vytisknout velikost písma Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť

Prvá generácia Fabie zlepšila automobilke povesť predovšetkým na zahraničných trhoch. Aj po rokoch má ako ojazdené auto stále silné postavenie, ale kvalitne udržiavané auto už sa hľadá veľmi ťažko.
Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako si vedie na trhu
  3. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ktorý motor vybrať?
  5. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Na čo si dať pozor
  6. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogaléria: ojazdená Škoda Fabia Combi I. generácie

Písať test akejkoľvek škodovky je nevďačná úloha, pretože nech recenzent publikuje čokoľvek, vždy dostane v komentároch od "zaručených odborníkov na škodovky" vynadané. Plno ľudí totiž nedokáže stále pochopiť, že Škoda vedela a vie urobiť dobré auto. A práve prvá generácia modelu Fabia, nech si myslíte čokoľvek, je príkladom podareného auta.

Prvá Škoda Fabia sa začala vyrábať v decembri 1999 a v auguste 2004 podstúpila medzigeneračný facelift, s ktorým vo výrobe vydržala do roku 2007, kedy ju nahradila nová generácia. Vedľa klasického päťdverového hatchbacku bol k dispozícii aj obľúbený model Combi, ktorý sme si na tento test jazdenky požičali v autocentrách ESA. Neskôr dorazil aj niepríliš vyhľadávaný štvordverový sedan.

Čo je kľúčové?

  • Nepozerajte na kilometre! Dôležitý je celkový stav vozidla
  • Zmierte sa s kozmetickými vadami, hlavná je technika
  • Vyhnite sa vozidlám po chiptuningu a amatérskych úpravách
  • Pozor na pochybných predajcov a podozrivé ponuky
  • Neobmedzujte výber len na jednu farbu, výbavu a motor

Pod kapotou Fabie prvej generácie sa vystriedalo niekoľko motorov a všetky si postupne rozoberieme s ich pre a proti. Pozrieme sa tiež na obvyklé problémy a poradíme, ako sa s nimi ľahko vysporiadať. Pokúsime sa tiež poradiť, aké auto kúpiť a na čo sa pri výbere jazdenky zamerať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY