vytisknout velikost písma Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť

Prvá generácia Fabie zlepšila automobilke povesť predovšetkým na zahraničných trhoch. Aj po rokoch má ako ojazdené auto stále silné postavenie, ale kvalitne udržiavané auto už sa hľadá veľmi ťažko.
Test jazdenky: Škoda Fabia Combi I. generácie má stále čo ponúknuť
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako si vedie na trhu
  3. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Ktorý motor vybrať?
  5. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Na čo si dať pozor
  6. Ojazdená Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogaléria: ojazdená Škoda Fabia Combi I. generácie

Písať test akejkoľvek škodovky je nevďačná úloha, pretože nech recenzent publikuje čokoľvek, vždy dostane v komentároch od "zaručených odborníkov na škodovky" vynadané. Plno ľudí totiž nedokáže stále pochopiť, že Škoda vedela a vie urobiť dobré auto. A práve prvá generácia modelu Fabia, nech si myslíte čokoľvek, je príkladom podareného auta.

Prvá Škoda Fabia sa začala vyrábať v decembri 1999 a v auguste 2004 podstúpila medzigeneračný facelift, s ktorým vo výrobe vydržala do roku 2007, kedy ju nahradila nová generácia. Vedľa klasického päťdverového hatchbacku bol k dispozícii aj obľúbený model Combi, ktorý sme si na tento test jazdenky požičali v autocentrách ESA. Neskôr dorazil aj niepríliš vyhľadávaný štvordverový sedan.

Čo je kľúčové?

  • Nepozerajte na kilometre! Dôležitý je celkový stav vozidla
  • Zmierte sa s kozmetickými vadami, hlavná je technika
  • Vyhnite sa vozidlám po chiptuningu a amatérskych úpravách
  • Pozor na pochybných predajcov a podozrivé ponuky
  • Neobmedzujte výber len na jednu farbu, výbavu a motor

Pod kapotou Fabie prvej generácie sa vystriedalo niekoľko motorov a všetky si postupne rozoberieme s ich pre a proti. Pozrieme sa tiež na obvyklé problémy a poradíme, ako sa s nimi ľahko vysporiadať. Pokúsime sa tiež poradiť, aké auto kúpiť a na čo sa pri výbere jazdenky zamerať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY