vytisknout velikost písma Test jazdenky Peugeot 301: novodobý žiguli?

Kompaktný štvordverový sedan Peugeot 301 sa s ohľadom na svoju výbavu, ponuku priestoru a cenu zdá byť zaujímavou voľbou. Je to celkom nové auto, napriek tomu sme podrobili testu jazdenky jedno z prvých vyrobených vozidiel so zážihovým štvorvalcom a najvyššou výbavou.
Test jazdenky Peugeot 301: novodobý žiguli?
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 301 v kocke
  2. Narodenie dvojčiat, Testované vozidlo
  3. Na technickej prehliadke, Ľúbivý na pohľad…
  4. … praktický vo vnútri, Pobyt na palube, Na ceste
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (74x foto)

Trojpriestorové štvordverové sedany to v strednej a západnej časti Európy nemajú ľahké, napriek tomu je tu stále dosť automobiliek, ktoré sa nimi pokúšajú osloviť najmä záujemcov o relatívne priestranný a slušne vyzerajúci automobil za dostupné peniaze. A keď už ide o peniaze, možno predpokladať, že prijateľnej cene zodpovedá aj úroveň spracovania. Práve preto sme tentoraz v autobazáre AAA Auto vybrali relatívne nový voz a boli sme zvedaví, ako sa na ňom dva roky prevádzky a 40 000 km prejavili.

Peugeot 301 príjemne prekvapil úrovňou jazdného komfortu, ktorú bohužiaľ trochu zrážajú zbytočne krátke prevody. "Tisícšesťstovka" s výkonom 115 koní by určite zniesla prevody trochu dlhšie, takto ale pri 130 km/h točí na päťku plných 3 700 ot./min. a je hlučná. Výbava najvyššej úrovne Allure je dostatočne bohatá, horšie už to bolo pri hodnotení dielenského spracovania, pričom pohľad pod voz nás doslova vydesil... Ale pekne poporiadku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY