vytisknout velikost písma Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť

Prvá generácia Fabie zlepšila automobilke povesť predovšetkým na zahraničných trhoch. Aj po rokoch má ako ojazdené auto stále silné postavenie, ale kvalitne udržiavané auto už sa hľadá veľmi ťažko.
Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako si vedie na trhu
  3. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ktorý motor vybrať?
  5. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Na čo si dať pozor
  6. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogaléria: ojazdená Škoda Fabia Combi I. generácie

Písať test akejkoľvek škodovky je nevďačná úloha, pretože nech recenzent publikuje čokoľvek, vždy dostane v komentároch od "zaručených odborníkov na škodovky" vynadané. Plno ľudí totiž nedokáže stále pochopiť, že Škoda vedela a vie urobiť dobré auto. A práve prvá generácia modelu Fabia, nech si myslíte čokoľvek, je príkladom podareného auta.

Prvá Škoda Fabia sa začala vyrábať v decembri 1999 a v auguste 2004 podstúpila medzigeneračný facelift, s ktorým vo výrobe vydržala do roku 2007, kedy ju nahradila nová generácia. Vedľa klasického päťdverového hatchbacku bol k dispozícii aj obľúbený model Combi, ktorý sme si na tento test jazdenky požičali v autocentrách ESA. Neskôr dorazil aj niepríliš vyhľadávaný štvordverový sedan.

Čo je kľúčové?

  • Nepozerajte na kilometre! Dôležitý je celkový stav vozidla
  • Zmierte sa s kozmetickými vadami, hlavná je technika
  • Vyhnite sa vozidlám po chiptuningu a amatérskych úpravách
  • Pozor na pochybných predajcov a podozrivé ponuky
  • Neobmedzujte výber len na jednu farbu, výbavu a motor

Pod kapotou Fabie prvej generácie sa vystriedalo niekoľko motorov a všetky si postupne rozoberieme s ich pre a proti. Pozrieme sa tiež na obvyklé problémy a poradíme, ako sa s nimi ľahko vysporiadať. Pokúsime sa tiež poradiť, aké auto kúpiť a na čo sa pri výbere jazdenky zamerať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY