vytisknout velikost písma Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť

Prvá generácia Fabie zlepšila automobilke povesť predovšetkým na zahraničných trhoch. Aj po rokoch má ako ojazdené auto stále silné postavenie, ale kvalitne udržiavané auto už sa hľadá veľmi ťažko.
Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako si vedie na trhu
  3. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ktorý motor vybrať?
  5. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Na čo si dať pozor
  6. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogaléria: ojazdená Škoda Fabia Combi I. generácie

Písať test akejkoľvek škodovky je nevďačná úloha, pretože nech recenzent publikuje čokoľvek, vždy dostane v komentároch od "zaručených odborníkov na škodovky" vynadané. Plno ľudí totiž nedokáže stále pochopiť, že Škoda vedela a vie urobiť dobré auto. A práve prvá generácia modelu Fabia, nech si myslíte čokoľvek, je príkladom podareného auta.

Prvá Škoda Fabia sa začala vyrábať v decembri 1999 a v auguste 2004 podstúpila medzigeneračný facelift, s ktorým vo výrobe vydržala do roku 2007, kedy ju nahradila nová generácia. Vedľa klasického päťdverového hatchbacku bol k dispozícii aj obľúbený model Combi, ktorý sme si na tento test jazdenky požičali v autocentrách ESA. Neskôr dorazil aj niepríliš vyhľadávaný štvordverový sedan.

Čo je kľúčové?

  • Nepozerajte na kilometre! Dôležitý je celkový stav vozidla
  • Zmierte sa s kozmetickými vadami, hlavná je technika
  • Vyhnite sa vozidlám po chiptuningu a amatérskych úpravách
  • Pozor na pochybných predajcov a podozrivé ponuky
  • Neobmedzujte výber len na jednu farbu, výbavu a motor

Pod kapotou Fabie prvej generácie sa vystriedalo niekoľko motorov a všetky si postupne rozoberieme s ich pre a proti. Pozrieme sa tiež na obvyklé problémy a poradíme, ako sa s nimi ľahko vysporiadať. Pokúsime sa tiež poradiť, aké auto kúpiť a na čo sa pri výbere jazdenky zamerať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY