vytisknout velikost písma Test jazdenky Škoda Rapid: Konečné riešenie rozvodovej otázky

V Rapidu už dostanete v motore 1.2 TSI automaticky širšiu a odolnejšiu reťaz. Avšak toto auto má aj iné prednosti.
Test jazdenky Škoda Rapid: Konečné riešenie rozvodovej otázky
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Škoda Rapid: Úvod
  2. Ojazdená Škoda Rapid: Čo od nej čakať
  3. Ojazdená Škoda Rapid: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Škoda Rapid: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdená Škoda Rapid: Verdikt
  6. Ojazdená Škoda Rapid: Fotogaléria

Len málo áut segmentu B a C vzbudzuje u internetových diskutérov toľko vášní ako liftback Škoda Rapid. Keď prišiel v roku 2012 na trh (ako náhrada minulej generácie Octavie predávanej pod názvom Tour), veľa ľudí sa vysmievalo staršiemj dizajnu, zdanlivo lacnému prevedeniu a škrabke na ľad vo viečku nádrže. Málo ľudí už ale zaznamenalo, že Rapid dostal napríklad modernizovaný motor 1.2 TSI.

Chladné prijatie ale vystriedali solídne predaje a z vysmiateho Rapidu sa stala prehliadaná cestná "burina", ktorej je všade plno. Teraz sa množí aj v ponuke bazárov, potom čo firmy a niektorí súkromníci dochádzajú trojročné lízingy. Vedzte, že toto auto rozhodne stojí za úvahu.

Čo je kľúčové?

  • Obísť najprv niekoľko ponúk a urobiť si prehľad
  • Poriadne si rozmyslieť (a spočítať) nákup dieselového motora
  • Obísť oblúkom motor 1.4 TSI vyrobený pred r. 2015
  • Dať si pozor na servisnú históriu (vyplnená servisná knižka ešte nie je dôkaz)
  • Poriadne preveriť pôvod vozidla a jeho minulosť (nefiguruje u poisťovne ako totálka?)
  • Automat 7DSG kupovať len s malým nájazdom

Iste, Škoda Rapid u nás nemá taký spoločenský status ako Octavia vo výbave Elegance s metalízou. Lenže plno ľudí nechce oslňovať susedov, oni jednoducho potrebujú praktické, solídne a spoľahlivé auto. A to sú záležitosti, ktoré dokáže Rapid ponúknuť nielen ako nové, ale aj ako ojazdené auto. Stačí chvíľu vyberať a určite na trhu ojazdených vozidiel nájdete veľmi dobrý kus.

Ako príklad nám poslúži tento svetlo modrý Rapid s motorom 1.2 TSI s výkonom 77 kW a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorý som si na test požičal v českom Auto ESA. Je z roku 2013, mal najazdených cez 82 000 km a predajca si ho v čase testu cenil na 245 000 českých korún (9 062 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY