vytisknout velikost písma Test jazdenky Renault Mégane CC: Z druhej ruky dáva väčší zmysel

Ako nový nebol kupé-kabriolet Renault Mégane CC žiadna veľká senzácia. Trh ojazdených vozidiel ale ukazuje, že sa z neho stalo nielen celkom žiadané, ale tiež relatívne spoľahlivé auto.
Test jazdenky Renault Mégane CC: Z druhej ruky dáva väčší zmysel
Zoznam kapitol
  1. Ojazdený Renault Mégane CC: Úvod
  2. Ojazdený Renault Mégane CC: Čo od neho čakať
  3. Ojazdený Renault Mégane CC: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdený Renault Mégane CC: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdený Renault Mégane CC: Verdikt
  6. Ojazdený Renault Mégane CC: Fotogaléria

Keď prišiel Renault Mégane CC s vtedy módne pevnou skladacou strechou v roku 2003 na trh, mal to v konkurencii kabrioletov dosť ťažké. V dobových recenziách sa dočítate o podpriemerných jazdných vlastnostiach a tiež o istej ťažkopádnosti, na ktorú tieto vtedy módne kabriolety s pevnou strechou dosť trpeli. Navyše bol Mégane CC jednoducho príliš drahý.

ojety renault megane cc (12).JPGojety renault megane cc (20).JPGojety renault megane cc (50).JPGAko nové auto nedokázal Mégane CC príliš zaujať. Ale na trhu ojazdených áut sa z neho stala celkom zaujímavá ponuka pre niekoho, kto netúži po vyložene športovom aute, ale chce sa občas voziť bez strechy nad hlavou

Kým automobilový nadšenec by za nový kabriolet značky Renault asi ťažko dal 25 tisíc eur (za také peniaze sa dá, keď to preženieme, kúpiť ojazdené Porsche v peknom stave), na trhu ojazdených áut v relácii do zhruba 5 tisíc eur si príliš vyberať nemôže a z Méganu CC sa zrazu stáva celkom zaujímavá ponuka.

Čo je kľúčové

  • Skúška funkčnosti strechy a jej tesnosti
  • Kontrola všetkej elektroniky
  • Dôkladná testovacia jazda
  • Preverenie servisnej histórie vozidla
  • Prehliadka karosérie a hľadanie stôp po vážnej nehode

Ak chcete skutočný športiak, určite sa poohliadnete po niečom inom, napríklad po Mazde MX-5 NB. Ale keď prahnete proste len po možnosti jazdy bez strechy nad hlavou, je z podobných kupé-kabrioletov tento Renault vo výsledku jedna z najlepších možností, ako si urobiť radosť.

Poďme si teda jeden taký kupé-kabriolet pozrieť zblízka. K testu sme si ho požičali v českom autocentre ESA, auto bolo vyrobené v roku 2006, zatiaľ nabehlo len 82 400 km a predajca si ho cení na celkom atraktívnych 144 000 českých korún (5 328 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY