku jej produkcie (na frankfurtskom autosalóne toho istého roku oslávila premiéru generácie tretia). Išlo o päťdverové auto so zážihovým motorom 2,0 VVT-i a manuálne radenou prevodovkou. Svojmu prvému majiteľovi bolo odovzdané 4. 5. 2005 a na začiatku nášho testu malo najazdené 135 000 km. Na výsledky protagonistu svojej kategórie po desiatich rokoch prevádzky sme boli naozaj zvedaví...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY