vytisknout velikost písma Test jazdenky Toyota Prius: Má nízku spotrebu a nehnevá ani po rokoch

Hybridná Toyota Prius vyzerá ako ojazdené auto snov. Zdobí ju totiž nepriestrelná spoľahlivosť a naozaj nízka spotreba paliva - a čo viac môže záujemca o auto z druhej ruky chcieť?
Test jazdenky Toyota Prius: Má nízku spotrebu a nehnevá ani po rokoch
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Toyota Prius: Úvod
  2. Ojazdená Toyota Prius: Čo od nej čakať
  3. Ojazdená Toyota Prius: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Toyota Prius: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdená Toyota Prius: Verdikt
  6. Ojazdená Toyota Prius: Kompletná fotogaléria

Na ojazdený hybrid Toyota Prius sa môžete pozerať dvojakým spôsobom. Buď v ňom môžete vidieť symbol ekologizmu a dopravný prostriedok, ktorý ponížil auto na úroveň bezcharakterného prepravníka z miesta A do miesta B. Alebo ho môžete chápať ako zaujímavý a celkom originálny spôsob, ako sa odlíšiť a ako jazdiť s nízkou spotrebou.

Toyota Prius III (13).JPGToyota Prius III (17).JPGToyota Prius III (32).JPGNie je náhodou vysoko spoľahlivé a úsporné auto snom každého, kto zháňa ojazdené auto? Tak tu máte Prius. Pohľadom bežného spotrebiteľa je vážne dobrý

Pravda, hybrid Toyota Prius je auto, ktoré vždy rozdeľovalo spoločnosť. Prius od začiatku priťahoval skupinu ľudí, s ktorou si toho automobilový nadšenec jazdiaci vo chvíľach voľna len tak pre radosť starým autom s veľkou spotrebou asi veľa nepovie. A tak zapálení vodiči nemajú Prius radi.

Čo je kľúčové?

  • Aj Prius musí chodiť do servisu, konkrétne raz za rok alebo po 15 000 km
  • Nahliadnite do histórie auta, či boli vykonané všetky úkony
  • Prešiel Prius oboma zvolávacími akciami?
  • Vyhnite sa vozidlám s pochybnou minulosťou
  • Nechajte preveriť hybridný systém priamo v Toyote

Lenže čo vlastne potrebuje drvivá väčšina ľudí za auto? Také, ktoré je spoľahlivé a odvezie ich z A do B relatívne rýchlo, pohodlne, bezpečne a s čo najnižšou spotrebou paliva. A verte alebo nie, túto úlohu zvláda jazdená Toyota Prius tretej generácie na jednotku. Áno, je to dopravný prostriedok, ale stále ešte osobný a vy sa môžete slobodne rozhodnúť, kedy a kam pôjdete.

Tak si poďme ojazdený Prius tretej generácie predstaviť. Ako príklad nám poslúži tento modrý exemplár, ktorý som si požičal na test v autobazáre Auto ESA. Auto je z roku 2010, najazdené má len niečo vyše 77 000 km a predajca si ho cenil na 320 000 českých korún (11 841 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY