vytisknout velikost písma Test jazdenky SsangYong Kyron XDi270: návšteva z inej spoločnosti

V čase predvianočnom sme pre vás vyskúšali malú raritu. No malú, vlastne je to celkom veľké auto... Tak poďme na to.
Test jazdenky SsangYong Kyron XDi270: návšteva z inej spoločnosti
Zoznam kapitol
  1. Kde sa vzalo…, Prekvapivý recept
  2. Cudzinec, Na palube
  3. (Trochu) ako Alenka v ríši divov, Priestranná rozhľadňa
  4. Testovaný voz, Na čo si pri Kyrone dávať pozor
  5. Na ceste i mimo nej, Všestranný suverén
  6. A vystupujeme

Kde sa vzalo…

Dejiny juhokórejskej automobilky SsangYong siahajú, hoci by ste to možno nepovedali, až do hĺbky päťdesiatych rokov. V behu histórie sa objavovali mená Ha Dong-Hwan Motor, Dongbang Motor alebo Dong-A Motor a spočiatku tu vznikali najmä úžitkové autá pre civilné využitie aj pre armádu. V roku 1986 vtedajší Dong-A Motor ovládla juhokórejská skupina Ssangyong, takže zmena názvu bola zrejmá.

IMG_1755.JPGIMG_1717.JPGIMG_1715.JPG
SsangYong Kyron (ročník 2007) prešiel našim najnovším testom jazdenky

V roku 1991 bola zahájená spolupráca s koncernom Daimler-Benz. Cieľom bolo vyvíjať SUV a terénne autá s pohonnými jednotkami Mercedes-Benz, pre ktoré SsangYong nemusel pripravovať predajnú a servisnú sieť (predávať sa mali v showroomoch Mercedes-Benz), naopak Daimler sa mohol tešiť na tantiémy z vozov, ktoré by Mercedesom nepredstavovali konkurenciu, ale umožnili ťažiť z boomu SUV.

Prvým produktom tejto spolupráce, ktorý sa objavil aj v našich končinách, sa stal ľahko bizarný, ale mimoriadne zaujímavý off-road SsangYong Musso, nasledovaný radom ďalších modelov vrátane veľkého sedanu SsangYong Chairman preberajúci techniku ​​modelu Mercedes-Benz E (W124).

Prekvapivý recept

Jedným z najvýraznejších obratov v dejinách automobilky SsangYong sa ale stal až záver roka 2004, kedy sa stala súčasťou čínskej korporácie SAIC. To už ale bežala príprava niektorých nových modelov, ktoré mali trochu vylepšiť vnímanie značky na exportných trhoch. Medzi nimi bol aj nástupca spomínaného Mussa (D100), vyvíjaný už od roku 2002. Nakoniec dostal meno SsangYong Kyron a predstavil sa v polovici roku 2005.

Na slovenskom trhu sa SsangYong Kyron objavil až s príchodom roku 2006. Predávať sa začala najprv slabšia verzia s modernými vznetovými dvojlitrami Mercedes-Benz XDi200 common-rail s manuálnymi a automatickými prevodovkami a cenami od 27 tisíc eur (v prepočte). Jasnou devízou tohto modelu sa stala okrem slušnej štandardnej výbavy predovšetkým robustná konštrukcia mieriaca presne na pomedzie kategórií SUV a off-roadov.

Kyron 2005 1.jpgKyron 2005 2.jpgKyron 2005 3.jpg
SsangYong Kyron vo svojom pôvoodnom prevedení z roku 2005

Bližšie mal Kyron ale skôr k terénnym vozidlám. Všetky kolesá síce boli zavesené nezávisle, avšak podvozok disponoval samostatným, tuhým rebrinovým rámom a pripojiteľným pohonom všetkých kolies s redukčnou prevodovkou. Niečo podobné, avšak v menšom balení, ponúkalo vo svojej dobe snáď len Suzuki Grand Vitara.

Po štylistickej stránke to bol oproti modelu Musso jednoznačný krok v ústrety európskym zákazníkom, o dizajn Kyronu sa postaral skúsený Ken Greenly z vtedajšieho MG. Avšak obzvlášť tvarovanie zadnej časti karosérie so svetlami v tvare erbov žiadne ovácie nevyvolalo, a tak už v polovici roku 2007 bol uvedený facelift radu SsangYong Kyron. A práve exemplár z tohto roku prešiel naším testom jazdenky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY