vytisknout velikost písma Test jazdenky Škoda Rapid: Konečné riešenie rozvodovej otázky

V Rapidu už dostanete v motore 1.2 TSI automaticky širšiu a odolnejšiu reťaz. Avšak toto auto má aj iné prednosti.
Test jazdenky Škoda Rapid: Konečné riešenie rozvodovej otázky
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Škoda Rapid: Úvod
  2. Ojazdená Škoda Rapid: Čo od nej čakať
  3. Ojazdená Škoda Rapid: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Škoda Rapid: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdená Škoda Rapid: Verdikt
  6. Ojazdená Škoda Rapid: Fotogaléria

Len málo áut segmentu B a C vzbudzuje u internetových diskutérov toľko vášní ako liftback Škoda Rapid. Keď prišiel v roku 2012 na trh (ako náhrada minulej generácie Octavie predávanej pod názvom Tour), veľa ľudí sa vysmievalo staršiemj dizajnu, zdanlivo lacnému prevedeniu a škrabke na ľad vo viečku nádrže. Málo ľudí už ale zaznamenalo, že Rapid dostal napríklad modernizovaný motor 1.2 TSI.

Chladné prijatie ale vystriedali solídne predaje a z vysmiateho Rapidu sa stala prehliadaná cestná "burina", ktorej je všade plno. Teraz sa množí aj v ponuke bazárov, potom čo firmy a niektorí súkromníci dochádzajú trojročné lízingy. Vedzte, že toto auto rozhodne stojí za úvahu.

Čo je kľúčové?

  • Obísť najprv niekoľko ponúk a urobiť si prehľad
  • Poriadne si rozmyslieť (a spočítať) nákup dieselového motora
  • Obísť oblúkom motor 1.4 TSI vyrobený pred r. 2015
  • Dať si pozor na servisnú históriu (vyplnená servisná knižka ešte nie je dôkaz)
  • Poriadne preveriť pôvod vozidla a jeho minulosť (nefiguruje u poisťovne ako totálka?)
  • Automat 7DSG kupovať len s malým nájazdom

Iste, Škoda Rapid u nás nemá taký spoločenský status ako Octavia vo výbave Elegance s metalízou. Lenže plno ľudí nechce oslňovať susedov, oni jednoducho potrebujú praktické, solídne a spoľahlivé auto. A to sú záležitosti, ktoré dokáže Rapid ponúknuť nielen ako nové, ale aj ako ojazdené auto. Stačí chvíľu vyberať a určite na trhu ojazdených vozidiel nájdete veľmi dobrý kus.

Ako príklad nám poslúži tento svetlo modrý Rapid s motorom 1.2 TSI s výkonom 77 kW a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorý som si na test požičal v českom Auto ESA. Je z roku 2013, mal najazdených cez 82 000 km a predajca si ho v čase testu cenil na 245 000 českých korún (9 062 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY