vytisknout velikost písma Test jazdenky Peugeot 301: novodobý žiguli?

Kompaktný štvordverový sedan Peugeot 301 sa s ohľadom na svoju výbavu, ponuku priestoru a cenu zdá byť zaujímavou voľbou. Je to celkom nové auto, napriek tomu sme podrobili testu jazdenky jedno z prvých vyrobených vozidiel so zážihovým štvorvalcom a najvyššou výbavou.
Test jazdenky Peugeot 301: novodobý žiguli?
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 301 v kocke
  2. Narodenie dvojčiat, Testované vozidlo
  3. Na technickej prehliadke, Ľúbivý na pohľad…
  4. … praktický vo vnútri, Pobyt na palube, Na ceste
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (74x foto)

Trojpriestorové štvordverové sedany to v strednej a západnej časti Európy nemajú ľahké, napriek tomu je tu stále dosť automobiliek, ktoré sa nimi pokúšajú osloviť najmä záujemcov o relatívne priestranný a slušne vyzerajúci automobil za dostupné peniaze. A keď už ide o peniaze, možno predpokladať, že prijateľnej cene zodpovedá aj úroveň spracovania. Práve preto sme tentoraz v autobazáre AAA Auto vybrali relatívne nový voz a boli sme zvedaví, ako sa na ňom dva roky prevádzky a 40 000 km prejavili.

Peugeot 301 príjemne prekvapil úrovňou jazdného komfortu, ktorú bohužiaľ trochu zrážajú zbytočne krátke prevody. "Tisícšesťstovka" s výkonom 115 koní by určite zniesla prevody trochu dlhšie, takto ale pri 130 km/h točí na päťku plných 3 700 ot./min. a je hlučná. Výbava najvyššej úrovne Allure je dostatočne bohatá, horšie už to bolo pri hodnotení dielenského spracovania, pričom pohľad pod voz nás doslova vydesil... Ale pekne poporiadku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY