vytisknout velikost písma Test jazdenky Toyota Prius: Má nízku spotrebu a nehnevá ani po rokoch

Hybridná Toyota Prius vyzerá ako ojazdené auto snov. Zdobí ju totiž nepriestrelná spoľahlivosť a naozaj nízka spotreba paliva - a čo viac môže záujemca o auto z druhej ruky chcieť?
Test jazdenky Toyota Prius: Má nízku spotrebu a nehnevá ani po rokoch
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Toyota Prius: Úvod
  2. Ojazdená Toyota Prius: Čo od nej čakať
  3. Ojazdená Toyota Prius: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Toyota Prius: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdená Toyota Prius: Verdikt
  6. Ojazdená Toyota Prius: Kompletná fotogaléria

Na ojazdený hybrid Toyota Prius sa môžete pozerať dvojakým spôsobom. Buď v ňom môžete vidieť symbol ekologizmu a dopravný prostriedok, ktorý ponížil auto na úroveň bezcharakterného prepravníka z miesta A do miesta B. Alebo ho môžete chápať ako zaujímavý a celkom originálny spôsob, ako sa odlíšiť a ako jazdiť s nízkou spotrebou.

Toyota Prius III (13).JPGToyota Prius III (17).JPGToyota Prius III (32).JPGNie je náhodou vysoko spoľahlivé a úsporné auto snom každého, kto zháňa ojazdené auto? Tak tu máte Prius. Pohľadom bežného spotrebiteľa je vážne dobrý

Pravda, hybrid Toyota Prius je auto, ktoré vždy rozdeľovalo spoločnosť. Prius od začiatku priťahoval skupinu ľudí, s ktorou si toho automobilový nadšenec jazdiaci vo chvíľach voľna len tak pre radosť starým autom s veľkou spotrebou asi veľa nepovie. A tak zapálení vodiči nemajú Prius radi.

Čo je kľúčové?

  • Aj Prius musí chodiť do servisu, konkrétne raz za rok alebo po 15 000 km
  • Nahliadnite do histórie auta, či boli vykonané všetky úkony
  • Prešiel Prius oboma zvolávacími akciami?
  • Vyhnite sa vozidlám s pochybnou minulosťou
  • Nechajte preveriť hybridný systém priamo v Toyote

Lenže čo vlastne potrebuje drvivá väčšina ľudí za auto? Také, ktoré je spoľahlivé a odvezie ich z A do B relatívne rýchlo, pohodlne, bezpečne a s čo najnižšou spotrebou paliva. A verte alebo nie, túto úlohu zvláda jazdená Toyota Prius tretej generácie na jednotku. Áno, je to dopravný prostriedok, ale stále ešte osobný a vy sa môžete slobodne rozhodnúť, kedy a kam pôjdete.

Tak si poďme ojazdený Prius tretej generácie predstaviť. Ako príklad nám poslúži tento modrý exemplár, ktorý som si požičal na test v autobazáre Auto ESA. Auto je z roku 2010, najazdené má len niečo vyše 77 000 km a predajca si ho cenil na 320 000 českých korún (11 841 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY