vytisknout velikost písma Test jazdenky SsangYong Kyron XDi270: návšteva z inej spoločnosti

V čase predvianočnom sme pre vás vyskúšali malú raritu. No malú, vlastne je to celkom veľké auto... Tak poďme na to.
Test jazdenky SsangYong Kyron XDi270: návšteva z inej spoločnosti
Zoznam kapitol
  1. Kde sa vzalo…, Prekvapivý recept
  2. Cudzinec, Na palube
  3. (Trochu) ako Alenka v ríši divov, Priestranná rozhľadňa
  4. Testovaný voz, Na čo si pri Kyrone dávať pozor
  5. Na ceste i mimo nej, Všestranný suverén
  6. A vystupujeme

Kde sa vzalo…

Dejiny juhokórejskej automobilky SsangYong siahajú, hoci by ste to možno nepovedali, až do hĺbky päťdesiatych rokov. V behu histórie sa objavovali mená Ha Dong-Hwan Motor, Dongbang Motor alebo Dong-A Motor a spočiatku tu vznikali najmä úžitkové autá pre civilné využitie aj pre armádu. V roku 1986 vtedajší Dong-A Motor ovládla juhokórejská skupina Ssangyong, takže zmena názvu bola zrejmá.

IMG_1755.JPGIMG_1717.JPGIMG_1715.JPG
SsangYong Kyron (ročník 2007) prešiel našim najnovším testom jazdenky

V roku 1991 bola zahájená spolupráca s koncernom Daimler-Benz. Cieľom bolo vyvíjať SUV a terénne autá s pohonnými jednotkami Mercedes-Benz, pre ktoré SsangYong nemusel pripravovať predajnú a servisnú sieť (predávať sa mali v showroomoch Mercedes-Benz), naopak Daimler sa mohol tešiť na tantiémy z vozov, ktoré by Mercedesom nepredstavovali konkurenciu, ale umožnili ťažiť z boomu SUV.

Prvým produktom tejto spolupráce, ktorý sa objavil aj v našich končinách, sa stal ľahko bizarný, ale mimoriadne zaujímavý off-road SsangYong Musso, nasledovaný radom ďalších modelov vrátane veľkého sedanu SsangYong Chairman preberajúci techniku ​​modelu Mercedes-Benz E (W124).

Prekvapivý recept

Jedným z najvýraznejších obratov v dejinách automobilky SsangYong sa ale stal až záver roka 2004, kedy sa stala súčasťou čínskej korporácie SAIC. To už ale bežala príprava niektorých nových modelov, ktoré mali trochu vylepšiť vnímanie značky na exportných trhoch. Medzi nimi bol aj nástupca spomínaného Mussa (D100), vyvíjaný už od roku 2002. Nakoniec dostal meno SsangYong Kyron a predstavil sa v polovici roku 2005.

Na slovenskom trhu sa SsangYong Kyron objavil až s príchodom roku 2006. Predávať sa začala najprv slabšia verzia s modernými vznetovými dvojlitrami Mercedes-Benz XDi200 common-rail s manuálnymi a automatickými prevodovkami a cenami od 27 tisíc eur (v prepočte). Jasnou devízou tohto modelu sa stala okrem slušnej štandardnej výbavy predovšetkým robustná konštrukcia mieriaca presne na pomedzie kategórií SUV a off-roadov.

Kyron 2005 1.jpgKyron 2005 2.jpgKyron 2005 3.jpg
SsangYong Kyron vo svojom pôvoodnom prevedení z roku 2005

Bližšie mal Kyron ale skôr k terénnym vozidlám. Všetky kolesá síce boli zavesené nezávisle, avšak podvozok disponoval samostatným, tuhým rebrinovým rámom a pripojiteľným pohonom všetkých kolies s redukčnou prevodovkou. Niečo podobné, avšak v menšom balení, ponúkalo vo svojej dobe snáď len Suzuki Grand Vitara.

Po štylistickej stránke to bol oproti modelu Musso jednoznačný krok v ústrety európskym zákazníkom, o dizajn Kyronu sa postaral skúsený Ken Greenly z vtedajšieho MG. Avšak obzvlášť tvarovanie zadnej časti karosérie so svetlami v tvare erbov žiadne ovácie nevyvolalo, a tak už v polovici roku 2007 bol uvedený facelift radu SsangYong Kyron. A práve exemplár z tohto roku prešiel naším testom jazdenky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY