vytisknout velikost písma Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť

Prvá generácia Fabie zlepšila automobilke povesť predovšetkým na zahraničných trhoch. Aj po rokoch má ako ojazdené auto stále silné postavenie, ale kvalitne udržiavané auto už sa hľadá veľmi ťažko.
Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako si vedie na trhu
  3. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ktorý motor vybrať?
  5. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Na čo si dať pozor
  6. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogaléria: ojazdená Škoda Fabia Combi I. generácie

Písať test akejkoľvek škodovky je nevďačná úloha, pretože nech recenzent publikuje čokoľvek, vždy dostane v komentároch od "zaručených odborníkov na škodovky" vynadané. Plno ľudí totiž nedokáže stále pochopiť, že Škoda vedela a vie urobiť dobré auto. A práve prvá generácia modelu Fabia, nech si myslíte čokoľvek, je príkladom podareného auta.

Prvá Škoda Fabia sa začala vyrábať v decembri 1999 a v auguste 2004 podstúpila medzigeneračný facelift, s ktorým vo výrobe vydržala do roku 2007, kedy ju nahradila nová generácia. Vedľa klasického päťdverového hatchbacku bol k dispozícii aj obľúbený model Combi, ktorý sme si na tento test jazdenky požičali v autocentrách ESA. Neskôr dorazil aj niepríliš vyhľadávaný štvordverový sedan.

Čo je kľúčové?

  • Nepozerajte na kilometre! Dôležitý je celkový stav vozidla
  • Zmierte sa s kozmetickými vadami, hlavná je technika
  • Vyhnite sa vozidlám po chiptuningu a amatérskych úpravách
  • Pozor na pochybných predajcov a podozrivé ponuky
  • Neobmedzujte výber len na jednu farbu, výbavu a motor

Pod kapotou Fabie prvej generácie sa vystriedalo niekoľko motorov a všetky si postupne rozoberieme s ich pre a proti. Pozrieme sa tiež na obvyklé problémy a poradíme, ako sa s nimi ľahko vysporiadať. Pokúsime sa tiež poradiť, aké auto kúpiť a na čo sa pri výbere jazdenky zamerať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY