vytisknout velikost písma Test jazdenky Škoda Rapid: Konečné riešenie rozvodovej otázky

V Rapidu už dostanete v motore 1.2 TSI automaticky širšiu a odolnejšiu reťaz. Avšak toto auto má aj iné prednosti.
Test jazdenky Škoda Rapid: Konečné riešenie rozvodovej otázky
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Škoda Rapid: Úvod
  2. Ojazdená Škoda Rapid: Čo od nej čakať
  3. Ojazdená Škoda Rapid: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Škoda Rapid: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdená Škoda Rapid: Verdikt
  6. Ojazdená Škoda Rapid: Fotogaléria

Len málo áut segmentu B a C vzbudzuje u internetových diskutérov toľko vášní ako liftback Škoda Rapid. Keď prišiel v roku 2012 na trh (ako náhrada minulej generácie Octavie predávanej pod názvom Tour), veľa ľudí sa vysmievalo staršiemj dizajnu, zdanlivo lacnému prevedeniu a škrabke na ľad vo viečku nádrže. Málo ľudí už ale zaznamenalo, že Rapid dostal napríklad modernizovaný motor 1.2 TSI.

Chladné prijatie ale vystriedali solídne predaje a z vysmiateho Rapidu sa stala prehliadaná cestná "burina", ktorej je všade plno. Teraz sa množí aj v ponuke bazárov, potom čo firmy a niektorí súkromníci dochádzajú trojročné lízingy. Vedzte, že toto auto rozhodne stojí za úvahu.

Čo je kľúčové?

  • Obísť najprv niekoľko ponúk a urobiť si prehľad
  • Poriadne si rozmyslieť (a spočítať) nákup dieselového motora
  • Obísť oblúkom motor 1.4 TSI vyrobený pred r. 2015
  • Dať si pozor na servisnú históriu (vyplnená servisná knižka ešte nie je dôkaz)
  • Poriadne preveriť pôvod vozidla a jeho minulosť (nefiguruje u poisťovne ako totálka?)
  • Automat 7DSG kupovať len s malým nájazdom

Iste, Škoda Rapid u nás nemá taký spoločenský status ako Octavia vo výbave Elegance s metalízou. Lenže plno ľudí nechce oslňovať susedov, oni jednoducho potrebujú praktické, solídne a spoľahlivé auto. A to sú záležitosti, ktoré dokáže Rapid ponúknuť nielen ako nové, ale aj ako ojazdené auto. Stačí chvíľu vyberať a určite na trhu ojazdených vozidiel nájdete veľmi dobrý kus.

Ako príklad nám poslúži tento svetlo modrý Rapid s motorom 1.2 TSI s výkonom 77 kW a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorý som si na test požičal v českom Auto ESA. Je z roku 2013, mal najazdených cez 82 000 km a predajca si ho v čase testu cenil na 245 000 českých korún (9 062 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY